Streetfighter (vagy valami hasonló)
Szöveges ítélet
2013 júniusában vettem meg, mint első nagymotorom. Régebben sokat robogóztam, de egy ideje csak az autók foglalkoztattak. Most azonban elhatároztam, hogy újrakezdéshez valami komolyabb motort veszek. El is kezdtem nézegetni a sportos hatszázasokat, aztán egy-két próbavezetés után rájöttem, hogy sok az nekem.
Így került az XJ6 a képbe, bár sokáig versenyben volt a Kawasaki ER6 és a Honda Hornet. A két hengernek más a hangja, nekem nem tetszik, a Honda pedig túl erős volt. Már a próbakörön meggyőzött, nagyon kezes, és a 78 lóerő is elég. Gyorsulása autók ellen elég, kb. 5-6 másodperc alatt van százon, 90 km/h körül már kell a kettes, ezért "csak" ilyen gyors. A 200 km/h-t persze megfutja, még tovább is, de azért 130-140 km/h felett már rá kell hasalni a tankra (nekem legalábbis, az én spagetti karjaim nem bírják tartani a testem hosszútávon).
A pörgetést persze kéri és szereti, bár azért 3-4 ezres fordulaton is el lehet vele poroszkálni, ha az ember nem siet, és akkor nagyon kellemesen halk. Mivel én azért igyekszem haladni, és szeretem a hangját, ezért nekem 6-7 liter között fogyaszt, de 5-re biztos le lehet szorítani, csak minek. Így kb. 200 km-t lehet egy tankkal megtenni.
A városban is jó vele menni, mert pont elfér az autók közt, bár azért az autóstársak tükrére figyelni kell. Utassal is szoktam járni, feleségem 55 kilóját nem érzi meg. A hátsó rugón lehet állítani, de még nem nyúltam hozzá.
Az analóg fordulatszámmérő és a digitális kijelző kombinációja tetszik, jól leolvasható napfényben is és elég informatív, egyedül a fokozatszám kijelző hiányzik, sikerült már a nem létező 7. fokozatot is kapcsolnom. Az utas fogódzója viszont nagyon masszív, és a kezelőszervek is mind kézre állnak.
A motorban van ABS, már próbáltam és nagyon meggyőző, csak húzni/taposni kell a féket és megáll, nem kell félni a megcsúszástól. Erről jut eszembe, netes fórumokon sokan szidják a standard Bridgestone gumikat, hogy sokáig tart bemelegíteni, és ennek ellenére hűvös és/vagy esős időben csúszik. Ezt egyszer nekem is sikerült megtapasztalnom egy lassú kanyarban, de időben megfogtam, azóta viszont nincs panaszom, lehet, hogy volt ott valami szennyeződés.
Összegzésképp nagyon elégedett vagyok vele, ha mindenképp kellene valami rosszat mondanom, akkor a kicsit kemény ülést (100 km után már érzem) és a kis csomagtartót (a lakat és a lánc alig fér be), valamint talán a kipufogó hangját említeném (kicsit halk, bár ez ízlés kérdése).
A megtett 4000 km nem sok, de mindenképpen szeretnék egy MOMO sisakot nyerni és a határidő előtt nem tudtam többet menni vele! :) De ígérem, írok még, hiszen a kilométereket esőben és hidegben is gyűjtöm.
Hibalista
-
Ide hordtam szervizbe
Motorrad Noller, Schwieberdingen, Németország
Eddig csak az első 1000-km-es olajcsere volt, gond nélkül
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | 899 Panigale |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |