Sportos rókaszemű túrázgatós
Szöveges ítélet
A kezdetekről: egy 38Le-s, 1987-es Honda Rebel-ről ültem át a Fazerre. Azzal 3 évig robogtam, már amikor ment. Most ha jól láttam akkor kőbájker egyik ismerőse vette szárnyai alá és gyárt belőle valami használhatót.
Mint minden eddigi járművemet (2 kocsi, 2 motor), a Fazer-t is első megnézés után egyből megvettem. Csontiéknál volt, a fotó alapján nem is tetszett…de az ára meggyőző volt.
Laikus szemmel megnéztem egyszer, élőben már nagyon tetszett a sportos formája. Pár nap múlva mentem is a kp-val és az öreg Rebellel, hogy elhozzam. Ott és akkor sajnáltam a kis öreget, de útjainkank el kellett válniuk…neki bütykölős gazda kellett, nekem meg megbízható sportos – túrázgatós gép.
Mint említettem, laikusan és mint utóbb kiderült felületesen néztem meg az új lovamat. Szentendrén az első tankolásnál nyomkodtam át a km-órát az össz km-re: 78e körül járt. Kicsit meglepődtem, de nem ijedtem meg, inkább büszkén mutogattam és mutogatom manapság is, mennyi km van már a gépben.
A motorról:
95 Le untig elég bármire, még így is tud néha okozni meglepit. Egy kis bajusz tépkedéskor pedig fülig ér az ember szája :-)
Most 99e km van benne , eddig az olajcseréken felül csak az első fogaskerék lelazulása volt az egyetlen probléma. Erre viszont felhívnám a márkatársak figyelmét: ellenőrizzétek, nem lazult-e le, mert marha nagy galibát tud okozni! Én mák, hogy annyival megúsztam, hogy csak a menetre kellett ráigazítani. (menetmetsző 7500.-, anya és biztosító lemez 7000.-)
Kis mo-i túrákon megyek vele illetve egy osztrák túrát is abszolváltunk, minden gond nélkül, két személlyel. (a videó erről a hideg téli estékre: https://youtu.be/74bx9LYP19Q)
Közben egyszer sem aggódtam, hogy bármi elromlik benne…a kocsimmal pl egy ilyen 1000 km-es túrát már nem mernék bevállalni.
Fogyasztása: 6 liter körül alakul, de én szeretek néha odahúzni neki. Osztrákoknál kijött egy 4,5-ös fogyasztás is…de az nagyon nézelődős út volt.
Kényelem: 186 cm magas vagyok, nem mondom, egy TDM-en lehet „jobban mutatnék“, de elférek rajta, pihenőkkel simán teljesíthető egy-egy nagyobb kiruccanás is. Menyasszonyom is kifejezetten szereti – kikötés volt a vásárlásnál: ha az ülés hátsó fele madáretető nagyságú, akkor ő köszi, de inkább kihagyná a benzintyúk szerepét. Ennek megfelelően az SV650 ki is esett a pixisből, a Fazer viszont az utasnak is széles ülőlappal kényezteti a hátsó felét.
Szélvédelem: ehhez a magassághoz kb nyak környékére kapom a levegőt, de ott meg simán elviszi az áramlat, úgyhogy nem vészes.
Terveim szerint még jópár km erejéig megtartom, de ha lesz egy kis extra mani, akkor a 900 TDM-et veszem célba. Páromnak meg jó lesza Fazer! :-)
Hibalista
- Első fogaskerék biztosító csavar biztosítólemeze nem volt "lebiztosítva", a csavar legyalulta a menetet. Szerencsés mentéssel, rámetszettünk (menet igazítás) így 15e-ben megállt a javítás (150-200e-s szerviz árajánlatokkal szemben).
Ide hordtam szervizbe
Házilag megoldva eddig
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 78000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 21000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | CMX 450 Rebel (1987) | Következő motorja? | TDM 900 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |