A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha » Fzr 600 1989 (599)

Fzr 600 1989 (599) 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Nosztalgikusan csilingelő Yamaha hangvilla

Szöveges ítélet

Ezt a motort nosztalgiából vettem.
Ez volt az első igazi Japán sport motor amit még 20 évesen először vezettem.
Akkor a 90es évek közepén ez még viszonylag friss típusnak számított.
Teljesen letérdeltem tőle amit annak idején mutatott.
Persze előtte csak Simsont,Pannoniát meg ETZ-t vezettem és ezekhez képest brutál volt.
Úgy hozta a sors hogy eltelt közel húsz év és ezek az öreg sportmotorok szinte teljesen kikoptak a forgalomból mert már 16-szor össze törték őket.
De van,volt 1 két túlélő és azoknak az ára a béka segge alatt van.
Így alakult hogy az E-bay-en megláttam a Bécsben eladásra kínált FZR-t,ugyan abban a piros-fehér-kék szín kombinációban amiben annak idején kisgyerekként kipróbáltam.Az ára kellemes volt,megvolt minden papírja 2 gyári kulcs,szervizkönyv,csak 2 tulaj 20 év alatt és minden dokumentálva,26600 km,meg persze 1 két sérülés ami a 20 év alatt azért alap.
Szóval megláttam és felmerült bennem hogy jó lenne újra kisgyereknek lenni.Győzött is az izgalom:),irány Bécs,próba út,minden ok,fel a Transporterre és irány haza.Szerencsére közel volt,Németországig valszeg nem mentem volna el érte.
Azt még nem említettem hogy ez igazából a 600-as csökkentett henger űrtartalmú változata,vagyis FZR 500.Ennek oka az Osztrák adózási rendszer,ahol az 500 ccm-nél volt az ugrás és ezért gyártottak oda más országokban egyébként kevésbé ismert 500-as verziókat.Így létezett ott CBR-500-as is 4 hengerrel.
Miután haza hoztuk,leszedtem az egész burkolatot.Egyrészt az azonnali olaj csere és átnézés miatt,másrészt pedig volt egy két repedés amit 1 műanyagos srác,kedvező áron megforrasztott.Hihetetlen de igaz,a motorban valóban 26 ezer km volt,belül gyönyörű fém tiszta blokk,váz.Hűtő,kipufogó leömlők 1 horpadás nélkül 1két bogár tetemmel megspékelve.A kipufogó dob is gyári volt és nem is cseréltem le mert jó hangja volt vele,alul szolid,felül üvöltős.Jól lehetett hallani hogy 92-ben még más normák voltak érvényben hang kibocsájtásilag.Pár mini izzó a műszerfalban ki volt égve azokat kicseréltem és a hűtő vizet kellett még 1 kicsit pótolni.A teleszkópot túl puhának éreztem,így rakattam bele 20w-s Repsol olajat amitől kicsit feszesebb lett az eleje.Gumiból a gyárilag javasolt Pirelli Sport Demon-t rakattam rá.K..va jó gumi,nem olcsó de minden körülmény között jól szerepelt.Még a versenypályán is és 15000 km-t bírtak.A burkolat visszakerült,és meglepően hamar megmásztuk a rendszámozás és a magyar bürokrácia hegyeit és akadály pályáját.Itt az 500 ccm kedvező volt mert itthon is ennél van 1 regisztrációs lépcső és így még belefért a kedvezőbb Reg adó kategóriába.
Használatba vettem a vissza térő álmot.Mivel ez nem 1 lerúgott magyar darab volt ezért eléggé eseménytelenül teltek a km-ek.
Megjártam vele Alpokat,Olasz,Osztrák oldalon is,volt 1 kis versenypálya és a munkába is ő szállított 2 nyári szezonban.
A főbb tapasztalatok:
Mivel kevés km volt benne ezért iszonyú megbízható volt,bárhova el mertem vele indulni.Igaz túrázni kényelmetlen volt,mégiscsak 1 sport motor.De a szerpentineken és a versenypályán nagyon jó volt döntögetni.A fogyasztása 5.5 és pályán 7.5 között alakult amit egy 500as-tól kicsit sokallottam de aztán beláttam hogy mégis csak egy 89-es konstrukció így nem lehet elvárni a mai modern injektoros motorok alacsony fogyasztását.Amúgy a blokk állandóan pöccre indult még az őszi hidegekben is,csak szívató kellett.Soha nem füstölt.A szervizben ahol a későbbi olajcseréket csinálták,meg is jegyezték hogy milyen tuti hangja van és hogy egyáltalán nem füstöl.Azért ettől függetlenül volt 1 kis olaj fogyasztása mint minden FZR-nek de közel sem olyan sok mint amit a többi tulaj leír.Nekem 6000 km-t kibírt után töltés nélkül.Ami még érdekesség volt az az hogy a versenypályás használat után csökkent a benzin átlag fogyasztás.Valószínűleg akkor állt teljesen össze a blokk és kialakult 1 még jobb kompresszió.Mivel nagyrészt országúton használtam a közepes fordulatszámokon, ezért hogy ne kelljen annyit várni míg felpörög,kapott 1 kisebb fogaskereket előre és ez csodát tett.Mindenkinek ajánlom a tuning ezen egyszerű formáját.Sokkal használhatóbb lett a gép és igaz hogy jobban pörgött a blokk de nem kellett annyiszor a kuplungot csúsztatni.A végsebességem sem csökkent mert addig nem tudta 6.-ban leforogni magát a gyári áttétellel,viszont a 15-ös fogaskerékkel igen és így már teljesítette a gyárilag megadott 210Km/h-t.
Így teltek múltak a hónapok és aztán 1x csak elmúlt a varázs, meg volt a nosztalgia menet és a két év és 16000 km kellemes emlékei után sikerült eladnom.Remélem jó helyre került és az új gazdája is még sok kellemes km-t rak majd bele.
Mindenkinek ajánlom a régi típusú motorokat legyen az sport vagy túra.
De én csakis külföldről,Nyugat Európából venném mert ott a tulajoknak végig volt pénze az igényes alkatrészekre és a folyamatos szervizre,és persze a kilométer órákat sem pörgetik olyan sportszerűen mint itthon.
Türelem és szerencse kell hozzá de végül a mai milliós gépek töredékéért lehet valakinek 1 klassz nagymotorja.

Hibalista

- Semmi

Ide hordtam szervizbe

Real Motor Centrum

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1992
Kényelem (3) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 26650
Megbízhatóság (9) Vezetett km 16000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? Cbf 600 Következő motorja? Vfr 800
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.