Nagyon jó választás :)
Szöveges ítélet
R1-es után kerestem magamnak egy kényelmesebb és olcsón üzemben tartható, de mégsem túl gyenge dobozolható motort. Munkatársamnak van hasonló 850/4TX-es gépe amiről a "Földesúr kilovagol" című tesztben részletesebben olvashattok. Az ő és szomszédom elmondásai és az első 900-as próbakör után bátran bólintottam rá a TDM-re. Fogyasztása 2 személlyel és 3 dobozzal 120-130-as utazóval 5,5 fölé nem igazán ment még, 20 literes tankjával így nagyon jó a hatótávolsága. Tartós autópályázásnál 140-150-es tempónál is 6,5 alatt marad a fogyasztás. Az ülést sportmotor után kényelmesnek találja az ember bár elől egészen el van keskenyítve így ezért én max. 150 km-ert megyek el egy se**el, mert elzsibbadok. Hátul kényelmesebb a feleségem visszajelzései alapján. A teleszkópról annyit, hogy elől nagyon nagy rugóút áll rendelkezésre ami tökéletesen megeszi a kátyúkat a 18-as felnivel. Hátul ha nagy a terhelés és az út minősége nem tökéletes akkor nagyon berugózik, nagyobb bukkanónál, hullámnál hajlamos leérni a középtámasz. Állítottam a rugó előfeszítésen és csillapításokon is, de óriási különbséget nem veszünk észre rajta . A fékekkel semmi gond nincsen, teszi a dolgát ahogyan azt kell. Nagyon kezelhető, szerpentinezéskor simán karcolhatsz vele, nagyobb tempónál dobozolva is stabil. Ami engem kissé zavar az az, hogy érzékeny az erős oldalszélre, nagyon taszigálja a motort. A gyári első gumi nagyon rázta az elejét, csere után teljesen megszűnt a probléma. A motorja halkan jár, csak enyhe szelephangot hallani. A blokk igényli, a fordulatot 2500 alatt rángat, de ennek kezelését pár száz km után megszokja az ember. Nagyon jól gyorsul, megfelelően nyomatékos. Szélvédelme gyári plexivel nulla, magasítottal sem elég nekem (190cm), beszereztem egy állítható egykaros majd két karral felfogatható plexitoldatot amivel már elfogadható. 75000-nél a generátort újra kellett tekercseltetni töltés hiba miatt, azóta felszereltem egy töltés visszajelzőt és néha ránézek, ennél a típusnál ez gyakori hiba. Összességében nagyon szeretem, vásárláskor a praktikusság, elmondottak és kényelem döntöttek. Már 7 szezont motoroztam végig és 81000-et tettem bele, nagyon szeretem. Nem agyonelektronikázott hightech gép, de pont ez a jó benne.
Hibalista
- Kopó alkatrészeken kívül csak a generátor újratekercseltetése (75000km) volt töltés probléma miatt. Nagyszervíz keretein belül már kétszer átnézettem a szelepeket, vezérlést és a szinkront. Első alkalommal (46800km) csak a szinkronon lett finomítva, másodiknál (81600km) szinkron és szelephézag lett állítva. Vezérlés rendben volt, szerelő azt mondta bőven van még benne.
Ide hordtam szervizbe
Az egyszerűbb cseréket és beállítások a gyári service manual segítségével én szoktam megcsinálni, a nagyobb munkákat már szerelőre bízom.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 8164 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | R1 99' és 07' | Következő motorja? | Biztos hogy YAMAHA!!! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |