Rózsaszínülésű pöcsköszörű
Szöveges ítélet
Ez volt az első motorom, immáron 8 éve van nálam. Valamelyik előző tulaj a postától vette, a tankon látszott a fehér fényezés alatt a postászöld szín. Ennek megfelelően a motor nem volt kímélve, ennek persze meg is voltak a következményei.
A motor futóműve eszméletlen szar állapotban volt, hátul szarrárohadva, elöl a végletekig elhasználva. Sajnos nem voltak az előző gazdái precízek, ez a motor villamos rendszerén végrehajtott igénytelen javításokon látszott talán a legjobban, korrektül rendbetenni sok idő volt, mert indokolatlanul bonyolult más kismotorokéhoz képest. Az igénytelenség persze sok más helyen is tettenérhető volt, rengeteg beleszakított csavar, elnyalt csavarfej, hermetic tömítőanyag (böáá), stb.
A gépezet lelke egy nem túl erős, egyhengeres léghűtéses kétütemű. Egyszerű szerkezet, a külön olajzás, a membránvezérlés és a megszakító nélküli gyújtás jelenthetnek újdonságot Csepelen edződött motorosoknak, ezekkel soha semmi baj nem volt még. A gyári alkatrészek hihetetlenül drágák, az utángyártottak rosszak, ezért ésszerű kompromisszumnak gondolom pl. a Polini cég tuning kit-jét, 30-40e körül van az ára, nem kisipari, jó minőségű cucc. Csapágyak boltban kapható szabványosak, szimeringek már nem minden esetben, a maradékot sajnos gyárival kell cserélni. Kupplunglamellákból jó minőségű az utángyártott is, és 2-3e körül van a két darab (80-asba 3 kell, gondolom az drágább).
A külön olajzás nem szereti az Arol 2T-t, mindenképp hígabb olaj kell neki, nem árt, ha szintetikus.
Keskeny az ülése és elég kemény is, ezért hosszabb távon borzasztó, de városi használatra tulajdonképpen tökéletes motor. Kis súlyából fakadóan gyorsan lehet ide-oda döntögetni. Durva terepen nem próbáltam, engem nem tévesztett meg az endúró jellege, ez a motor egyértelműen közútra való! A fékek lehetnének kicsit hatásosabbak, de két ekkora dobféktől többet nem is vár el az ember fia. Gyárilag jár hozzá a csomagtartó, ami egy gyenge szar, kis módosítás után -ami teljesen észrevehetetlen- használható.
Alacsony fordulattól van ´ereje´, nem kell agyonpörgetni, hogy haladjon, meg persze nem is lehet, a vízhűtéses DT-kkel szemben ez nem túl pörgős típus.
Ennek a végsebessége 75 km/óra környékén van, 60-65-öt szereti.
Van pár kellemetlen típushibája, amit házilag meg lehet oldalni. Az egyik, hogy a lánc belever a lengővillába, és alaposan kikoptatja, ezt egy autó gumiszőnyegből kivágott alkalmas méretű darab lengővillára ragasztásával lehet kiküszöbölni. A másik, hogy vizes úton a hátsó kerék egyenesen a központi rugóstag alsó csapjára veri a vizet, ezt pedig egy műanyagból kivágott második kis sárvédő felszerelésével oldhatjuk meg, a lengővillán van pár furat, oda erősíthetjük fel. A harmadik pedig a már említett csomagtartó.
Összességében egy nagyon jó kis motor, ami meghálálja a törődést és megbosszulja a rossz bánásmódot. Bár már van több nagyobb motorom is mellette, városban még mindig szinte csak ezt használom, mert egyszerűen ez a leggyorsabb a bedugult Budapesten.
Hibalista
- -Porrá rothadt hátsó villa
- -Első teleszkópból kiszakadt fékalaplap-kitámasztó pöcök
- -Elrepedt porlasztó
-
Ide hordtam szervizbe
Jómagam
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 2 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |