Nyomatékkirály, a legdögösebb pucér nagyvas
Szöveges ítélet
Előző motorom is XJR 1300 volt,csak az egy 98-as évjáratu SP kivitel volt. Teljessen elvarázsolt,elsősorban a kinézete aztán meg a rengeteg nyomaték ami szinte alapjárattól előjön. Volt egy 94-es évjáratu FZR 1000 Yamahám is de az is csak 4-5000 fordulattól indult meg és hát tempós előzéshez vissza kelett váltani,persze az sport motor volt nem nyomatékból hanem fordulatból élt. A másik érv a kényelem ami az XJR mellett szól,sok kilóméter után is nagyon kényelmes. Viszont volt 1-2 hibája,de ezeket sikerült a Yamahának 2004-re kijavítani.Az új modell még kényelmesebb lett,keskenyebb ülés és tank a vezetőnél hogy méginkább kezelhető legyen,pár kilót a motor súlyából is lefaragtak,+ némileg technikailag fejlődött. Igazából ez a motor nem a fiatalok kedvelt típusa,legtöbben fapados sport motorokat vesznek,vagy valamilyen supermotót bohóckodni. XJR-t nem nagyon veszenek 30-35 év alatti motorosok,pedig nagyon jól vezethető,lehet sportossan motorozni vele csak nagyobb odafigyelést igényel mivel nehezebb,hosszabb a tengelytávja mint sportosabb társainak és a futóművét sem a nagyon tempós csapatásra tervezték,főleg nem a jó minőségü magyar utakra. Én igazából kicseréltem 1-2 dolgot rajta,a dögösebb kinézet, jobb vezethetőség és még több erő miatt. Széles,lapos LSL alukormány 2 cm es kiemelővel,a gyári kormány szerintem túl keskeny és rossz fogásu 1 ekkora vashoz.A gyári Öhlins rugostagok is állításra szorultak, 70 kilós sulyom alatt nem nagyon mozdultak meg,csak magasabbra kelett állítanom a rugót tartó gyűrüket,hogy hosszab úton mozogjon,ezután mintha kicserélték volna.Plusz pár lóerőt is sikerült még belecsempésznem a blokkba.Hengerenként direktszűrőt tettem fel + nagyobb fő fuvóka a karbiba és 2 foggal kisebb lánckerék előre 18>16. Így ötödik sebességbe 9 helyett 11 felet forog és kiviszi az órát 260 felett.Igazából csak 250 körül van a vége,bemértem. 230 helyett nem rossz egy ilyen öregecske technikáju motortól,persze mikor az FJ 1200 be volt ez a blokk ott gyárilag ennyit tudott 6 sebeséggel 130 le teljesitményel.Aztán kicseréltem még az idexeket kicsi ledesre, a tükröket,a hátsó lámpát fehér átlátszóra,1-2 részt karbonfóliáztam.Ja és a lényeg, 2 db ovál 35 cm -es Egrus sport kipufogó ami felkerült rá a gyáriak helyett. Hátborzongatóan jó lett a hangja,mély dübörgő és szépen visszadurrog. A képeken egyébként még régebbi állapotban látható,ha lessz kép a mostani állapotról feltöltöm.
Hibalista
- Szép is lenne ha bármi elromlott volna rajta.
Ide hordtam szervizbe
Csak a tuning miatt. Komárom. Kom-Front Honda szalon-szervíz. Íro József, elöző Yamaha motorjaimat is nála szervizeltettem.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |