A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha » Xj 600s 1992 (598)

Xj 600s 1992 (598) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Piros ász

Szöveges ítélet

Amikor motort váltottam, több típust is megnéztem, de legjobban a Diversion tetszett. Fontos szempont volt a pakolhatóság, a jó kinézet, a nem túl nagy tömeg, a megbízhatóság, egyszerű technika és a 80 cm alatti ülésmagasság, hogy a lábaim rendesen leérjenek a talajig, lévén csak 167 cm magas vagyok. Hirdetés alapján vettem, a telefonban az eladó mindent elmondott róla, mivel akkor úgy tudta, van már rá egy biztos vevője. Neki mégsem jött össze a pénz, így már én kerültem a képbe. Két éves volt, tűzpiros, és gyári állapotú. Kipróbáltam és némi alku után megvettem. A hozzá való Givi csomagtartó rendszert és a két bőröndöt egy másik eladó darabról később külön imádkoztam le. Azon frissiben egy lengyelországi túrára mentünk a feleségemmel, a tengerpartig. Érdekes volt, hogy akkor fogyasztotta az olajat, de nem túl sokat, aztán abbahagyta és azóta ez nem is mérhető. Az átlagfogyasztása megpakoltan és tartós 120 körüli tempóban is 6 liter alatt marad. A normális-szabályos közlekedés során 3.5-5 litert fogyaszt. Az első futómű hírhedten lágy rugózású és alulcsillapított. Ha hajtják, akkor labilis is kissé, a hátsó rugóstag nagy terhelésnél néha felüt. Ezen az első rugóstagokban sűrűbb olajjal lehet javítani, hátul pedig a legnegyobb terhelésre állítva kell közlekedni. De ez a motor a nyugodt túrázást szereti, nem sportolásra való. A Divi négyszer bizonyított 24 órás megbízhatósági túraversenyen, hiba nélkül, jó eredménnyel. Üléspozíciója jó, hosszabb távokat is ki lehet bírni. Az én magasságomhoz a kicsit hosszabb túraplexi is passzol, a leváló légörvények csak kicsit rázzák a sisakomat. 3000 körül már elindul, de 6000 fordulat fölött komolyabban rátesz egy lapáttal, akkor kezd mind a 61 ló előjönni. A bringa megjárta Romániát, Ausztriát és Szlovákiát is többször, gond nélkül, csak a kopó-fogyó alkatrészeket kellett cserélni. A feszültségszabályozó viszont kétszer is - lehet hogy nem túl szerencsés konstrukció, vagy a hűtése kevés az oldalidom mögött?) majdnem az útszélére kényszerített, ennek persze vannak előjelei (az akksi gyorsan lemerül, az index-szel együtt az üres jelző lámpa is villog), a gyári alkatrész nagyon drága (állítólag 40.000,-) és sokat kell rá várni a Yamaha Hungáriánál. Csak egyben cserélhető, nem javítható, viszont más típusokét is bele lehet applikálni némi hozzálértéssel és kézügyességgel. A Red Baronnál 17.000-be volt tavaly előtt. A túrás énjéhez képest hiányolom az időórát a műszerfalról. Az olajminőségre nem kényes, teljesen ásványi olaj jó bele, SF teljesítményszintű, de ma már ennél csak jobbakat lehet kapni. A kormánycsapágyat a jó minőségű hazai utak kikezdték, ezért cserére szorult. Normál használatnál és megfelelő ápolásnál a lánc több mint 10000 km-t is kibír. Az első kerék még a korábbi tulajdonosnál beszerzett sérülés és a hibás javítás miatt cserélve lett, nem volt olcsó. A kuplungja férfias kezet kíván, többen esküsznek az olajozásra, de ugyanennyien állítják, hogy a bowden teflonos, ezért nem szabad kenni. Na, mi az igazság? A tükrökben jól hátra lehet látni, az első szimpla tárcsafék visszafogott tempónál elég, a gyári betétek viszont irreálisan drágák. Összességében bátran ajánlom ezt a típust azoknak, akik a nyugodt túrázás hívei, megbízható, közepes ár- és teljesítmény kategóriás járműre vágynak, amin az aktuális barátnő is kényelmes helyet talál. Soha rosszabb motorom ne legyen!

Hibalista

- feszültség szabályozó 2x - alkatrész 17.000 nem gyári, teloszimmering kb. 2.000/db, fékbetétek, kormánycsapágy kb. 25.000, első kerék német bontóból szállítással 60.000, olajszűrő, levegőszűrő 4.000, láncszett kb. 35.000, gumik, kuplungbowden bontóból 2.000 Ft, akkumulátor

Ide hordtam szervizbe

Sárkányék Kispesten

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Barátom Budaörsön

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1993
Kényelem (9) Használati időtartam 12 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 7200
Megbízhatóság (9) Vezetett km 32000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.