A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha » XBS 1100A 2005

XBS 1100A 2005 

Az ítélet értékelése
3,4(5 db)

Stílus, erő, kényelem

Szöveges ítélet

DragStar 1100 Classic.

A valaha készült legszebb Fat Boy utánzat.
Stílusa van, méltóságteljes, figyelemfelkeltő.

Nagyon szép gyári "kopaszon" is, és "felöltöztetve" is. Nincs két egyforma, annyiféleképpen lehet egyedivé alakítani, és nagyon sokan választják kiindulási alapnak épített motorjukhoz is.

Sok-sok év kihagyás után ültem ismét saját motorra, és rá esett a választás. Mindenképpen cruisert szerettem volna, nekem ez jelenti a motorozás élményét. Sok márkát, modellt megnéztem, de csak egy volt, ami élményben, érzelmileg ennél közelebb került hozzám, és az az "igazi" Fat Boy volt, amivel sok száz mérföldet gurultam Arizonában a "Route 66" úton. De hát az egy más világ, és nem mellékesen más árfekvés. Ezért lett végül a DragStar, abból is a nagyobb, és a Classic.

Apránként kezdtem átalakítgatni, felöltöztetni, bár a mai napig nosztalgiával gondolok rá, amikor elhoztam a kereskedőtől, és rögtön egy 300 km-es túrát tettem meg vele, plexi, és minden egyebek nélkül, az volt csak az igazi motoros élmény. De hát ahogy öregszem, előnyben részesítem a kényelmet, ezért hozattam rá Amerikából pl. magasított gyári plexit, mert az itthoni márkaképviselet csak az alacsony változatot forgalmazza, ami talán megfelelő úgy 170 cm testmagasságig, de én 190 vagyok. Vagy a széles bukócsövet, mert amit itthon lehet kapni, azzal együtt nem lehet felszerelni a szintén gyári szélterelőket, pedig az öreg térdeknek az milyen jó is :-) . Vagy a magasabb utas üléstámlát, itthon abból is csak az alacsony kapható, pedig az utasaim mind hálásak voltak ezért az apró figyelmességért, csakúgy, mint az előbbre és lejjebb helyezett, "trepni" lábtartókért a szimpla csövek helyett - mellesleg a kipufogó krómját is védik a tűsarkaktól :-) .

A csomagtartón kívül aztán mindent az USA-ból rendeltem, na nem mintha sznob lennék, hanem mert kb. feleannyiba került, mint itthon. Szállítási költséggel, vámmal, ÁFÁ-val stb. mindennel együtt. Aki nem hiszi, járjon utána. Az én motoromon közel 1m Ft-nyi extra van, és összesen nem kerültek 600e Ft-ba. A választék is jóval bővebb a tengeren túlon, és a spéci dolgok kb. ugyanannyi idő alatt jönnek meg, mintha itthon rendeltetném a márkakereskedővel. Ja, és némi kedvezményt is adnak egy idő után.

Közel 14.000 km-t mentem eddig a motorral, rövidebb-hosszabb túrákon, voltam vele 1.000 km-es, 24 órás tájékozódási túraversenyen is - a kényelemre nem lehet panasz. Hatalmas ülés, széles kormány, nagy trepnik - igazából egy deréktámaszon gondolkodom még, az adna még egy kis komfortot a hosszabb utakon. Sajnos, a gyár nem készít ilyen kiegészítőt, majd megtervezem és legyártatom.

Akik hasonló stílusú motorban gondolkodnak, és szemezgetnek a DragStar-okkal, egy fontos tanácsot hadd adjak: hacsak nincs más fontosabb szempont, vegyék az 1100-ast, és felejtsék el a 650-est. Kell az a többlet erő egy ilyen motorhoz. A 63 LE talán nem hangzik eget rengetően soknak, de a "kistestvér" 40 lóereje egy idő után biztosan gyengécskének fog hatni, főleg két személlyel, csomagokkal, hegyi túrán. Az 1100-as V-Twin nagy nyomatéka viszont meggyőző, még igen alacson fordulatszámon is. Ez nem az a motor, amit kétmásodpercenkét fel-le kell kapcsolgatni - nem baj, ha egy vagy két sebességfokozattal feljebb maradt, elég kicsit a gázt odahúzni neki, és máris visszahozza magát a kívánt sebeségre.

Amit nem szeretek: a budapesti forgalomban, dugóban araszolgatni vele. Nehéz motor, széles, nem arra való, hogy a sorok között elsuhanjon, mint a sok kis robogó, meg futármotor. Ha meg ugyanúgy állni kell az autók között a sorban, akkor hova a motorozás öröme? Szóval az ilyen helyzeteket kerülöm, ha lehet. Hétköznap ezért nem is megyek be a városba emiatt.

Igazi cruiser élmény, hatalmas, erős megjelenés, csillogó krómok, nosztalgikus sziluett - japán megbízhatósággal és mérsékelt árfekvésben. Talán egyetlen dolog hiányzik, és az a márka presztízse. Ez a motor igazán kiérdemelte, hogy a mintaként választott előd hírnevéhez hasonló elismertség övezze.

Hibalista

- Ezen? Ezen semmi a világon...

Ide hordtam szervizbe

Yamaha Salamon, Sopron
Fiatal szerelő, szemmel láthatóan szereti, amit csinál, és ért is hozzá. Csak a kötelező, 1000/5000/10000 km-es szervízekre/olajcserékre/átvizsgálásokra vittem be, nagyon nem kellett vele mást csinálni.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Yamaha vezérképviselet, Budapest.
Nem szeretnék ennél többet írni róluk. Soha többé nem megyek oda.

Értékelése: 1

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 14000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.