Őfelsége a fotel
Szöveges ítélet
Idén tavasszal vettem a kicsikét egy szigethalmi sráctól, aki Olaszországból hoz be motorokat. A honosítás 2 nap alatt meg is volt mindennel együtt, nekem csak a pénzt kellett adni és a végén a gázt húzni! :)
Nem egész 24.000 kilométer volt az órájában és egész szép állapotnak is örvendett a motor. Persze a 10 év látszott rajta, de nem futármotor volt valószínűleg. A kötelező dolgok cseréjén kívül ( légszűrő, variátor szíj, motorolaj) még az első gumit kellett rögtön cserélni, mert az szinte pályagumi volt. :)
Az első utam hazafelé kissé felemás volt, mert egyenesben nagyon ment a szekér (már amit egy 250-estől el lehet várni), de kanyarnál már szinte halálfélelmem volt, amit először a nagy szél számlájára írtam. Aztán a gumi lett a ludas!
A gumicsere után mintha odaragasztották volna az úthoz!
Egy személlyel minden körülmények között helyt áll a masina, kettővel már meg kell gondolni a dolgokat, de ha lendületben van simán tartható a tempó a többi motorossal a 7-es úton Székesfehérvár és Budapest között! (nem ghost rider-ek, hanem motorosok majdnem szabályos tempója)
Teljes terhelésnél is csak a rugalmasság, ami eltűnik a 23 Le mellöl!
A 12-es kerekek normál úton szépen teszik a dolgukat, viszont az igazi magyar utakon (pl.: Budapest) már ráznak és érezni, hogy már a teljesítményük határán vannak. Vagy még azon is túl!
A kényelem az első osztályú, mind pilótának, mind utasnak, de ez az óriásrobogóknál nem meglepő!
Kb. 500 km után elkezdett elmenni az ereje szegénynek, ami pár 10 km alatt lement egy régi Babbetta szintjére. Gyorsulás, mint egy megpakolt IFA-nak!
Yamaha szakszervizben még meg sem nézték a motort, máris közölték, hogy minimum 80-100.000 km van benne és szinte tuti a motorgenerál! Ha egyáltalán az segít!
A vicc a dologban az, hogy elötte 40 km-mel volt ott kilométer jeladó szenzor cserén a motor, ahol csak az első kereket szedték le, mert csak a szenzort dobták bele. Persze, amikor visszavittem, hogy valami nagyon súrlódik a keréknél a csere óta, ők semmit nem hallanak (csak menet közben a párom, sisakban, utasként) és a szerelő srácnak fel sem tűnt, hogy ritka rosszul gyorsul és megy a gép. Persze akkor még azért hozta egy 50-es robogó szintjét!
A sok "hasznos tanács" után szétszereltük a Majácskát és kiderült, hogy egy szép nagy szakadás van a karburátor membránon. Itt szeretném megjegyezni, hogy a motor szerelhetőségének a legnagyobb hibája, az az, hogy még a legkisebb szereléshez is szinte teljesen le kell vetkőztetni! (még ha nő lenne, akkor jó lenne)
A membrán kb. 50.000 forint magasságában kapható a különböző helyeken, de szerencsére van egy budapesti srác, aki 13.000-ért ad membránokat a különböző típusokhoz.
Persze hétvégén, Felcsúton, mozgásképtelen, levetkőztetett motor mellett állva az ember szinte mindent megadna egy membránért! A srác szerencsére tud adni egyet,csak el kell menni érte az M0-ás mellé. Sikerült egy rossz gyártási szériából származó darabot kifognom, ami 200 km alatt a duplájára nyúlt. Persze az eredeti menetdinamika nem tért vissza beszerelés után, de azért nagy előrelépés volt. Sejtettük, hogy nem az igazi az alkatrész, de szerencsére cserelehetőséget biztosított a srác! Újabb membrán, újabb vetkőztetés és szerelés után minden visszatért az eredeti helyzetbe. És végre a fogyasztás is lement 6-ról 4 literre.
Azóta csak az önindítóról szakadt le a saru, de azt 3000 forintért megcsinálta egy autóvillamosságis srác, akinek nem győzetem hálálkodni.
Főleg azért, mert már szinte mindent kicseréltettek volna velem a "hozzáértők" (akkumulátor, indító relé, önindító)
Igen, aki utána számol egy kicsit, az láthatja, hogy ezek nem 3000-be kerültek volna! :)
Úgy érzem, hogy ezeknek a problémáknak a nagy része nem a motor hibája, hanem a használt példányok valószínű velejárója, főleg az olasz importosoké, de mindent összevetve még mindig a pénzemnél vagyok, úgy hogy ezek már ki vannak javítva rajta és nem most kellene költenem rá egy magyar használt példánynál.
Egyébként a típust mindenkinek csak ajánlani tudom, főleg a 2000 utáni példányokat "digitális" műszerfallal.
Teljesen vállalható menetdinamika, kényelem, fogyasztás, és bátran neki lehet indulni az országútnak vele, még ketten is, de csak ésszel!
Ha a kopó alkatrészeket kicseréltük, akkor csak menni kell vele és tankolni, de szerencsére azért nem túl sűrűn! :)
Hibalista
- Légszűrő, variátor szíj, olajcsere - 18.000, első gumi csere (METZELER Feel Free)- 9.000 karburátor membrán- 20.000, kilométer jeladó szenzor - 6800 + munkadíj 2400, fékolaj csere fékbetétekkel - 10.000, önindítóról leszakadt a saru - 3000
Ide hordtam szervizbe
Munkatárs a Puskás Akadémia környékén
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Yamaha Harmati Budaőrsi út.
Értékelése: 6
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 23500 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 4800 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |