Szinte már barátnő!
Szöveges ítélet
2 éve használom a 600-as Divimet, a teutonoktól érkezett, ennek megfelelően makulátlan, újszerű állapotban került hozzám. (Nem is hiszi el senki, hogy 10 éves a paripa.)
Jelenleg 38 ezret mutat az órája, de - leszámítva a cserélt kopóalkatrészeket - hozzá sem kellett nyúlni. A blokk, futómű stb. még teljesen szűz! Egy szelepállítás és karbihangolás lassan aktuálissá válik, de nincs sok kedvem beadni szakszervízbe, horror-árért.
Előtte egy 15 éves japán belpiacos 400-as Divi-t nyúztam hosszú külföldi túrákon, és sosem hagyott cserben. Kialakult a márka -és tipushűség, de nagyobb gép kellett, mert sajnáltam szegényt szétpörgetni a hosszú autópályás gurulásokon.
Nagyon tetszik a klasszikus (és szerintem gyönyörű) vonalvezetése (ennél még meg tudod különböztetni, melyik az eleje és a háta), a vicces kupufogókönyök-elvezetés, a csinos krómozott kémények. Egy másik eladó motorról leimádkoztam a két gyári koffert konzollal, így a három dobozba+tanktáskába a fél házat magammal tudom vinni egy hosszabb túrra vagy nyaralásra. Igazi hosszútávú igénytelen túragép, annak ellenére, hogy futóműve meglehetősen alulméretezett (ha nem fogod rendesen a kormányt, vadul szitálni kezd, igazi halálközeli élmény), kényelmes az üléspozíció, a nyereg kellőképp széles, az utas sem magzatpózban gubbaszt, hanem lazán elterül mögöttem. Kapott egy csinos túraplexit, amivel nem csak jobban néz ki, mint a gyári kis silddel, hanem a szélvédelmet is tökéletesen megoldja. Nem csoda, hogy a rendőrség is máig használja ezeket a mocikat. A fék (főleg a hátsó) nem túl meggyőző, megpakolva, utassal, izomból rá kell markolni ill. taposni, és mivel puha az eleje, bólint is rendesen. A 400-asnál hosszú állás vagy téli pihenő után voltak hidegindítási gondok, a 600-asnál ez már ismeretlen. A fogyasztás normál tempónál 4.5-5 l, tartós 160 környékén benzinóra hiányában (a műszerfal spártaian egyszerű, lehetne kicsit informatívabb) azonban nem árt figyelni a nedű fogyását, mert meglepetés érhet: nem túl vidám az osztrák autópályán éjfélkor a leállósávban állni porzó tankkal. A túraképességein túl igazi kezdő/újrakezdő motor, egy nő is meg tudja tartani. Ajánlom mindenkinek, hálás gép és sok örömet okoz, ha gondosan ápolod.
Hibalista
- Kizárólag kopóalkatrészek mint pl. lánc (IRIS-t ne tegyetek rá!)-lánckerék, fékbetét (érdemes normálisat venni, különben nyikorog), gumi, gyertya, légszűrő.
Ide hordtam szervizbe
Egy ezermester haver bütykölte haveri áron. Szakszervíz szóba sem jöhet, ez a gép még azok közé tartozik, amelyiket lehet otthon szereli.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 18000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |