Öt sebesség, öt szelep ...
Szöveges ítélet
Amikor keresgéltem olyan mocit szerettem volna ami gyors is kényelmes is, van szélvédelme és van pakolóhely is. Szempont volt még, hogy 1 millió alatt legyen az ára, japán gyártmány legyen, ne a sport s ne a cruiser kategóriából. Igazából elég kevés ilyen motor van... Vagy-vagy tudják.
A nagyendurókat kizártam mert alacsony vagyok, illetve nekem nagyon testesek, így maradt a sport-túra kategória.
Négy éve van nálam, előzőleg dőlt jobbra is balra is, de szépen rendbe raktuk, amikor megvettem megnéztük rendesen, kapott új telóolajat, gyertyákat, fékolajat, fém fékcsövet, lánc, lánckereket, gumikat, karbiszinkront, fékbetéteket, plexit, másra nem volt szükség, minden szépen hibamentesen működik, igaz én normális motorozásra használom, túrázni, gurulni, persze néha megtekerni a fülét. Törődést kap, 4000 km-enként olajcsere, tisztítgatás, ápolgatás, de nem is néz ki 12 évesnek...
A fenti szempontokat elemezve:
Gyors. 146LE 110Nm. Nekem ez elég mindenhova, nincs emelkedő, nincs gond előzéskor, se két személlyel, 270km/h -val többször is mentem, ezzel az áttétellel olyan 290 a vége, de ez elméleti valahol, a gyakorlatban ami használhatóbb, hogy 90-100 km/h -val utolérek egy autósort, nincs visszaváltás csak egy kis gáz és már 160-al el is mentem mellettük... a gyorsulás is meggyőző, mivel elég kövér motor, van súlya, van segge és eleje is, nem kell attól tartani, hogy kövér gázra kerékre áll, vagy megrázza a fenekét, igazából egyesben nem is húztam még oda neki, kettes és hármas iszonyat, kettes kövérnél csak a hátsó ülés fog meg, az agyam is hátratömörödik a bukóban, aztán váltás hármasba, kövér gáz, egy kis első kerék emelgetés, megint fent a vérnyomásom, vigyor a fejemen, majd 200 felett négyes, ötös... Mert ez csak öt sebességes, bár én csak annyi hátrányát látom ennek, hogy gyakran próbálok még rakni egyet. Ötödikben olyan 60km/h -ról használható. Ennyit arról, hogy milyen gyors.
Kényelem. Amint írtam kövér motor, ennek én városi használatkor érzem a hátrányát, nem oda tervezték. 250kg tankolva, plusz tényleg széles a tank(cserébe elég sok anyag fér bele), hosszú a motor is, a súlypontja sincs túlzottan lent, érzem amikor sztenderről leveszem. Cserébe van min ülni, nem egy deszka van az utas hátsója alatt sem, egy egész napos túra után sem kell leemelni a motorról és eldőlnöm a fűben. A súlya miatt nem fúj el a szél, amit fent is írtam nem emelgeti az elejét, stabilan fut. A testtartás a magam 173cm-ével talán egy kicsit hasalós, 60-70 alatt nem jó tartósan menni, elfárad a csuklóm. Van neki szép analóg órája mind a km mind a fordulatszám szerencsére, ez nálam plusz pont volt választáskor. Gyönyörű ahogy a két mutató együtt kúszik fel... :-) Szélvédelme is jó, bár 150 felett összébb húzódom azért akkor már a bukó kapja a szelet, de pl. esőben olyan 100 körül gyakorlatilag a vállamnál és a csizmámnál leszek vizes. A futómű, váz, fékek első osztályúak, soha semmilyen zavarót vagy gyengélkedést nem mutattak.
Pakolóhely. Az ülés két részből áll, vagyis külön külön leszedhetőek, nekem ami befér alájuk: esőruha, defekt spray, egy kis rétegelt falap ha nincs megfelelő talaj letámasztani, villáskulcs készlet, két csavarhúzó, izzókészlet, elsősegély doboz, multifunkciós bicska, zseblámpa, törlőrongy, papírzsepi, térkép. Elég jó?
Még néhány általános jellemző: fogyasztása min 5liter ez csak akkor ha 90-100 -al gurulunk végig. Vegyesben túránál, aminek java olyan 100-120 km/h de van benne néhány 200+, gyorsulások, pörgetés kanyarból ki 6-6,5 között. Ha autópályán küldöm olyan 160 és 240 között akkor 8-8,5. Nem tudom takarékos-e, valszeg nem, az autóm kevesebbet fogyaszt...
Kinéz valahogy, bár ez szubjektív, de nekem tetszik a kövérsége, van szép feneke, a hátsó világításnál a két világító izzó rombuszt formáz, csodálatos részlet, eleje szintén két egymás melletti világító test amit mi összekötöttünk a tompított bekapcsolásakor, sőt a két első irányjelző belsejét is kicseréltük két-két izzósra, így a tompított használatakor azokban is világít egy-egy 5W-os izzó, szép így az arca. Az enyém bordó-ezüst, ezüst felnikkel, amikor megláttam egyet csak ilyet kerestem. Ezüst a váz is és a blokk is, ez nekem szintén így van rendben.
Írok rosszat is, a típusra jellemző, hogy fogyasztja az olajat, sajna az enyém is, olyan 2dl/1000km. Ez azért fájó. Persze 12 év 65 ezer km, lehet, hogy kopott is a gépezet. Nekem egy LeoVince dob van rajta, ez szerintem hangos, bár a mély hangja azért hátborzongató. :-)
Összességében nagyon rendben van ez a motor, aki hasonló mindenest keres de nem városi használatra vegye számításba a Thunderace-t, de csak a 1998 utáni modelleket, a korábbi évjáratoknál kenési problémák lehettek, ezt jobb kerülni...
Hibalista
- - Első telónál elkezdett gyöngyözni az olaj az egyik felén a simmeringnél. - - elöregedett a karburátorban valamilyen gumigyűrű, így folyott az üzemanyag. - Rögtön hozzátenném, hogy 12 év és 65 ezer km után történtek mindezek!
Ide hordtam szervizbe
Saját szaki!
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 50000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | ANF125 | Következő motorja? | Marad |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |