R1-raketa1-sportos szereto:))
Szöveges ítélet
Sziasztok:))
hat nem is tudom hogy hogy kezdjem. eleg beszedes gyerek letemre nem akarom tul hosszura nyujtani de...
kb. 1honapig nezegettuk a haverommal a motrokat a neten mielott megvettem volna az en szerelmem. mivel vezetoi engedelyem mar 9eve van de motoros tapasztalatom szinte 0 (ez az elso nagy motorom elotte csak 50ccm) elegge elgondolkodtatott hogy mi is lenne a megfelelo szamomra. gondolom most mindenki gondolja hat oreg elso motornak egy R1-t, jo nagy okor lehetsz. De hat ez van, autot 10eves korom ota vezetek hat ugy gondoltam hogy ezzel is megbirkozom(majd elvalik, meg elek:)) Itt a nepiteletben mar olvastam az R6-rol is es ott lattam hogy az kicsi. elarulom hogy ez igaz. 190cm-es magassagommal eleg hulyen neztem ki rajta pedig talaltam egy gyonyoru darabot 2001-t 5000km-el, de vegul nem vettem meg mert kicsi volt a moci (na nem ccm-ben abban valoszinuleg eleg lett volna)
Na lenyeg a lenyeg eldontottem hogy R1-t veszek. Mivel Tokyoban elek valasztek van boven. kineztem a neten 6db R1-t es elmentem mindet megnezni. este 8-ra ertem az 5. uzlethez mar zaras volt de a ficko meg vart mig megnezem a gepet. Jol tette mert mindjart megvettem ugy hogy az utolso motrot mar el sem mentem megnezni. lattam agyon tuningolt gepeket de nem tul jo allapotban. amikor ezt meglattam nem is gondolkoztam, kiirtuk a papirokat es 1het mulva mar hoztak is:)) (a haverom akivel a neten kerestem ra 3napjara vett 1 GSXR1000-t 2002-t :))
na az appetizernek vege jojjon a lenyeg az elso km-ek
mivel ez az elso motrom elegge meg voltam szeppenve tole foleg annak tudataban hogy ez egy amerikai behozatal full power 170loeros gep. meglepoen jol ment, nem fulladtam le stb., de 50-60km/h tobbel nem nagyon mentem vele az elso ket napig!!annak ellenere hogy megfogadtam hogy 1honapig nem huzom neki tobbel mert hat a Tokyo-i forgalom nem semmi:(( Hogy kicsit begyakoroljak ejjel jartam ki amikor mar nincs forgalom. a 3. 4. napig nem is mentem gyorsabban 120-nal csak ismerkedtunk es hala Istennek jol ment. Eddig tartott mig motoron is megszoktam a Tokyo-i kozlekedest es a valtot. Lassan 3hete hogy meg van a masina es tegnap mar hosszabb utnak indultam a haveromhoz ( a GSXR-hez) 2prefekturaval eszakra Gunmaba. Az egesz napom a motoron toltottem reggel 7-tol este 8-ig (kb. 500km-t motroztam aznap ebbol 230-t a hegyekben). Fantasztikus nap volt es jobban megismertuk egymast a raketammal:)) voltak negativumok is de a sok pozitivum elmeny mellett meg azt is megbocsatom neki hogy meg ma sem erzem a fel kezem:)) de hat ez van ezt vallaltam amikor superbike-ot vettem. A 120km/h limitrol csak annyit hogy a turazas alatt nem figyeltem az orat es 3-ban 200-at ugy ment mint a Swift 80-t:))
Ekkor azert raebredtem hogy nem art ovatosabbnak lenni es meg ennek ellenere is mindig meglep, annyi ero van benne hogy az hihetetlen (lehet hogy azert mert kezdo motoros vagyok, de nem hiszem), kozuton nem lehet kihasznalni -tuti!!!
Turaztunk az Akagi hegyen( itt japanban eleg hires drift versenyek vannak itt ejjelente) teli kanyarokkal emelkedokkel es lejtokkel. Nagyon elvezheto volt a gep foleg a kanyarokban bedolesekkor, de ezt meg szokni kell es gyakorolnom!!! A helyzet az hogy szerintem az ugyanolyan kategoriaju motorok kozott technikailag amit egy hetkoznapi motoros ki tud hasznalni szinte nincs kulonmbseg mindenki azt vegye ami a szivet megfogja!!! En nagyon csipem az en gepem minden hosszabb motorozas utan attorolgetem es utana takarom le! Ha a legfontosabbakra odafigyelek mint az elozo tulaj akkor meg 5-6evig tuti nagy vigyort fog csalni a buramra. Nem tudom otthon hogy megy de itt 3000km-t olajcsere, havonta lanctisztitas es ujrakenes, olaj ellenorzes a fekekben es a villaban szinten havonta es legalabb 1x hetetnte motor olaj es hutoviz ellenorzes. Hat ezeket majd igyekszem betartani es remelhetoleg minden rendben lesz.
En 4000km-el vettem ezt a motrot ami szinte hihetetlen reven hogy mar 10 eves, de itt japanban van ilyen. Amilyen utemben en motorozok az a 7-10.000km talan meglesz evente mivel szinte minden nap hasznalom a dragat(munkaba is motorral jarok meg esoben is :( ami nem tul kellemes) Aprosagok aggasztanak: a varosi araszolasban ha a jelzolampanal sokaig allok a hutofolyadek hamar felugrik akar 110C fokra is. amikor eloszor meglattam majd le estem a motorrol a meglepetestol es meregtol (ez egy autonal tuti megfozott motor lenne). amint elindulok lemegy 88-95fok koze varosban kint gyorsabb temponal akar 72C fokra is. A ventilator is egyebkent eleg hamar lehuzza 110-rol 98-ra kb. 20-30sec. de az elejen ez zavart es idegesitett, de aztan megkerdeztem par autoszerelo motoros ismerosom es ok azt mondtak hogy ez normalis (hat csak remelni tudom)
Elobb utobb tervezek majd kipufogocseret, de meg nem vegleges; meg egy hidraulikus merevitot a kormanyra, ha meg tul sok penzem lesz akkor meg sok mas csecse becset veszek ra.
Lenyegeben nagyon jo motor, aranylag meg a varosi forgalomban is "kenyelmesen" hasznalhato (a 2004-es R1-hez viszonyitva az sportosabbra van hangolva allitolag). Hosszu motorozaskor fel kell keszulni hogy kifaraszt de nagyon, meg kell szokni ez egy sport motor es nem utazo vagy naked bike. Mindenki maga valsztja ki hogy mit vesz es ekkor merlegel hogy mit is akar. Mindennapi hasznalatra nem az idealis valasztas azt mar en is latom de meg fiatal vagyok ugyhogy a turamotorozas majd ugy 20ev mulva johet addig maradok a sportosabbaknal:)) A fenntarthatosagra es fogyasztasra meg en is kivancsi vagyok, de ez is sok mindentol fugg!!!
Hat annak ellenere hogy nem akartam senkit se farasztani eleg jol sikerult:)) Amint jonnek a tapasztalatok frissitek ;) addig is sayonara
a kitoltendo reszeknel a felerol fingom sincs mivel most vettem a gepet, a masik fele meg relativ "pakolhatosag" sportmotorhoz kepest nem veszes. De a lenyeg hogy happy vagyok a motrommal es kesz:))
Hibalista
- mivel most vettem a raketat:)) meg semmi, de nem is fog (remelem)
Ide hordtam szervizbe
meg szervizbe nem vittem csak utanajartam a szervizeknek:
1. Naps Tokyo tuninguzlet
2. YSP Yamaha Sport Plaza
3. 2rinkan bikers stand tuninguzlet
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 4200 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 700 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |