Nem ilyen lovat akartam
Szöveges ítélet
Szöveges ítélet
TRX ez a három betű a legtöbb embernek a Honda négykerekü „motorjait” juttatja eszébe nekem se mondott semmit 2008 tavaszán. Ez egy tipikus nem ezt a lovat akartam történet , Válás után kezdődő depresszió és alkohol után kellett egy motor ! A kinézett típus Yamaha ( mert ez nálam már bizonyított ) FZS 600 kis fejidom , technika szem előtt kényelmes gyors .
A gép hál istennek mást dobott . Megláttam a neten egy motort jó áron , felmentem Pestre ( Budára ) Február volt tesztkör kizárva csak nézzük meg mert ilyet még nem láttam . Suzuki Hollós motorkerékpár kereskedés a moci az utolsó a sorban , az eladó szabadkozik : bocsi nem tudom kivinni mert tíz motort kell kitolni ! Én megértő vagyok : semmi gond , beröffented ?
Eladó : fejvakarás , torokköszörülés , hááát persze . A blokk hideg előkerül a kulcs , gyújtás .szivató,indít !!! A kéthengeres 850-es 270 fokos elékelésü enduró felmenőkel rendelkező erőforrás egy határozott robbanással kell életre ( a mai napig így indul ) az üveggel körülvett eladótérben egy helikopter rotorjainak kerepeléseit idéző borzalmas hangorkán keletkezik . A kollégám egy lépést hátrál , nekem bamba vigyorra húzódik a szám , és közlöm nekem ez kell !
A motorról: a Yamaha a Ducati 851 sp sikérén felbuzdulva csinált egy kéthengeres sportmotort térhálós csővázba . Nyomatékos , de nem túl erős blokkot a TDM 850 agregát módosításával küldték csatába a vázat az YZF 750 gerincére csavarozott térhálós vázat FZR futómű elemekkel tették sportossá . A 208 kg-os motor keskeny és rövid lett és minden teszten pozitív értékelést kapott meghazudtolva a 83 LE teljesítmény és 86 NM nyomaték értékeket .
A vezetés : én vezettem már egy pár motort de meglepődtem a nyomatékán 3000 f/min 60 Nm tehát alapból olyat tol amit egy sor négy 8000 f/min ! Szokni kell de imádni fogod , a vibrációkat már nem annyira ez egy két hengeres motor rezeg amit a dupla kiegyensúlyozó tengely sem tud kisimítani a kezed már 30 km-után elkezd zsibbadni amit csak egy kis tornázással tudsz elkerülni .
A blokk 3000-5000 között érzi jól magát ami nem zárja ki a városi 2000 és az autópálya 7000 fordulatszámot de néhány hónap után az alacsony és a magas fordulatszámot a rángatás és a teljesítmény hiány miatt kerülni fogod . A motor sportos tehát városi forgalomban nem ideális ez nem csak az ülés/lábtartó/kormány háromszög miatt hanem a motor karakterisztikája miatt is necces hosszú fokozatok és ideges gázreakciói miatt mindig úgy érzed hogy mindenki tököl és nem tudsz a gázon egy milliméternél többet fordítani , és itt kezdesz rájönni hogy egy TIREXen ülsz kicsi erős brutális . A gép kis súlyával keskeny és rövid építésével valamint a ritka száraz karteres építésmódjával igen alacsonyan lévő súlypontjával egy bicikli vezetési élményével kényeztet de legalábbis egy jóval kisebb kategória könnyedségét ötvözve egy nagyobb kategória erejével .
Túra : lehet vele túrázni PONT de a túra ne legyen több 300 km ! Ez egy rövid távú motor , imádni fogod mert mindenkit lehagy csuklóból ötödikbe ( ja egy hatodik azért jó lenne ) ha vissza kell váltani csak azért teszed mert hallani akarod a hangját . Tanktáska , oldaltáska , meg egy kicsi hátra .Lehet pakolni de nem egy túragép , persze én két személlyel feltáskázva is használtam max terhelésen röhögve bírta ( írtam már hogy van nyomaték ) Az utas ülés az nagyon magas és kényelmetlen tehát csak komoly érzelmi kapcsolatban lévő egyént ültesünk fel rá .
Karbantartás : az olajcsere macerásabb mint a többi motornál a szárazkarteres kenési rendszer miatt két leeresztő csavart plusz a belső filteres szűrő dekliét is le kell csavarozni ráadásul 5 liter olajat kell venni 4,2 a motorba a többi az évközi utántöltésre . Az olajat magas fordulaton használva bizony csipegeti nálam a Repsol jött be a legjobban a Motul 1000 km-en 1 liter olajfogyasztással sokkolóan hatot , Gumiból én a sportúra abroncsra tettem le a voksom Metzeler Z6 hátul 12000 elől 18000 km simán kibírt a fogyasztás 5,8-6,5 l a későbbi Dyno jet,K&N sportfiler,sportkipuf hatására 6-7 l . A motor hűtési rendszere bőven túlméretezett , már megvolt két éve amikor a Hungária körúton 36 fokos melegbe egy csúnya dugóban először kapcsolt be a ventilátor , meg is ijedtem „ mi ez a hang ? Ilyet eddig nem csinált ! „ Ez vagy a túlméretezett hűtő számlájára írható vagy a dupla olajszivattyú és a külön olajtartály által hűtött kenőanyagé , országúti tempóban a 60 fokos víz normál értéknek számít .
Az első fékei a régi FZR sorozatból valók nem nagy teljesítményt produkálnak , de szerencsére az első szériás R1 fékei tökéletesen passzolnak amivel már komoly fékteljesítményt kapunk . ( csak az európai verzióra szerelhető fel a Japán belpiacos arany Bremboi viszont nem igényelnek cserét ) A hátsó futómű tökéletes az YZF 750R csillapító himbás rendszerrel megtámogatva 7 rugó 18 húzó + nyomó fokozattal minden út és vezetési stilushoz beállítható . Az elsó teló is állítható rugó és húzófokozati csillapítással van ellátva de a rugó alap elég gyenge ezt egy esztergált gyürüvel ( 5-10 mm ) egyszerűen , rugó cserével bonyolúltabban , a teljes első futómű cseréjével pedig drágán orvosolható .
Hibalista : az előző gazdája valamit mókolt a porlasztókon egy motorszerelő barátom állítgatta az eredmény a Hungária körúton szerelgetéssel töltött hosszú órák majd fél évig küszködés végül egy bontott karbisor beszerzése orvosolta a hibát . Hét év alatt ennyi meg egy kiégett izzó . Elég megbízható típus de a karbantartást azért igényli 45000-nél kapott egy vezérműláncot láncszettet három évente gyertyát és hűtővíz csere kétévente fékolaj csere ja meg rendszeresen a benzin . A típus komoly hibája a kipufogótartók törése ami egyben a hátsó lábtartó is , a vázra alulméretezett fülekkel van rögzítve ami a rezgés,súly és az utas miatt elfárad és letörik a kipufogó elvesztését idézve elő ( nekem kétszer kellett hegeszteni hét év alatt ) az alu konzolt kábelkötegelőkkel a segédvázhoz rögzítve megakadályozható a katasztrófa .
2009-ben egy köcsög autós miatt komoly reparálást kellett végrehajtanom a gépen kapott egy 2002-es R6-os első futóművet fékkel kerékkel villahíddal sárvédővel majd egy LSL kormányt és elkezdődött a Tirex átalakítása , hátra egy YZF 750 R lengővilla ( 6 colos kerékkel ) 160-as helyett 180-as gumi lábtartó pozíció módosító ( saját gyártmány ) Megint kerékcsere ezúttal FZS 1000 hátsókerék FJR 1300 hátsófék módosított lánckerék 530-ról 525-re , egyedi műszerfal csomagtartó .
Hibalista
- Kipufogó/lábtartó letört kétszer , karburátor felújítás
Ide hordtam szervizbe
Majd én megcsinálom !
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 16 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 42000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | GPZ | Következő motorja? | FZS |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |