Olajzabáló zongora
Szöveges ítélet
Sok-sok év MZ-Jawa-Pannónia motorozás után ez volt az első komoly gépem. Bár megvolt a maga varázsa az út melletti motorszerelésnek, de 7 év után már az ember megunja a hülyeséget. Nagyon örültem ennek a mocinak, nagy áttörés volt a sok "tragacs" után. Végre egy moci amivel elmehetek messzebbre is anélkül hogy szerszám- és tartalék alkatrész hegyeket vinnék magammal, ráadásul kevesebb benyával is beérte mint a Jawam, és majd 4x erősebb volt. Gyárilag 91 lóerőt határoztak meg, de ez főtengelyen mért érték lehet, mert a hátsó kerékre max 86 paci jut. Mivel csak egy "régebbi" karburátoros 600-as gépről van szó, nagy nyomatékot nem várhatunk el tőle, a hatfokozatú sebességváltót szorgalmasan lehet kapcsolgatni a Mátrában. Amúgy a gép viszonylag könnyen terelgethető a kanyarokban. A futóműve egyszerű mint a faék, csak a hátulja állítható, ott is csak a rugóelőfeszítés. Hátulra érdemes a gyári 140-es gumi helyett 160-asat tenni (éppenhogycsak, de befér), én úgy éreztem hogy jobb vele úgy menni, illetve jobban is mutat rajta a vastagabb gumi. A mocit inkább 1 személyre ajánlom, 2 személyre nem valami túl kényelmes, az utasnak nem sok hely jut. Kivéve persze ha egy 50 kilós kis popójú csajról van szó... :DD A pilóta üléspozíciója sem a legkényelmesebb, hosszabb túrán érdemes megállni, mert elzsibbad rajta az ember. 2 Mátra-kör után szintúgy pihi van, az üléspozícióból adódóan elfárad az ember csuklója. Szélvédelme egész jó, 160-nál kezd el jobban fújni rajta a szél (179 centi vagyok). Pakolni nem sokat lehet rá, max hátizsák és hátsó ülés. Ugyanis a "tank"-ja csak egy műanyag burkolat, alatta a légszűrőház és az üzemanyagtartály osztozik a helyen. Szóval mágneses tanktáska kilőve, esetleg gumipókozással lehet odatapasztani valamit. Amúgy elég megbízható gép, nekem csak a fesz.szabályzóm adta meg magát, illetve egy fékcsőcsatlakozóm repedt meg (nem gyári volt). Azonban van 1-2 műszaki hiányosság: a kuplungkosár csapágyazása hajlamos a zörgésre. Ha kicseréli az ember, 2000 km után ugyanúgy zörög, de ez hozzá tartozik a mocihoz. A másik "probléma" az olajfogyasztás, az FZR-ek igen szeretik az olajat, 7000 km alatt több mint egy litert benyelt. Pedig én csak sport-light tempóban nyomom, nem hajszolom agyonra a gépeket. Ami nagyon szokatlan még: a műszerfalon az "OIL" feliratú ellenőrző lámpa nem a szokásos módon az olajnyomást jelzi, hanem az olajszintet. Akkor világít ha kevés az olaj a motorban. Illetve ha oldaltámasz kint van + sebességben van a moci és úgy akarunk indítózni, akkor világít. Összegezve: elég kellemes moci, első nagymotornak is alkalmas, de inkább csak 1 személyre és nem túl sok cuccal, ha az ember odafigyel rá akkor csak a benzint (meg jó sok olajat :-) kell beletölteni.
Hibalista
- Feszültségszabályzó elszállt, fékcsőcsatlakozó megrepedt, a szivató karja elfáradt és letört.
Ide hordtam szervizbe
Hatvanban van egy jó maszek szerelő, precízen dolgozik és olcsón. Ha valami komplikáltabb dolog van, akkor hozzá viszem a gépet. De az egyszerűbb dolgokat amihez nem kell spéci szerszám, jómagam csinálom.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 36000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |