Nagy a kicsik között
Szöveges ítélet
A motort egy gépész manustól vettem, aki ha épp horgászni akart ezzel ment. A motorban a főtengelyt,lendkerekek,gyűrűket,tömítéseket cserélt, valamint ATHENA kormánycsapágyakat tett az előző kormánycsapágyak helyére!
Hazafelé lábon hoztam,hogy megismerjük egymást! A Simson után egy erőgép volt, kiváló menetteljesítménnyel (75-80km/h átlagsebességgel jöttem), kiválú rugózással, bár az első kissé puha! A hátsó dobfék kissé gyenge, de ezt kompenzálja az első tárcsafék!
Mivel egy '93-as motorkerékpáról beszéltünk, átnézettem az elektronikát, de semmi probléma nem volt vele! Minden működött, beleértve a különolajozást is!
A kis DT-t én földesúton soha nem használtam, mivel számomra túl szép, és túé jó volt,hogy terepen széthajtsam! Így maradt a betonút. Mivel ugye a blokk 6 sebességes, szerintem az első 3 fokozat elég közel van egymáshoz! Az én motorkerékpáromon egy Gianelli kipufogó rendszer volt, így magasabb fordulaton kezdett el húzni, de ott nagyon! Kb 6000-től húzott 8000-9000ig mint a vaddisznó! Bár nem sokszor próbálgattam,csak mikor kihúzattam!
Nagyon jól ki lehet látni a sorok fölött, mivel elég magasépítésű motor. Akkora mint az 125ccm-es társai! Tévedés ne essék, ez NEM POWER szelepes!
A motorkerékpár nagyon megbízható, és igénytelen! Mikor elővettem 1 RÚGÁSRA már járt is! Persze néha megmakacsolta magát, például ha hideg volt, de akkor is szivató rá + 2 rúgás és már járt is a ketyere!
Pörgetés előtt érdemes menni vele addig, mig az üzemihőfokot el nem éri, ami kb a felénél van a hőfokmérőnek! Amíg nem meleg, nem pörög ki eléggé, és füstöl is nagyon!
Van egy DT begegség, mégpedig a berúgószerkezet! Ilyenkor a közvetítő fogaskereket kell perselyezni!A 2RA-s hajtókaros változathoz nem kapni javítőszettet,ugyanis ez nem 18mm-es hanem 20mm-es alsócsappal rendelkezik!
Végszónak annyit,hogy ez egy nagyon remek,megbízható és kiforrt technika, amibe szinte csak tankolni kell,de igényli a minőségi full szintetikus olajat! Kezdőknek,haladóknak, vagy aki a természetben akar motorozni bátran merem ajánlani!A vétellel vigyázni kell, mert gyárilag a DT80-as 9,5 LE, Gianelli kipufogó rendszerrel is csak MAX 11LE! A motor, és alvázszámra figyeljetek oda, mert ha nem eggyezik, valószínű,hogy mindenhonnan összerakott motor! A piros vázas DT-k az igazi japán gyárban készült Japánban, a lila vázas az a Yamaha brazil gyáraiban!
Tisztelettel:
T.Dániel
Hibalista
- Elektronikai meghibásodás ----> index, féklámpa
Ide hordtam szervizbe
Van egy nagyon megbízható, jó árban dolgozó szerelő Kiskunfélegyháuán!
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 26500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | S51 | Következő motorja? | TDR |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |