A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha » Fzr 600 1989 (599)

Fzr 600 1989 (599) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Olajzabáló zongora

Szöveges ítélet

Sok-sok év MZ-Jawa-Pannónia motorozás után ez volt az első komoly gépem. Bár megvolt a maga varázsa az út melletti motorszerelésnek, de 7 év után már az ember megunja a hülyeséget. Nagyon örültem ennek a mocinak, nagy áttörés volt a sok "tragacs" után. Végre egy moci amivel elmehetek messzebbre is anélkül hogy szerszám- és tartalék alkatrész hegyeket vinnék magammal, ráadásul kevesebb benyával is beérte mint a Jawam, és majd 4x erősebb volt. Gyárilag 91 lóerőt határoztak meg, de ez főtengelyen mért érték lehet, mert a hátsó kerékre max 86 paci jut. Mivel csak egy "régebbi" karburátoros 600-as gépről van szó, nagy nyomatékot nem várhatunk el tőle, a hatfokozatú sebességváltót szorgalmasan lehet kapcsolgatni a Mátrában. Amúgy a gép viszonylag könnyen terelgethető a kanyarokban. A futóműve egyszerű mint a faék, csak a hátulja állítható, ott is csak a rugóelőfeszítés. Hátulra érdemes a gyári 140-es gumi helyett 160-asat tenni (éppenhogycsak, de befér), én úgy éreztem hogy jobb vele úgy menni, illetve jobban is mutat rajta a vastagabb gumi. A mocit inkább 1 személyre ajánlom, 2 személyre nem valami túl kényelmes, az utasnak nem sok hely jut. Kivéve persze ha egy 50 kilós kis popójú csajról van szó... :DD A pilóta üléspozíciója sem a legkényelmesebb, hosszabb túrán érdemes megállni, mert elzsibbad rajta az ember. 2 Mátra-kör után szintúgy pihi van, az üléspozícióból adódóan elfárad az ember csuklója. Szélvédelme egész jó, 160-nál kezd el jobban fújni rajta a szél (179 centi vagyok). Pakolni nem sokat lehet rá, max hátizsák és hátsó ülés. Ugyanis a "tank"-ja csak egy műanyag burkolat, alatta a légszűrőház és az üzemanyagtartály osztozik a helyen. Szóval mágneses tanktáska kilőve, esetleg gumipókozással lehet odatapasztani valamit. Amúgy elég megbízható gép, nekem csak a fesz.szabályzóm adta meg magát, illetve egy fékcsőcsatlakozóm repedt meg (nem gyári volt). Azonban van 1-2 műszaki hiányosság: a kuplungkosár csapágyazása hajlamos a zörgésre. Ha kicseréli az ember, 2000 km után ugyanúgy zörög, de ez hozzá tartozik a mocihoz. A másik "probléma" az olajfogyasztás, az FZR-ek igen szeretik az olajat, 7000 km alatt több mint egy litert benyelt. Pedig én csak sport-light tempóban nyomom, nem hajszolom agyonra a gépeket. Ami nagyon szokatlan még: a műszerfalon az "OIL" feliratú ellenőrző lámpa nem a szokásos módon az olajnyomást jelzi, hanem az olajszintet. Akkor világít ha kevés az olaj a motorban. Illetve ha oldaltámasz kint van + sebességben van a moci és úgy akarunk indítózni, akkor világít. Összegezve: elég kellemes moci, első nagymotornak is alkalmas, de inkább csak 1 személyre és nem túl sok cuccal, ha az ember odafigyel rá akkor csak a benzint (meg jó sok olajat :-) kell beletölteni.

Hibalista

- Feszültségszabályzó elszállt, fékcsőcsatlakozó megrepedt, a szivató karja elfáradt és letört.

Ide hordtam szervizbe

Hatvanban van egy jó maszek szerelő, precízen dolgozik és olcsón. Ha valami komplikáltabb dolog van, akkor hozzá viszem a gépet. De az egyszerűbb dolgokat amihez nem kell spéci szerszám, jómagam csinálom.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1993
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 36000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 7000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.