Piros ász
Szöveges ítélet
Amikor motort váltottam, több típust is megnéztem, de legjobban a Diversion tetszett. Fontos szempont volt a pakolhatóság, a jó kinézet, a nem túl nagy tömeg, a megbízhatóság, egyszerű technika és a 80 cm alatti ülésmagasság, hogy a lábaim rendesen leérjenek a talajig, lévén csak 167 cm magas vagyok. Hirdetés alapján vettem, a telefonban az eladó mindent elmondott róla, mivel akkor úgy tudta, van már rá egy biztos vevője. Neki mégsem jött össze a pénz, így már én kerültem a képbe. Két éves volt, tűzpiros, és gyári állapotú. Kipróbáltam és némi alku után megvettem. A hozzá való Givi csomagtartó rendszert és a két bőröndöt egy másik eladó darabról később külön imádkoztam le. Azon frissiben egy lengyelországi túrára mentünk a feleségemmel, a tengerpartig. Érdekes volt, hogy akkor fogyasztotta az olajat, de nem túl sokat, aztán abbahagyta és azóta ez nem is mérhető. Az átlagfogyasztása megpakoltan és tartós 120 körüli tempóban is 6 liter alatt marad. A normális-szabályos közlekedés során 3.5-5 litert fogyaszt. Az első futómű hírhedten lágy rugózású és alulcsillapított. Ha hajtják, akkor labilis is kissé, a hátsó rugóstag nagy terhelésnél néha felüt. Ezen az első rugóstagokban sűrűbb olajjal lehet javítani, hátul pedig a legnegyobb terhelésre állítva kell közlekedni. De ez a motor a nyugodt túrázást szereti, nem sportolásra való. A Divi négyszer bizonyított 24 órás megbízhatósági túraversenyen, hiba nélkül, jó eredménnyel. Üléspozíciója jó, hosszabb távokat is ki lehet bírni. Az én magasságomhoz a kicsit hosszabb túraplexi is passzol, a leváló légörvények csak kicsit rázzák a sisakomat. 3000 körül már elindul, de 6000 fordulat fölött komolyabban rátesz egy lapáttal, akkor kezd mind a 61 ló előjönni. A bringa megjárta Romániát, Ausztriát és Szlovákiát is többször, gond nélkül, csak a kopó-fogyó alkatrészeket kellett cserélni. A feszültségszabályozó viszont kétszer is - lehet hogy nem túl szerencsés konstrukció, vagy a hűtése kevés az oldalidom mögött?) majdnem az útszélére kényszerített, ennek persze vannak előjelei (az akksi gyorsan lemerül, az index-szel együtt az üres jelző lámpa is villog), a gyári alkatrész nagyon drága (állítólag 40.000,-) és sokat kell rá várni a Yamaha Hungáriánál. Csak egyben cserélhető, nem javítható, viszont más típusokét is bele lehet applikálni némi hozzálértéssel és kézügyességgel. A Red Baronnál 17.000-be volt tavaly előtt. A túrás énjéhez képest hiányolom az időórát a műszerfalról. Az olajminőségre nem kényes, teljesen ásványi olaj jó bele, SF teljesítményszintű, de ma már ennél csak jobbakat lehet kapni. A kormánycsapágyat a jó minőségű hazai utak kikezdték, ezért cserére szorult. Normál használatnál és megfelelő ápolásnál a lánc több mint 10000 km-t is kibír. Az első kerék még a korábbi tulajdonosnál beszerzett sérülés és a hibás javítás miatt cserélve lett, nem volt olcsó. A kuplungja férfias kezet kíván, többen esküsznek az olajozásra, de ugyanennyien állítják, hogy a bowden teflonos, ezért nem szabad kenni. Na, mi az igazság? A tükrökben jól hátra lehet látni, az első szimpla tárcsafék visszafogott tempónál elég, a gyári betétek viszont irreálisan drágák. Összességében bátran ajánlom ezt a típust azoknak, akik a nyugodt túrázás hívei, megbízható, közepes ár- és teljesítmény kategóriás járműre vágynak, amin az aktuális barátnő is kényelmes helyet talál. Soha rosszabb motorom ne legyen!
Hibalista
- feszültség szabályozó 2x - alkatrész 17.000 nem gyári, teloszimmering kb. 2.000/db, fékbetétek, kormánycsapágy kb. 25.000, első kerék német bontóból szállítással 60.000, olajszűrő, levegőszűrő 4.000, láncszett kb. 35.000, gumik, kuplungbowden bontóból 2.000 Ft, akkumulátor
Ide hordtam szervizbe
Sárkányék Kispesten
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Barátom Budaörsön
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 12 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 7200 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 32000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |