Illuzionista avagy az elővárosi gladiátor
Szöveges ítélet
20 év után döntöttem úgy (egy furcsa állom-vágy hatására), hogy autóból átülök motorra.
Először azt hittem ez igazi szerelem, majd idővel rá kellet jönnöm, hogy csak bedőltem egy kiváló illuzionistának! Igaz egyrészről Nagyon megszerettem, de ugyan akkor meg is utáltam - igaz ez inkább saját magammal szembeni kritika, ami a vágy és annak teljesülésével kapcsolatos rossz döntés következménye. De lássuk a lényeget,amiről sehol senki nem beszél:
Mindenki vegyen normális ruhát (100km/h környékén 3-4 réteg ruha is kell 0-10 fok között)! És páramentes, bukó sisakot!!!!! Mert nem az eső jelenti a fő gondot, hanem a pára Látni és ...
Motor: 2013-as kifutott utolsó darab, 2014 bolondok napi átvétel (jellemző), már a kezdő részlet befizetését se akarta a jó isten, mert a szalon bejáratának automata ajtaja pont előttem krepált be... de az illúzió tovább vitt (nehogy már egy ajtó álljon közénk). Aztán következett az Allianz biztosító, aki nem akart Cascot kötni a motorra, ez is egy hónap utánajárásba került... huh Ez van. Közben jött az első bejáratás - ami kinkeserv, mert a gyári max 4000 fordulatos előírt határ betarthatatlan (valóban az, max 40km/h!!). Kereskedő tanácsára 4500-5200 fordulaton is járattam (felső 1/3 tartományt nem érintve) - így már nem toltak le városi forgalomban (annyira). Majd egy gyors hátsó defekt, komplett gumi cserével, első, majd második olajcsere, és ismét bejáratás a motor generál után. A javítást nem kapkodták el majd 1 hónapot kellet az alkatrészekre várni (pedig nem is Japánban, hanem Franciaországban az MBK nevű gyárban szerelik össze)
Vezetési élmény 100-110 km/h-ig mondható el, e fölött már érezni a robogó hatást - instabil és az oldalszélre illetve a turbulenciákra nagyon érzékeny. Szó szerint kisebb túrákra alkalmas, kiválóan pakolható /hátsó doboz nélkül is/ A kisebb túra 100-120 kilométerként értendő.
Na de nem is ezért vettem, hanem munkába járásra, telekre rohangálásra, mindennapokra - autókiváltásra, költséghatékonyságra. NA EZ AZ AMI NEM JÖTT BE! Való igaz, a kútfejen jóval kisebb fogyasztás jön ki - konkrétan a fele mint az 1,4-es Fordomnak - de azt az utolsó fillérig elment a szervizekre! Hiába a "megtakarított" kb 140 000 forint üzemanyag... ha 3000 és 10000 km-re is szervizelni kell. Eddig volt 4 olajcserém (40000 huf) egy gumi és légszűrő csere (25000 huf) 10000-es szerviz és hátsó fékbetét (18000 huf) + casco 53000 1 és 1/4 évre. És máris elolvadt az előny. (nem számoltam a motoros akku töltőt 8000-ért) Persze lehet mondani, az autóra is kell szerviz költséget számolni - na ez az ami összesen megmaradt, de nem forintosítható, mert nem azt használtam (eleve 20 ezrenként kell olajat cserélni benne)
Szerelem még tart, de az illúziók már fogynak.
Update 2016. Ez a szezon lement gondok nélkül. Végre hozta azt amit elvárunk a Yamaháktól. Sajnos én viszont belátom nem nekem való a motorozás, vissza ülök négykerékre.
Hibalista
- Na az lett volna szép ha máris elromlik :) 24 hónap garancia van rá - remélem utána se nagyon fog
- 1000km-es szerviz minden olajcserével 10500Ft - 2014
-
- A folytatásban: egy év eltelt 2015 tavaszát írjuk
- 4300 km-nél garanciális motor dugattyú csere, gyári hibás alkatrész miatt. Hiba jelenség:magas olajfogyasztás, és olajban fürdő légszűrő. Motorgenerál után újabb teljes bejáratás. 1 hónap motor nélkül, mindezt a nyár kellős közepén...Még van egy év garancia, remélem más nem romlik el.
Ide hordtam szervizbe
Yamaha World Budapest Soroksári út Valóban nagyon korrektek , maximálisan elégedett vagyok velük. (és ez nem fizetett hirdetés, tudom milyen az amikor az ember kifordul az üzletből, mert adott helyen inkább nem vesz semmit - na ez volt pl Budaörsi út Yamaha motorszalon ahol először jártam - mint a viccben:hahó! megismer? Én vagyok az! a VÁSÁRLÓ!!! - hát nem, nem ismertek meg)
Update: 2015-re a Yamaha World bedobta a törülközőt...már csak szerviz van
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 16500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | ki tudja? |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |