Mosolyt csal az arcomra!
Szöveges ítélet
Megpróbálom lelkiismeretesen leírni. Elég horror a történet, ugyanis én egy 100-as Aerox-ról ültem át, így cseréltem hét paripát 140-re. Valljuk be, ez azért elég szarul hangzik, főleg amiket erről a motorról meséltek és olvasni lehet. Négyezres fordulatig kezes, már amennyire az tud lenni, mert csúcsforgalomban nem lehet vele emberkedni, szlalomozni, lámpánál előre menni, mert megállni nem nagyon szeret, aztán ringatni is elég (kb. 80 kg vagyok, azt mondták kevés, de majd télen gyúrok), kanyarodni meg nem nagyon szeret, de rutin kérdése az egész (persze bizonyos határig). Kilométer még nem sok van, de szorgalmasan gyűjtöm, főleg a városban, mert nincs időm túrákra, mert elég elfoglalt vagyok, de ez egy városi BITANG és hosszútávon elég kényelmetlen szerintem, meg a tankja is kicsi (találtam nagyobbat a neten szóval bővítésre van lehetőség), valamint nem túl pakolható. Miért is vettem? Csak rá kell nézni, ez egy erő tömeg, főleg ha ül rajta valaki, elég kemény látványt nyújt. A járása olyan, mint valami apás csopperé (kicsit egyenetlen), kellőképpen visszafogott, én nem szeretem, ha dübörög, pöfög, durrog meg hangos, DE itt álljunk meg! 3-4 ezerig apás, nyomatékos, mint egy állat, dinamikus, majdhogynem haverkodós (de azért a súlyát érezteti), négyezer után a ford.szám mérő úgy megy föl 6 ezerig, mint amit meglöktek, ezután meg mint amit picsán rúgtak, és ha nem ügyelek, veri a seggét jobbra-balra. Szóval sikerült egy ekkora dögöt sportmotor teljesítménnyel megvenni, és magas fordulaton hangja is olyan, sokan azt hiszik valami csopper, robogóval meg nakedekkel rendszeresen elém jönnek a lámpánál, mert hogy ők úgyis gyorsabbak, de mindig pofára esnek, ugyanis elég sportosan közlekedek vele, de azért nem veszem föl mindig a kesztyűt, mert megállni nem nagyon szeret (az a fránya 300kg). Én ezt a motort azért vettem, mert beleszerettem. Még élőben sem láttam, mielőtt vettem egyet, de nem okozott csalódást. Nagyon boldog vagyok, ahányszor kinyitom garázsajtót. Ja igen a mocit 1,3 m Ft-ért vettem, 97-es, elvileg 35000 km-rel. 2008.01. - folytatom kis ítéletem: Egy szezont sikerült vele végigmotoroznom, azóta ültem más motoron és most már van kiindulási pontom (fz6,xt660,sv650,drz400), hát igen ennek a motornak a kezelése nagy figyelmet/fegyelmet igényel főleg egy olyan kezdőtől mint én, sikerült lenyugodnom, és nem cibálom ész nélkül a gázt mert nemegyszer megviccelt. Főleg ha kikanyarodtam valahonnan, de mindig szerencsém volt. Szerintem az vegyen ilyen motort, aki már nem egyet kipróbált, vagy éppen volt neki több, vagy legalább egy típus. Ez az a fajta motor, ami iránt maximálisan elfogultnak kell lenni, mert elég sok tervezési hibája van, gondolok itt a a teljesítmény-futómű-fék-váz kombóra. Ja, az alulméretezett aksi sem utolsó. Ja igen, az olajszintet nagyon kell figyelni, mert ha az ember meg meri húzni a fülét, akkor az eleje úgy megemelkedik, hogy hátratódul az összes olaj, és kigyullad az olajlámpa. Ilyenkor tanácsos elengedni, mert meggyilkolhatjuk a motort. Ha figyelmetlenek vagyunk, emeli az elejét:) Többször volt halálközeli élményem, mert miközben feszegettem a motor határait, azaz simán csak idióta voltam, mikor azt hittem, hogy meg tudom ülni 130-nál, 160-nál és 220km/h-nál, de a szerencse mindig mellettem állt. Mindent összegezve: ez egy elég nehéz és nagy teljesítményű motor, aminek alulméretezett futóműve, fékei és gyenge váza van, és egy pici akksija. Nagyon nagy odafigyelést és rutint igényel a kezelése, főleg a mai motorokhoz képest.
Hibalista
- Önindítóban fellazult valami, az árára nem emlékszem, de igazából a tömítésnek volt izmos ára, most a féket kell felújítani mert összefosta magát elöl hátul. Több nincs. EZEK NEM HIBÁK DE FELSOROLOM: gumi, motorolaj, 4 gyertya, kardánolaj, olajszűrő, duda (na ez az egy ami hiba). - Minden alkatrész beszerezhető hozzá.
Ide hordtam szervizbe
Debrecen Yamaha-Máthé.Teljesen korrekt csapat,még el is jött velem az egyikőjük hogy nehogy átverjenek vásárláskor(ezért nem tudtak megviccelni) amiért nagyon hálás vagyok!A szerviz kitünő nem tudok hibát emliteni.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 36000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |