A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha » Bt1100 2006 (1063)

Bt1100 2006 (1063) 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Morzsi - alias Yamaha BT 1100 Bulldog

Szöveges ítélet

A motorvásárlásom úgy kezdődött, hogy a bátyám akarta lecserélni a gépét … Újat akart és kíváncsi volt a véleményemre, hogy az általa kiválasztott 2 közül én melyiket venném meg (Honda NT700V ABS Deauville - Morzsi ). A döntés nem volt könnyű, ezért interneten vadászni kezdtem mindenféle teszteket, leírásokat, műszaki adatokat, és eközben beleszerettem a Bulldogba.
Korábban már megfogalmazódott bennem, hogy láncos motort soha többet nem veszek. Állandó gondozást igényel, folyton olajozni kell, ami megfelelően szétkenődik az egész motoron. 20 000 kilométerenként cserélni a láncot lánckerekekkel szintén bosszantó és drága mulatság. További indoklás végett említeném meg, hogy volt lánc szakadásom is, illetve lánchajtásból fakadó egyéb plusz szervizköltségem sok-sok tízezer forintért. Nem is értem: miért nem csak kardánhajtású motorokat gyártanak?
A BT nagyon megtetszett külsejével és műszaki adataival együtt, szóval lecseréltem a vasat, megvettem Morzsit. A motor viszonylag alacsony fordulatszámon jár, aminek köszönhetően a szerviz igénye csökken (olaj, olajszűrő). Emellett nyomatékos (88 Nm), és az utazó sebessége (130 km/h) nekem pont elég. Ennél a tempónál még utassal, csomaggal is rengeteg tartalékkal bír, és akár 180-190-ig intenzíven húz, ami egyben a végsebessége is. Ezért nem értem, hogy miért nem kapott 6. fokozatot. Az 1063 cm3-es motorban bőven lenne erő még egy fokozat számára, ami lehetővé tenné, hogy még alacsonyabb fordulaton járjon. Most 120 km/h-nál 4100 körül forog a főtengely percenként.
Az ülése pozíciója megfelelő a vezetőnek és utasának egyaránt. Hosszú úton és nagy sebességnél is vállalható mindkét ember kényelme és szélvédettsége. Természetesen nem a gyári kis plexivel: extraként vásárolható rá túra plexi irreálisan sok pénzért, de a kényelem és a fogyasztási adatok azt mutatják, megéri még így is az árát.
A masina súlya első pillanatra rémisztő lehet, de nagyon hamar megtanulja az ember kezelni. Az utas jelenlétét motorozás közben gyakorlatilag nem lehet észrevenni, mert a gép súlypontja nem változik. A gyorsítás és a lassítás során sem vehető észre a plusz ember, így alkalmas városban autók közti haladásra is, nem igényli az utas figyelmét a városi forgalom. Nekem nincs autóm, ezzel járok mindenhova: ennek előnyét a budapestieknek nem kell ecsetelni, a többiek pedig el tudják képzelni, milyen az, amikor 10 km-t fele annyi idő alatt teszek meg csúcsforgalomban motorral, mint bármi mással… Napi szinten használom mindenre, akár a havi „Tecsós” nagy bevásárlásra is.
A motorra az oldaldobozok felszerelése nem volt egyszerű feladat, mert a legtöbb gyártónak nincs tartó konzolja ehhez a típushoz, amelyiknek meg van, ott a tartó kerül annyiba, mint más gyártónál a teljes készlet. Szerencsére a Yamaha Bajnok vállalta, hogy átalakítanak egy Fazerre való konzolt a Bulldogra. Így kerülhet két 45 literes doboz az oldalakra, és egy 47 literes középre. Ettől szinte „kispolák” szélességű lesz a jármű, de 1 hétre 2 személy sátorral, hálózsákokkal – túlzás nélkül mondhatom – kényelmesen elfér. Ilyenkor a motorozás élménye csak nagy sebességnél csökken valamelyest, ugyanis felmálházva már közel van a fél tonnás súlyhoz, és a légellenállás is többszörösére nő.
És ha már itt tartunk, akkor jöjjenek a negatív észrevételeim:
Fogyasztásban a negatív rekordom 9 liter fölött van egy-két decivel, dobozos autópályás száguldozással (>160km/h), ami a már említett 6. fokozattal lényegesen csökkenthető lenne. Egyébként 5,5-6 liter fölé csak hasonló extrém esetben megy, illetve télen a folytonos szivatóval járás miatt. A motor léghűtését ugyanis nem 0 fok környékére tervezték, ez esetben esélytelen az üzemi hőmérséklet elérése.
A szivató borzalmasan rossz helyen van a tank alatt, olyan mintha benzincsap volna. Folyton keresgélni kell menet közben, ehhez el kell engedni a kormányt, majd kitapogatni, hogy „má’ visszatótam-e teljesen vagy még nem?” Miért nem a kormányon van a szivató, mint minden motoron? Ott szem előtt van és könnyen elérhető, nem feledkezik meg róla az ember. Ehhez kapcsolódik a következő észrevételem is, hogy ennyi pénzért már lehet kapni befecskendezéses motort automata szivatóval.
Két motort is összetörtem olyan helyzetben (vészfékezés közben elesni nem vicces dolog keresztben nyomvályús úton), amin az ABS segíthetett volna, de ehhez a típushoz nem lehet kérni. Én nyugodtabb lennék, ha lenne rajta.
A kipufogója sajnos nem hőszigetelt, így minden azonnal ráég, ami hozzáér, beleértve a felverődő aszfaltot is. Egy darabig igyekeztem tisztán tartani a motor ezen részét, de feladtam, majd értékesítés előtt. Addig csak összekaristolnám takarítás közben.
A műszerfal vagy valahogy rossz helyre került, vagy az üveg minőségével lehet valami, de bárhonnan éri közvetlenül a nap, az ember szemét teljesen elvakítja a visszaverődő fény.
A tükör kerülhetett volna valamivel kijjebb és/vagy magasabbra. Bosszantó, hogy nem tudom úgy beállítani, hogy a felét ne a vállammal/kezemmel takarjam ki. Ezt, ha egyedül utazom, viszonylag könnyen tudom orvosolni, de a barátnőmet folyton figyelmeztetnem kell, hogy egyenesen üljön, ne kapaszkodjon az oldaldobozok fogantyújába, mert nem látok hátra a kezétől.
Sokáig zavart, hogy csak oldalra tudom letámasztani a motort, hiányzott a középső támasz, hogy függőlegesen álljon. Ez különösen pakolásnál, szerelésnél, illetve takarításnál lenne hasznos. Mára megszoktam hiányát, de örülnék, ha egyszer csak „nőne” rá egy.
Az első lámpatest dőlési szögét egy jól elrejtett csavar tekergetésével lehet állítani egy „csillag” fejű csavarhúzóval, de természetesen még véletlenül sem alkalmas erre a gyári csavarhúzó. Fillérekből megoldható lenne egy kivezetés a műszerfal mellé, amit kézzel menet közben lehetne állítani: ha csomaggal, barátnővel megyek az út menti fák lombkoronáját világítom, szólóban pedig 2 méterre magam elé…

Első motornak nem ajánlanám senkinek, mert ahhoz túl nagy és nehéz, illetve erős és gyors. Kövér gázas indulásoknál utassal, csomaggal többször sikerült véletlenül egykerekezni. Nyugodt motorozásra viszont tökéletes, de ha az ember sietni akar, azt is lehet vele.
A negatívumok hosszúnak tűnő sora ellenére, a barátnőmmel nagyon elégedettek vagyunk az egy éves Morzsival. A motor megfelelő karbantartás mellett bőven 100 ezer kilométer feletti futásteljesítménnyel bír. Szóval nálunk van még 3-4 éve! :) Hűséges nem kényeskedő társ.


Hibalista

- Egy - vélhetően - anyaghiba miatt kontakthibás vezeték, amitől elindíthatatlanná vált.

Ide hordtam szervizbe

Yamaha Bajnok

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Yamaha Kovács

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 24000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.