Örök mint a szegénység!
Szöveges ítélet
Egy barátomtól vettem a motort az órájában 80000 km-rel,de mivel rendőrmotor volt,lehet hogy 180000 km volt benne?Mint első nagyobb motoromat,igazán szerettem,nem tűnt kevésnek sem az ereje,sem a nyomatéka,persze most ne a csúcsgépekkel való összehasonlításra gondoljunk.Műszakilag rendben volt a gép,persze a koránál és a benne lévő km-eknél fogva kicsit zajos volt,mindig olyan hangot hallottam,mint amikor laza a vezérműlánc.Mint ahogy mások is írták,4000-es fordulaton volt egy rezonanciája a gépnek,ami ugyan nem volt hallható,de a lábtartókon érezni lehetett.Műszerezettsége spártai,és mivel nincs rajt üzemanyagvisszajelző,én sose mentem vele tartalékon,csak ha muszáj volt átállítani,az viszont már ment menet közben is.A tömítéseknél itt-ott picit szivárgott az olaj,amit minden motorozás után letörölgettem,így azért egész normálisan nézett ki.Szélvédelme nincs,egy kis puig plexit tettem rá,nekem ez elég sokat javított a komfortérzetemen.Nagyon szerettem a kétoldalt elhelyezett hátsó kapaszkodókat,középsztenderre való állításhoz épp csak meg kellet húzni,és már fent is volt.Szerintem egy 50kg-os hölgy is könnyen boldogult volna vele.Ahhoz képest,hogy az enyém még az elöl egy féktárcsás volt,meglehetősen jól lehetett lassítani vele,igaz az első telók szépen beültek.A kuplung és a váltó,ha kicsit zajosan is,de hibátlanul és könnyen működött.Soha nem hagyott cserben,volt hogy majd 300 km-t mentünk szakadó esőben,de sem elektromos,sem mechanikai meghibásodás nem volt.Szerintem ezek a blokkok -ha már a vázuk tönkremegy- majd valamelyik fejlődő országban fognak szivattyúként vagy áramfejlesztőként működni,annyira elnyűhetetlenek:-)!
Tényleg igazi kezdőmotor,olcsón hozzá lehet jutni,és a naked-en sokkal kevésbé látszik az idő múlása,mint a sportosabb burkolt változaton.
Egy barátom vette meg tőlem,és Ő sem panaszkodott,hogy megbánta volna.
Két hibája volt:
-a km-óra mutatója időnként 80 körül elkezdett 80 és 100 között rezegni
-a kormányt elengedve 70 fölött erősen beszitált,amit a kormányteló sem fogott meg
Hibalista
- 1 db gyertyapipát cseréltem rajt,mert ami rajta volt érthetetlen módon (elöregedett?) eltört,fékbetéteket,gumikat.
-
Ide hordtam szervizbe
Magam szervizeltem az olaj-és a fékbetét cserénél.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |