Ördög glóriával! :))
Szöveges ítélet
Keveseltem a hengert a KTM Duke II-n (a vibrálástól kipotyogott a fogamból a tömés :)), így több henger után néztem. Ekkor láttam meg egy haverom alatt az FZ6-ot. Na, itt el volt döntve a kérdés! Internet, keresés és meg is lett a delikvens. Az első próbakör után tudtam, hogy viszem haza. Egy pillanatig sem gondolkodtam el rajta, hogy megvegyem-e. Ilyen érzéssel még soha nem vettem motort. Zalaegerszeg mellől hoztam fel a mocit. Azon kaptam magam, hogy még el sem indultam haza és a zalai dombokon már 120-130-al ívelek keresztül. Igazi kezesbárány a motor. Meg merném kockáztatni, hogy 30 év feletti, higgadt férfiembernek első motornak is nyugodtan megvehető. Tényleg nagyon szerethető moci. 201 kg üresen, de ha ráülsz 150-nek sem érzed. Nagyon jó a súlyelosztása és a villaszöge is. Ennek eredménye képpen iszonyat jól irányítható. Fordulékony és a legminimálisabb sebességgel is nagyon stabil, ami városi közlekedésnél nagy előny. Nekem konkrétan három apró, de tényleg apró problémám van vele. Ha hasítósra veszem a figurát az autópályán (200 Km/h körül), a szél elkezdi szétfeszíteni a térdeimet. Ez baromi kellemetlen tud lenni hosszútávon, pedig van rajta hasidom és túraplexi is. Hozzá teszem, hogy közel 2 méter vagyok és ez egy naked bike! A másik, hogy a váltójával nem lehet finoman kapcsolgatni. Rendesen be kell rúgni a fokozatot, mert ha finomkodsz vele könnyen a kettő közé ugrik és annak nincs túl szép hangja. A harmadik, hogy motorfékkel lassítás után, a gázadásnál van benne egy lyuk, ami egy kisebb rántást eredményez. Ez meg van alacsonyabb és magasabb fordulatszám tartományokban is, ami az ívről kigyorsításnál baromi idegesítő, sőt néha ijesztő is. Bár ez a lyuk lehet, hogy orvosolható lenne némi beállítással, ha nem felejtenék el állandóan rákérdezni a szervizben. :) Ebből is látszik, hogy azért ez nem olyan nagy probléma. Ettől még nagyon élvezhető a motor. Nagyon nagy előnye, hogy "hyper space" fokozatban sem eszik többet 5.5 liternél. Akár hogy tépem a száját 250 km-t megy el tartalékig, ami városi közlekedésre vonatkozó adat. A pályán 200 körül azért persze többet hörpöl, de az meg a kutyát sem érdekli! :)) Ha ilyen mocin gondolkodsz vedd meg!!! Megbánni nem fogod soha!!!
Hibalista
- A fékkarról letört a lemez ami a féklámpakapcsolót izgatja! ...bár előző gazdi egyszer már kicsit elhajította, gyanítom akkor repedhetett meg. A fékkar ára elég ütős: 19.000.- HUF volt, úgyhogy esni-kelni nem éri meg! Egyébként a bukógomba nagyon jó befektetés, ha még nincs rajta, akkor szaladj és vegyél! Konkrét meghibásodás nálam fél év alatt még nem volt, de ahogy olvasom a kollégákat nem az a beszarós fajta! :)
Ide hordtam szervizbe
Yamaha World. Bp. IX. ker. Soroksári út. Korrekt hely, a szerelők jó arcok!
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 13000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |