Nem Te választod az MT-t, Ő választ téged
Szöveges ítélet
Az egész onnan kezdődött, hogy kell valami a Z1000 helyett, ami egy kicsit kényelmesebb hosszú távon, 2 személynek...
Egy XJR volt a kiszemelt, mindig is tetszett a klasszikus 4 hengeres, léghűtéses blokk, főleg a karburátoros verziók. Aztán valahogy eszembe jutott, hogy egyszer régen már hallottam az MT-ről, dehát úgysem engedhetem meg magamnak....azért rákerestem. És találtam. Jó áron. Elmentem, megnéztem. Aztán még egyszer, aztán vittem a vételárat, és ki is próbáltam. Megvettem.
Olvastam róla nagyon sokat, V2, NAGY, nehéz, brutális... de még így is különleges élmény volt már az első úton. A rázkódás. Az valami eszméletlen, mindenét rázza, nem kicsit, nagyon. :) A fordulatszám tartomány kicsi, de már 1500-as fordulattól rád szabadul a nyomatéktenger, ami végigkíséri a teljes fordulatszám tartományt. Na jó, ez ritkán fordul elő, mármint, hogy ki kell használni a teljes tartományt, mert igazából 3000-3500 fölé csak akkor forgatom, ha NAGYON menni kell. Ha megelégszel a tiszta nyomatékból való motorozással, városon kívül képes 4.5 - 5litert is fogyasztani, ami egy majd 1700-as géptől azért dicséretes.
Minden egyes gázfröccs, minden motorfék mosolyt csal az arcodra, az autósok húzódnak félre, tudják, esély sincs a dübörgő szörnyeteg ellen. Minden fokozatban minden fordulatról hangcunami kíséretében azonnal megindul, és nincs megállás. Különleges élmény.
Olvastam tesztben, hogy igazából sehova sem jó ez a motor. Nos, igaz ami igaz, városban kicsit nehéz, nagyon oda kell rá figyelni, mert hiába az R1 fék, ha menni akar, akkor ő megy. Fizika. Hosszútávon meg a tankja fog kicsinek bizonyulni, sűrűn kell majd megállni tankolni. Kezdőknek ez nem való, nagy, nehéz, ha ész nélkül húzod, megy a segge, ha ész nélkül fékezel, csúszik az eleje.
Nem Te választod az MT-t, Ő választ téged. Az erős marad, a gyenge elhullik.
4. éve nyúzom, mégis nagyon ritkán merül fel, hogy lecserélem. Nincs miért, és nincs mire. Ha ki akarsz tűnni a tömegből, szereted a V2-t, de nem a pörgős fajtákat (Ducati-k, SV, stb...), és nem a choppert, ez a TE motorod.
Szeresd, és meghálálja. Olajcserén kívül semmit nem kér. Húszezrenként levegőszűrő (gyári előírás), nekem kormánycsapágy, kopó dolgok. Ennyi. A láncot azt eszi, dehát a 150Nm már csak ilyen. :) A szervizekkel óvatosan, nem mindenhol láttak már ilyet. Szerencsére a RedBaron úgy tűnik, ért hozzá.
Nem mindennapi motor, nem mindennapi motorosoknak.
Hibalista
- - Kormánycsapágy (20-30.000-et bír)
- - Lánc (20.000-et bír, ha szerencséd van)
Ide hordtam szervizbe
Red Baron, Pécs
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Magán szaki, Szakmár. Nagyon érti a dolgát!
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 21000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | Z1000 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |