A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha » Fz6 Fazer 2006 (600)

Fz6 Fazer 2006 (600) 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Sportosan elegáns

Szöveges ítélet

Hosszas nyűglődés után (Hornet? CBF 600? GSX 600?) az injektor, a vízhűtés és a fejidom miatt (2005!), no meg a design miatt is döntöttem a Fazer mellett. Úgy vettem meg a motort, hogy 1 m-t sem mentem vele előtte, ami nem éppen rám vall. Bíztam - és nem bántam meg.
Ami tetszik:
- A hangja - de csakis gyári dobbal. Ha akarom csendes, ha húzatom, 8000ppm felett állatul visít. Nekem ez kell. Gondolkodtam Akrapovic dobon, de meggondoltam magam. Nekem ne üvöltsön állandóan. Főleg a hegyek közti krúzolgatás közben.
- Az útfekvése. Azt csinálok vele, amit akarok. Jó egyenesfutás, kanyarban remekül dönthető. A felegyenesedés nagyon jól kontrollálható, ha kanyarban ráfékezel.
- A testtartás. Egyenesen ülök, nincs négykézláb motorozás, a plexi is véd - egészen 120-130 km/h-ig. Utána levisz a szél - vagy bebújsz szépen a buborékba. Esetleg beruházol egy túraplekóra.
- A fék. Pontosan ehhez a teljesítményhez méretezett, nem kell rá fémfékcső - már ha nem mész pályára persze.

Ami lehetne jobb is:
- Ülés. Kemény, túrán szétültem a seggem. Le is cseréltem egy Bagster zselésre. Ez ugyan több, mint 100e-be fájt, de az utasnak is jót tett.
- Gázreakció. Visszaengedés után újraráhúzáskor késik egy kicsit. Ez bosszantó tud lenni, ha tempósan gyorsulgatsz.
- A kormány nekem kicsit keskeny - de az szubjektív dolog, végtére is nem szupermoto a Fazer.
- A váltó bazi nagy csattanása váltáskor. Ezzel mindenki nyugtatott,hogy szokjam meg, ez ilyen. De nem hagytam annyiban, a szerviznél Motul 5100-ra, majd Motul V300-ra, végül ismét 5100-as olajra cseréltem. Sokkal jobb lett. Főleg melegen mint a vaj. De az egyes kapcsolása akkor is csattan.

Többektől hallottam az üza szintjelző megbízhatatlanságáról, meglepően kifogyó tankokról. Nálam nincs ilyen gond. Ki tudom használni az utolsó "kortyig", pontos a müszer. A tartalék kijelzése úgy történik, hogy az utolsó üza jelzőcsík elkezd villogni, ekkor még kb 80-100km-ig bírja, összességében pedig mintegy 350 km-t lehet elmenni egy tank benzinnel.

Én általában túrázásra, hétvégi laza kanyargásokra használom a motort - erre a célra kiválóan megfelel. Az Alpokban jöhet bármilyen szerpentin, a 98 LE-s motornak nem okoz gondot, nem melegszik, nem erőlködik, de tény: fordulaton kell tartani. Magas, 8e feletti fordulaton.
A fogyasztása az Alpokban (meglepő módon) 4-4,5 l, itthon 5l körül alakul. 160 felett viszont megszomjazik, nem átall 6-7 l-t is fogyasztani.

A gyári Bridgestone abroncsoktól nem voltam elájulva, főleg, miután 15e km-nél felkerült a Metzeler Roadtec Z6-os.A motor ezzel az abronccsal sokkal előnyösebb, élvezetesebb az úton.

Összességében tehát ajánlom, az eddigi 18.000 km használat során a motor nagyon megbízható volt: semmi nem romlott el; de - ahogy itt a fórumon más is írta - azért nem kezdőmotor ez. Arra ott a 78 LE-s változat.
Mivel a túrázás most már többségben van nálam, a következő motorom egy alul sokkal nyomatékosabb lesz.

Hibalista

- Állandóan kifogy belőle a benya. :)) - De komolyan: ez nem az a modell, ahol rinyálnod kéne a túrán. 5 év 18 e km alatt konkrétan semmi nem romlott el rajta.

Ide hordtam szervizbe

1) Yamaha Kalmár Szeged - Megcsinálta a szervizt, de nem fogott meg bennük semmi. Se tanács, se visszavárunk. Nem ott vettem a motort újként (a tulaj megmosolygott, amikor az árról akartam tárgyalni), de szerviz után (hopp,itt egy új ügyfél!) még egy levelet sem kaptam sem akciókról, sem új motorról, se kiegészítőkről, meg sem próbálnak megnyerni maguknak. Amikor a feleségemnek akartam venni egy S-es méretű AGV sisakot, hetekig képtelenek voltak lehozatni a Shoxosoktól. Meguntam a "jövő hétre már biztos itt lesz"-eket, indulnunk kellett a túrára - elmentem a Szentendrei útra, és levettem a polcról... Később más kiegészítővel is hasonlóan jártam velük, legutóbb meg gumira mondtak valami Magyarországon sehol nem látott magas árat. Ez ma nekem nem márkaképviselet.

Értékelése: 3

Másik szerelő értékelése

2) Yamaha World Bp - Pontos, precíz, megbízható. PARTNER. Visszahívtak, odafigyeltek, ajánlottak, tanácsot adtak, visszavárnak.Ahogy kell.Gumicseréhez a Kékholdosokat ajánlom a régi Szentendrei úton, megbízható és alapos, gondos kis csapat dolgozik ott.

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2005
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 11000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? 150 ETZ Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.