Sárkánycsillag??? Szerintem inkább BIRODALMI CIRKÁLÓ!
Szöveges ítélet
Már több éve abbahagytam az autóversenyzést mikor rájöttem kell az adrenalin, és 27 év kihagyás az szinte semmi tehát újra motorozni fogok.
De mivel? Speed? Tuti halál magamat ismerve.
Enduró? Bár voltak jó terepek a környéken de túl munkás.1-0 a lustaságnak!
Csopper! Kellően nagy fotel a hátsóm alá, szép hang két sarok közt három böffenés a kipuffogóból, mint gyerekkoromban apám Gillett-éből vagy BSA-k vagy Nortonok álomszép hangjai.
Szóval nagy test nagy élvezet.
Szabados Ottó barátom, egykori versenyzőtársam most Suzuki dealer sopronban, felhívom ajánl is egy 800as Intrudert, nincs még benn ezer km és 300e Ft-al olcsóbb mint az új ára.
Indulás Sopronba. Korán érkezem még minden zárva, ill. a Salamonék épp nyitják a boltot.
Gondoltam megnézem milyenek a Hondák, és belebotlottam szó szerint a Dragba. Ott lapított a fal mellett csendben és feltűnően.1éves alig 2400km-el és NEM fekete!
Kész, nem megyek sehová ez kell nekem. Igaz fél millával több mint a Suzi pénzem sincs ennyi de akkor is KELL.
Foglalózás, haza, vakaródzás mi, mennyi, honnan? Végül hitel az audira de megvan.
Első meglepi: könnyed, kezes, bolondbiztos (majdnem), nem érezteti a tömegét pedig súlyos egyéniség (272kg), dinamikus annak ellenére hogy csak 62 lovacska rángatja, igaz ezek abból a fajtából lehetnek amit a Dreher használt a söröskocsikhoz nem az a kis vékonycsontú amik az ügetőn húzzák a sulkyt.
Nem zavarják az úton a nyomvályúk, laposszögben keresztezett villamos vagy vasútisínek.
Második: nem kell tiporni a hátsóféket mint az Intruderen megáll elsővel teljes terheléssel is.
Harmadik: nem miattunk áll meg a csapat 150km-ként tankoni, 250km a tartalékig és akkor 12,5 litert lehet gyömöszölni a tankjába.
A kuplungjára nem árt vigyázni.
Hihetetlen volt nekem mikor a barátom egy Devils bulin gumit füstölt a Dragjával utána tiz méterrel feldöntötte a sörpadokat mert nem oldott ki a kuplung.
Azt hittem csak valami kifogás a bénaságra, aztán mikor szükségből egy árokba parkoltam és dolgom végeztével visszasegítettem az útra egy közepes aláfestéssel és sem bírtam elváltani a következő fokozatba.
Nem emelt ki!
Rájöttem nem jó az olaj amivel a gyár kiadja, könnyen felforr kiszalad a lamellák közül és feltapad.
Megoldás: azonnal váltás. Én a ROWE FULL SYNT 0W30 LV II használom azóta nem jelentkezett újra a probléma.
Ellenben a sok városi álldogálás kiemelt kuppluggal kivégezte a visszahuzórugót, ha beállitottam a karnál a holtjátékot 5.ben enyhe csusztatást produkált gyorsításnál.
Elsőre nem értettem az okot és lebontottam az oldalát, lamellák ki, szemre gyönyörűek, katalogus elő, mérés, tűréshatáron belül vannak. Főrugó szintén rendben bár a feszitőerejét nem tudom mérni. Összerakás, próba, jelenség megmaradt. végül kiderült csak a külső kisrugó fáradt, kapott másikat hajszállal erőssebbet de inkább jobb anyagból és azóta 10e km-t ment hiba nélkül.
Azt hiszem ennyi hiba ilyen futásteljesítménynél szót sem érdemel.
Ami negatívum: gyenge az elsőrugó is (úgy tűnik hogy a Yamaha nem nagyon tud rugókat gyártani) a futómű hajlamos a felütésre akkor is ha egyedül használom, ha pedig ketten üljük a paripát szinte kötelezőnek érzi.
Harmati Árpi szerint a lengéscsillapító10% túltöltése orvosolja a problémát. A gyári adat 0,464lit 10W lengéscsillapító olaj
Én mindenesetre jobb megoldásnak tartom a rugócserét, be is szereztem az Ebay-n egy H&R progresszív rugószettet 70€-ért.
Ideális utazótempó még nagyplexivel felszerelve is 100-110km/h ez felett már nagy a vibrációja az egész szerkezetnek bár erőből futja 160 fölé is, és a tartós150es tempó nem probléma utassal sem.
Nekem az ülepem már nagyon megszenvedi ha 300Km-nél nagyobb távolságot teszek meg vele, ezért most nagyon szemezek egy Caponorddal amit szeretnék elvinni egy nagy Svédországi körútra amire ez a cirkáló alkalmatlan.
Viszont tökéletes kis hazánk tájait bebarangolni, bár a nem szilárd burkolatú utakra ne nagyon merészkedjen vele senki!
Összeségében nekem nagyon bevált és ha tehetném akkor nem a helyére hanem mellé állítanám a Capot.
Hibalista
- Első villa rugói ujkora ota gyengék felüt
- 6e km elsőfékbetét,EBC 11500 Ft
- 8e km kuplung viszahuzórugó 200Ft
- az akksi 5 évesen a kukát választotta életcélul belevaló 17e Ft
- szabványos 150x90x150 12Ah belefér 10e Ft
- 18e km elsőgumi Exedra új Ebay-ról 35€ sokkal jobb mint a gyári Dunlop!
Ide hordtam szervizbe
Mivel 30 éve javítok és építek versenyautókat ezért magam szervizeltem,
de mivel minden szentnek magafelé hajlik a keze az értékelés viccból ezt tükrözi
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 2400 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 17600 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |