Motorbuzit faragott belőlem
Szöveges ítélet
Kawasaki Zephyr 400-ról ültem át rá, és egyből megszerettem. Jobb szélvédelem, kényelmesebb üléspozíció, masszívabb felépítés. A mai napig imádom, bár lassan érik egy kis motor tuning, na nem mintha gyenge lenne, csak kell az új inger ;)
Nem tudnék róla semmi rosszat írni, mindig mindenhova elvitt (többek között egy 2500km-es Svájc-Olaszország-Ausztria túrát is beleértve). Soha egy műszaki probléma nem volt, a kopó alkatrészeken kívül semmit nem kellett cserélni.
Sok bontott alkatrész is kapható hozzá, szinte minden szerelő ért hozzá.
Alacsony fordulaton kezes (1500! - 7000 egyenletesen, lágyan gyorsít), aztán 7000 fölött jön a tüzijáték, 1esben kicsit megemelkedik az első kerék, és még 2-esben is felkapja egy pillanatra. Végsebessége 220 körül van. Teljesítménye nekem mindig, mindenhol elég, egyetlen egyszer hiányoltam egy kis plusz nyomatékot: Stelvio Pass szűk fordulóiban, 2 személlyel, csomagokkal állandóan vissza kellett váltanom 1-esbe, mert 2-esben már csak remegett, de szerintem ez megbocsájtható (ha valaki minden nap arra közlekedik, az vegyen valami mást :D ).
Fogyasztása még sosem volt több 6 liternél (autópálya, folyamatos 160, 2 személy, rengeteg csomag VAGY dobogókő 1-2-3-as fokozatokat használva, tiltásközelben sem), viszont egyszer sikerült vele 4 liter / 100km-es átlaggal is megcsinálni a 400km-t (többnyire országút, szigorúan 100 alatt tartva a mutatót).
Gyári kipufogó szerintem nagyon halk, de ezen könnyen lehet segíteni, meg is fogom tenni hamarosan. Fékek erősek, jól adagolhatóak, futómű nekem pont megfelelő. Váltója hajlamos egy kis reccsenésre 1-es 2-es fokozatok között, egyébként határozottan kattan a fokozatokba. Üres könnyen megtalálható, fokozatok közé is csak 1-es 2-es között sikerült eddig váltani (itt egy kicsit határozottabban kell kezelni a pedált).
Összegezve: IMÁDOM! Szuper motor, olcsón hozzá lehet jutni, kezdőknek is ideális (nagyon kezes), kényelmes, jól pakolható, megbízható, és még vagy 100 pozitív jelzőt fel tudnék sorolni. :)
Hibalista
- csak kopó alkatrészek
Ide hordtam szervizbe
magán
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 22000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | ZR 400 C | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |