Mindennapi társ
Szöveges ítélet
2006ban döntöttem, hogy Jog-omat lecserélem kicsit nagyobbra.
Yamahakat nézegettem mert tudtam, hogy megbízhatók és olcsó a fenntartása.Városi használatra kellett ezért nem akartam nagyon nagyot.
Ekkor került képbe, egy Olaszból behozott 100cm3 MBK Booster tereprobogó ( Yamaha BWS, ugyanaz)! Kipróbáltam és egyből beleszerettem. A Jog-hoz képest egy erőgép volt. 8 LE, 13-as ballonos gumik,kényelmesebb üléspozíció, oldalkitámasztó amit, ha kirúg az ember leáll a moci, hátsó doboz, ülés alatt sisaktartó,önindító,dupla lámpa elöl, index, vadrács :-) stb. Éves biztosítás 5500Ft!
Azóta is gyűrjük az aszfaltot és eddig csak egyszer hagyott ott amikor 18000km-nél elszakadt a gyári szíj(saját hiba 7500km-ként kell cserélni).
5 literes tankjával kb 120-130 km teszek meg de én 100kg vagyok és húzom ahol lehet. A városi forgalom ritmusát nagyon jól fel lehet venni. 80-90-et simán viszi. Egyszer mentem vele 100 felett egy teherautó mögött szélárnyékban! De amit tud az pont elég nekem. Csak felpattanok rá és gyerünk. Éves szinten 5000km megyek vele, főleg munkába járásra használom. A belvárosban dolgozom ahol ezzel a parkolás gyerekjáték és még fizetni sem kell érte. Jó kis robogó, még pár évig bosszantom vele a dugóban ülő autósokat ahogy a sorok között elsuhanok.
Hibalista
- Mikor hozzám került a robogó úgy nézett ki mint a gyári de látszott, hogy egyszer eldőltek vele. Én főleg a fővárosban használom és az utak kicsit megviselik. A kopó alkatrészeken kívül csak apróságokat kellett cserélni rajta. Fékbetétek ahogy kopnak, szíj 80000km-ként( a gyári 18000-nél szakadt el) , 25000km-nél első tárcsa, kilométer spirál.
- Nincsen garázsban tartva csak fedett részen de hét éve kint áll a levegőn ezért a műanyag kapcsolókat megkezdte a nap meg az idő ezért kellett cserélni(index és önindító gombok). Kipufogó már a harmadik van rajta.
- Gyári, utána egy bontott most egy utángyártott(2013 07 vásárolt). Nem kellett volna ilyen "sűrűn" cserélni ha nem használnám egész évben. Az évek alatt egyszer eltörött a berugókar rugója, amikor lemerült az akksim és egy hónapon keresztül csak rúgásra indult.
Ide hordtam szervizbe
Nem hordtam szerelőhöz. Szeretek barkácsolni és a kisebb javításokat cseréket megcsináltam magam. Találtam egy bontóst Szigetszentmiklóson, Tőle szoktam beszerezni az alkatrészeket. Bontottan mindent lehet találni hozzá. Most kipufogót is csak azért vettem után gyártottat mert ugyanolyán áron volt mint a bontott.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 9000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | JOG | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |