Nyomatékbajnok
Szöveges ítélet
Előtte szintén V2-es motorom volt (Wild Star), amivel együtt eltöltött időszak alatt megszerettem az alulról toló nyomatéközönt. Szerettem is a gépet, de csapatban motorozva nem Chopperes ismerősökkel, rá kellett döbbenem, hogy a motorozhatósága meg sem közelíti a többi - nem chopper - motorét. Ekkortájt (pl. 2005 januári Motor Revü szám) keltette fel figyelmemet a róla megjelent sajtó anyag. Emlékszem akkor Paulovits Imre fogalmazta meg a legjobban, hogy a Dél Afrikai tájban Cape Town felé motorozva, a gép úgy mutatta meg sokoldalúságát, ahogyan a táj és a környezet változott percről-percre.
Egy ismerősömet húztam folyamatosan amíg nem volt motorja, hogy venni kéne egyet, amikor végül vett egy nagyrobit, akkor ment a szokásos cikizés, hogy szép-szép, de miért elektromos motor hajtja, stb.
Amikor viszont elhívott, hogy nézzem meg, mert a korábbit lecserélve vett egy V2-es MT-t és most érkezett meg, akkor első látásra lenyűgözött a motor látványa. Ez az amire mindig is vártam. Sportos, de nyomatékos, gyönyörű V2-es tolórudas, nem egy tucat burkolt csoda. Az kicsit furcsa volt, hogy a váz miért kék, mert ez nem tűnt fel a cikkekből, képekből, de ez sem vont el semmit a megjelenéséből. (Ezt a 2007-es modellen már feketére festették.)
Ezt követő közös motorozások és az MT kipróbálása megerősítették az érzést, hogy ez lesz a következő motorom.
Addíg néztem és barátkoztam a gondolattal, gyűjtöttem a lóvét, hogy a rá következő télen meghírdettem a vasat, melyet tavasszal el is vittek. Ekkor már nézegettem, hogy vajon hol találok használt MT-t, de szerencsémre az egyik újságban hirdettek is egyet. Megnézve a mocit megnyugodtam, igaz beletettek már 6 e km-t, de a gumi szélén még megvoltak a gumitüskék, ez mindent elárul. Arról nem is beszélve, hogy a tulaj kiparkolása is megerősített abban, hogy ezt szinte csak bejáratták. Előleg és adásvételi.
A sport motor tesztek, mint minden nem idomosat ezt is lehúzták, hogy nehéz, bla-bla-bla, de minden relatív, nekem a Wild Star után, mind a súlya, mind az irányíthatósága a korai bicajos időket idézi.
Ami tetszik:
Sport Roadster...teljesen más dimenziója a motorozásnak, mint a sornégy..
Életeleme az Alpok kanyargós útjai, nyomatékból csörtet fel azokon az emelkedőkön, ahol pl. a Fazeres cimborák a váltásoktól már zsibbadt lábbal maradoznak el egyre jobban. Karakteres nyomatékbajnok. Imádom.
Ami nem tetszik: (igazából nincs is ilyen, lehet, hogy kissé elfogult vagyok :-)
Talán, hogy nem 200 fölötti tempóra tervezték, de az egyenesen, nyélgázzal való közlekedést csak jóindulattal nevezném motorozásnak, hiszen ezt mindenki tudja. Ha már kanyarodni és megállni, fékezni is kell, ott dől el, hogy motor és a vezetője mit tud.
Az biztos, hogy emberes a különböző Ringeken dobálgatni a jobbos-balos kanyarokban, de egy sport lábtartó készlettel ez sem akadály. Aki pedig férfi, az tartsa meg.
Az alapkivitelben a szélvédelem hiányzik, de ezt is meg lehet szokni, csak kicsit jobban kell markolni a kormányt. Illetve ezt felismerve hozott ki a Yamaha egy nagyobb túraplexit erre a 2007-es évre.
Pakolni is lehet rá, én -igaz egyedül- több napos Osztrák, Szlovák túrát is bevállalok vele. A legtöbb kiegészítő gyártó által forgalmazott táska rendszer (két oldal és tank) tökéletes választás lehet, amennyiben nem mágneses a tanktáska, mivel a plexi hiánya a táska állal való megtartását eredményezheti, 200 felett. A tervezőknek nem is volt célja, hogy mindenféle csomagtartó rendszerrel elrontsák a nagyon ütős küllemet.
Ami talán az egyetlen fogyatékossága, hogy az alap kivitel hangja nem igazán ütés, nem méltó a motor egészéhez, ezért ez volt az első beruházásom, vettem rá egy Japán Sato slip-on szettet, amire azt mondták a szervízes fiúk, hogy ezentúl vagy egyedül túrázom, vagy fél km-rel mögöttük. Ezt azóta sikerült egy komplett Stage II-es full Titán Akra rendszerre kicserélni, mely még pár + LE-t jelent.
Na jó van még egy kellemetlen apróság, ami cca. 200 km-es megállást jelent, mivel a tank kapacitása nem túl nagy.
A fentiek mindegyike szererhető, lehet vele együtt élni, minimális kompromisszum egy ilyen machós gépért.
El nem adnám, bár a 2007-es model nagyon bejön...
Ráadásul az új Airbrush fényezéssemmel fenomenálisan néz ki.
Mindenkinek csak ajánlani tudom.
Hibalista
- TPS szenzor (benzinadagoló esetleges meghibásodádának elkerülése végett), valahol valamelyik Yamahán, de gyári visszahívás keretén belül javíották az összesnél. Korrekt.
Ide hordtam szervizbe
Yamaha World Soroksári út 158.
Czikkely Zoli szervízvezető
Kozma Tamás és Frecska Jani szerelők
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 6000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |