Örök életű kis hörcsög
Szöveges ítélet
Ez nem Yamaha, hanem Daelim márkájú, de valszeg hangvilla licenszes, ezért írtam ehhez. Decemberben vettem, most augusztus végefelé járunk, beletettem lassan 5000 km-t, és egyszer se romlott el! Kóreai gyártmány, senki nem tud róla semmit, csak én, és én azt tudom, hogy nagyon sokat fogok rte kérni, ha meg akarják tőlem szereni, mert nem akarok megválni tőle.
Kezdük némi alappal:
Németországban ismerik a Daelimet, német e-bay-ról a kuplungrugót leszorító csavartól a komplett blokkig mindent lehet rendelni hozzá, uj kereket, féktárcsával, lengővillát, telót, minden apróságot, bár jogsit hozzá még nem találtam :D
Amit egy 4T 125-östől el lehet várni, azt ez a kis chopper teljesíti is, nyomatéka 3000-es fordulattól egészen 10 000-ig tart, és 11000-ig van jelölve a fordulatszám mérő, ami amugy elektromos, nem spirálos.
Szelephézagot 1000 km-enként csekkolom, eddig egyszer kellett állítani, azóta tartja is az értékeket.
Olajat csak akkor eszi egy kicsit, ha megerőltetem, pl elforgatom egy emelkedőn felfelé, vagy vadállat módon előzöm a sort, de akkor is csak szaga van, füstje nincs. Benzint alig eszik, pár napja jöttem vissza balatonról kikormolódott a henger, leégett a kosz a szelepekről, hidegen-melegen stabil, és egyenletes alapjárata van, és könnyen indul. Benzin nem sok kellett neki, erre a 300 km-re elég volt 1 tank, fél tankkal mentem oda, mászkáltam ott is vele, és hazafele telenyomtam, itthon fél tank felett volt a mutató, amikor megálltam vele.
A műszerfal:
Szó esett már a fordulatszám mérőről ,azt nem írom le, és a km mutató se egy izgalmas szerkezet, spirálos, de nem elromlós fajta. Ami az extra, hogy van benne egy üzemanyagszint mérő, ami alul, és felül elveszti a linealitását, de ahol általában mozog (nem mindig van fullon, de nem sokszor hagyom teljesen kifogyni) ott tökéletesen mutatja, hogy mennyi van benne.
Üresjelző lámpám nem világít, azőző tulaj azt mondta a kapcsoló szar, de engem nem érdekelt, nem csináltam meg, és nem is fogom, könnyen megtalálom így is az ürest. A távolsági visszajelzőjébe viszont igazán tehettek volna egy erősebb lámpát, nappal megyek, és csak villognak rám szemből, de nem látom sehol a rendőrt, mire leesik, hogy a kapcsoló be van nyomva, és végig kisütöm az emberek szemét nappal is a távolságimmal.
A karbi:
Kicsit ugrálok a motor részein, de ilyen sorrendben jutnak eszembe az észrevételeim, ezért bocsi. Szóval a karbi egy eléggé trehány megoldás a gyártó részéről, ha már egy blokkot így össze tudtak rakni, és meg tudtak tervezni, akkor egy CV karbit már igazán rányomhattak volna, de nem, spórolás van, feltettek egy sima tolózáras karbit, amit ha átfuvókázok, és a kehelycsövet, meg a subertűt kicserélem az adott motorhoz passzolóra, akkor egy gyorsgázas gázkarral simán feltehetném egy rcingosra épített 2T motorra is, királyul müködne vele, ellenben szegény motorommal. Hidegen nem szereti, ha gázt adok neki, mivel elszegényedik, még szivatóval is. Melegen már hagyja, de ha hirtelen adok nagy gázt, akármilyen meleg, lefullad, ezzel a sportmotoros barátaim szoktak szórakozni, alapjáraton rácsavarják a nyélgázt, a motor meg leáll. Már a CV karbi is sokat segített volna, nem kellene kisgázzal fordulatot adni neki, hogy elinduljon. A legjobb az lett volna, ha egy gyorsítót is tettek volna bele. Mindegy, ez van, ezzel is jól megy.
A futómű: na ez az ami jó is, és rossz is egyszerre. Azért jó, mert a chopper kinézethez képest egy kiválóan dönthető, sportosan is vezethető motorom van. Amiért rosz, az vagy az első villa kialakítása, vagy a villaszög. Nemtudom, erről kérdezz meg egy mégnököt. Ha elfordítom a kormányt kis sebességnél, akkor a kanyar belső íve felé huzza a kerék a kormányt, ellen kell tartani, ami egy körforgalomban vagy egy egyívű megfordulásban nagyon zavaró. És bizony szeretett hazánkban szaporodnak a körforgalmak, mint a gomba.
Első teló a kedvencem rugózás szempontjából, lassan hullámzik, puhán rugózik, és jó hosszúnak tűnik az útja, pedig kb 10 centi lehet az egész. Hozzászoktam az eldurókhoz, ahol a kb 15 centi rugóut miatt cseszegettek, hogy az milyen picike, de hát az egy más kategória. Visszatérve a rugózáshoz hátul már más a helyzet, egyedü ülök rajta a 80 kilómmal, akkor néha nagyon pattogósnak érzem a hátulját, ennek ellenére kanyarban érezhető, hogy stabilan fogja az aszfaltot. Ugyanakkor amikor kettem ülünk rajta, vagy som csomag van mögöttem, hihetetlenül kényelmes az is.
Ülés, és a csomagok:
Ha már szóba került az előbb, erre is kitérek. Ha vettél egy ilyen motort, első dolgod legyen, hogy a rugók melletti csavarokat kitekered, ülést leszeded, és irány az első kárpitos. 10 000-ért ujrahuzták nekem, és igényes szép munkát kaptam a Maximotor szervízben, bár szakmai gyakorlatom során ott dolgoztam, és rájöttem, hogy ezt csak a kárpitosról lehet elmondani.
A probléma az a gyári üléshuzattal, hogy egy szar. Más gond nincs vele. Hidegben megkeményedik (10 fokban már elkezdi) és elég hidegen ráülni, nem is tudom mit mondjak hasonlatként... vágj a földhöz egy borospoharat, és láthatod mi történik a gyári huzattal 10 fokban. Elvittem, kapott egy IGÉNYESEN MEGVARRT Jó minőségű bőr huzatot. Azért emeltem ki a "megvarrt" szót, mert a gyári huzat csak formára van melegítve, egy darab varrást nem találsz rajta. Pedig azt mondta a kárpitos, hogy utána nézett, és ilyen a szabásmintája. Mellesleg igy jobban is néz ki.
A háttámla, és a hátsó ülés is tökéletes a csomagok rögzítésére, de nekem van egy rács is hátul, most doboz van rajta, ami egy Honda doboz, de rá lehet hebregálni. Ezzel a ráccsal rengeteg motyó felgumipókozható a motorra, de ha csak az ülést és a háttámlát használom ki erre, akkor is sátor, hálózsák, polifom, és egy táska ruha gond nélkül elfér a hátam mögött. és akkor elől a villatáska helyére még át lehet tenni a hálózsákot, hogy valami elférjen hátul.
Ha pedig utas ül hátul akkor a háttámla miatt kényelmesen tud ülni, ha nem mer engem átölelni, akkor a rácsba tud kapaszkodni.
Összegezve az egészet: Ne vegyetek ilyen motort, mert akkor többet tudok megvenni magamnak :D Ha nem állatkodni akarsz, meg feltünősködni, csak egyik helyről olcsón eljutni a másikra, akkor ez a motor nagyon alkalmas erre a célra, utazgatni, vásárolni, stb, majdnem mindenre tudod használni, ahová amugy tömegközlekedéssel mennél, vagy ahova mennél, de nem közlekedik arra a tömeg :D Olcsó fenntartani, megbízható, kényelmes, bár van még minden fejlődnie a Daelim tervezőinek, de 1998 nem tegnap volt, ha még nem mentek csődbe, lehet, hogy az uj motorjai még jobban el vannak találva.
Hibalista
- Megvettem majd olajat, és gyertyát cseréltem decemberben, azóta semmi nem ment tönkre magától, bár az indexeket cserélni akarom, mert mind sérült már az én hülyeségemből.
-
Ide hordtam szervizbe
Jómagam szereltem, szégyen lett volna, ha nem tudom megcsinálni
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Maximotor KFT, ülés kárpitozása, csak kárpitozni vigyetek oda dolgokat, egyedül róla mondható el a tökéletes munka.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 29000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | MTX 80 | Következő motorja? | Kawa GPZ 550-el szemezek |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |