Mosolyra fakasztó útdöngölő
Szöveges ítélet
A kis MT egy hirtelen elhatározás eredményeként került hozzám. Egy szalon állapotú Dragstar 650A boldog tulajdonosa voltam 4 évig. Szerettem, de a stílushoz illő hosszú, lazább poroszkálások helyett inkább szerpentineztem vele. Egyszer gondoltam egyet, hogy becserélem egy sportosabb naked bike-ra. Eredetileg az FZ-6N volt a kiszemelt gép, de megláttam az addig számomra különösebben nem feltűnő MT-03-at. Több szalonba is benéztem beszélgettem emberekkel és mindenki az FZ-t ajánlotta a jobb felhasználhatósága miatt. A vásárlás előtt kipróbáltam mindkét típust. De az egyhengeres röfögése, vibrálása, visszadurrogása teljesen megfogott. A magas fordulaton leadott nagyobb teljesítmény nem befolyásolta a döntésemet. Rövid alkudozás után megegyeztünk a kereskedővel, és pár nap után már gurultam is a kis MT-vel. Bejártam vele a Budapest környéki általam ismert szerpentineket és minden kilométer élvezet volt vele.
. Az üléspozíció nekem kényelmes, endurosan egyesen motorozható, nincs csukló sem hát fájás, de az ülés nem a legpuhább. A motor keskenyebb kialakítása miatt, a magasabb üléspozíció és korlátozott magasságom (167) ellenére biztosan leér a lábam. Kanyargós utakon városban órákon át szeretek vele motorozni, de hosszabb tárákon, amikor csak egy helyben ül az ember az ülés bizony zsibbaszt.
A motorhoz plusz kiegészítőként kappa tocase tartót és bukócsövet vásároltam, amelyek ára és minősége elég meggyőző volt számomra. A bukócső jó döntés volt, mert egy kanyarban a motor tovább dőlt a kelleténél. A hátsó lengőkar és a kormány vége karcolódott csak. Ezt a megoldást ajánlom mindenkinek a bukógomba helyett. Kétnapos kétszemélyes túrát is megtettünk vele, ami bizonyította nem csak városi, betyárkodós motor, mint ahogy azt több teszt és fórum sugallja. Az Dragstar után az utas is dicsérte a kényelmét (minden viszonylagos:)), bár néha a kelleténél melegebbnek érezte a közeli kipufogót. Ez a túlzott melegedés megszűnt amikor a gyári katalizátoros lapos dobot kicseréltem a gyári akrapovic két külön dobos kipufogóra. Gondolom ugyanilyen hatást lehet elérni más két kipufogós rendzerekkel.
Pakolhatóság:
Gyári állapotban a semmi pakolási lehetőséggel nem rendelkezik. A hátsó ülés alatti kis hely igazából kihasználhatatlan mivel a kipufogó melege nincs jó hatással semmire. Erre a helyre befért egy kisebb defekt spray, de az a vibráció miatt kikopott kb 4000 kilométer alatt és telenyomott mindent a gumis masszával. A műanyag tank is hátrány jelent a pakolhatóságnál mivel csak drágább tanktáska (pl. BAGS-CONNECTION) szerelhető fel könnyedén, esztétikusan. A korábban említett kappa konzol és doboz bejött, de a kipufogó (még az eredeti egy dobos kivitelnél) melege a közelében lévő műanyag dugókat megolvasztotta.
Fogyasztás:
A gép étvágya barátinak tekinthető, a kétszemélyes kényelmes tempójú túra alatt 3,9litert, míg a sportosabb- nem leszabályzási fordulaton- szerpentinezés mellet 5,5 litert evett a gép
Előforduló hibák, hátrányai:
A motor a jól bevált XT-ből vették át, ami szerintem jót jelent. Bár egy, állítólagosan az egyhengeresekre jellemző menet közbeni váratlan leállás időnként előfordult. Ez akkor jelentkezik, amikor alapjárati fordulaton üresben, vagy még behúzott kuplungnál ráhúzom a gázt. Erre a magasabb alapjáratot javasolták többen, azért szervizben még ellenőriztettem a jelenséget. Garanciában állítottak az elektronikán, azóta minden rendben. A világítása éjszakai motorozásokra szerintem nem a legalkalmasabb, de erre elég ritkán volt szükségem. A száraz csapadékmentes idő ellenére a kipufogóbilincsek csavarjai szinte azonnal rozsdásodni kezdtek. Ezeket rozsdamentes csavarra kicseréltem. A műszerfalba épített időmérő óra valamiért pontatlanul járt, ezért az egész egységet garanciában kicserélték. Azóta semmi gond vele, gondolom egyedi eset lehetett.
A vételt nem bántam meg, most is elégedetten nézek a gépre, és minden megtett kilométer örömet okoz.
Hibalista
- Kilóméter óra
Ide hordtam szervizbe
Harmati, Yamaha City. Semmi extra megcsinálták, kifizettem, elhoztam.
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |