Nagyvarosi Kis Vagany
Szöveges ítélet
Kifejezetten napi varosi ingazashoz vasaroltam a kis Yamahat.
Azert esett ra a valasztasom mert az alkatomhoz a kompakt robogok kozul ez illik a legjobban.
A tobbi robogon amiken elozoleg ultem nem talaltam kenyelmes testhelyzetet,az uleseikben kialakitott komfort-formazas miatt nem tudtam elegge hatra csuszni ugy viszont a terdem kis sebessegu kanyarodaskor bele ert a kormanyba.
Illetve mas tipusok pedig tul alacsonyak es ugy neztem ki rajtuk mint az a bizonyos majom a koszoru kovon.
A BW's-nek egybeszabott sima ulese van,hatra csuszva konnyen megtalalhato rajta az idealis ulespozicio a magasabbak szamara is.
Ilyenkor viszont az ules relativ szelessege es hatrafele emelkedese miatt csak a hosszabb labuak ernek rola talajt biztonsagosan.
Megjelenesre egyszeru,puritan forma,minimalis muanyag idommal a ketoldalt jol lathato acelcso vaz vagany megjelenest biztosit neki.
Korosztalytok es nemtol fuggetlenul bevallalhato szerintem.
Mivel napi szinten hasznalom hamar bele szaladt a 11.000 km egy eves korara.(A napokban voltunk a 7ooo Merfoldes szervizen.)
Varosban idealis celszerszam,kis helyen fordul,autok kozott konnyu vele manoverezni.
Lampanal jol gyorsul,batran elore lehet vele allni. A 9 loero koruli teljesitmeny az en 85 kg-ommal boven eleg arra,hogy atlag autosnak atlag autoval eselye se legyen letolni a savbol.
Normalis varosi kozlekedesben egyenrangu fel a tobbi jarmu szamara ugy kb 75 km/h-ig.A vege navigacioval merve olyan 90 km/h nalam amit meg enyhebb emelkedon is kepes tartani.
A fogyasztas dinamikusan kozlekedve pontosan 3liter,vagy alatta 1-2 decivel.
Egy relaxaltabb forgalmu kisvarosban szerintem siman el lehetne vele jarni 2.5 literrel.Az injektoros blokk barmikor konnyen indul.
A futomu eleg korrekt egy robogohoz kepest,nagy sebessegnel is biztosan tartja az iranyt,jol kanyarodik.
A gyarilag szerelt Kenda gumit el kell felejteni,hatarhelyzetekben-veszfekezes,vizes uton kanyarodas-kiszamithatatlanul viselkedik,foleg a hatulja hamar elveszti a tapadast.
Mostanaban csereltem egy teli Metzeler szettre,kivancsian varom az oszi- teli tapasztalatokat.Annyit mar most is elmondhatok,hogy a tapadas erezhetoen javult,az itt gyakori korforgalmaknak batrabban neki merek menni az uj gumival.
Pakolhatosag szempontjabol kozepes,a sisaktartoban nem minden tipusu full face sisak fer el.Lancnak,eso ruhanak+egyeb napi cuccnak viszont eleg a hely,az utolag felszerelheto massziv csomagtarto es egy kozepes hatso doboz nagy segitseget jelent e tekintetben.
Az elektromos rendszer jol birja az utolag felszerelt markolat futest,egy tipus specifikus muanyag kezprotektorral pedig a hideg idok is jobban elviselhetok,mindamellett jol is all rajta .Mutatos szelvedot a tipushoz en nem talaltam.
Mint mindenhol,azert itt is vannak arnyoldalak.
Ennyi penzert pl. a Hondaknal mar hatra is jut tarcsa fek,es vizhuteses blokk.
Elobbi jobban adagolhato fekeket es vegeredmenyben erosebb fekhatast,utobbi kicsivel meg jobb gyorsulast es magasabb vegsebesseget eredmenyezne.
Az SH-k egy kicsivel egyertelmuen gyorsabbak a lampanal.
A kerek tukrok csak keveset engednek hatra latni,kis penzert lecserelhetoek ovalisra,szerintem erdemes,a gumikrol mar irtam,az meg egyenesen kotelezo.
Oszessegeben azonban egy masszivan megepitett megbizhato kis motor az araval aranyos minoseggel.
Bennem ketely sem merul fel afelol,hogy hosszu evek mulva is egy jol hasznalhato es biztonsagos jarmu lesz,ahogyan azt a japan markaktol megszoktuk es el is varjuk.
Egyetlen emlotendo hiba 7 E km korul a km/ora spiral volt.
A muszer megszunt mukodni(nem merte a sebesseget)emiatt az engine controll lampa kigyulladt.A szerviz garanciaban javitotta.
ezen kivul csak kotelezo szervizekre kellett jarnunk.
Nemreg megvaltam a robogotol-17,500 km-rel az orajaban.
A kilometre ora spiral hibajan kivul egyeb hiba a ket ev alatt nem merult fel,szervizben csak a kotelezok alkalmaval jartunk.
A Metzeler gumik nagyon bevaltak,erezhetoen javult a kanyarban valo nyom-tartas es a fekezeskori tapadas is.
A gyarilag szerelt Kenda "terep" gumik egyszeruen szarok nedves uton elkepesztoen konnyen veszitik el a tapadasukat!
Kicsit fajo szivvel valtam meg tole,de 2 motor fentartasat nem engedhetem meg magamnak,viszont mindenkeppen akartam egy nagyobb,turasabb gepet.
Hianyzik is neha,ha a suru forgalomban kell porogni,az automata valto es a kompakt meret elonyei nagyon hasznosak tudnak lenni az autok kozott.
Fenntartasok nelkul merem ajanlani mindenkinek aki egy megbizhato,olcson uzemeltetheto es egy kicsit vaganyab formaju robogora vagyik ami raadasul meg egy kis motorozasi elmenyt is kepes nyujtani!
Tartos japan technika utos formaban!
Hibalista
- Kilometerora-spiral
Ide hordtam szervizbe
Yamaha Woodford Kelet-London
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 11500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | Japan |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |