Mi szükség erre? Semmi! De amikor olyan jóóóóó...
Szöveges ítélet
Szinte napra pontosan 1 éve az elsők között tesztmotorozhattam egyet egy Nikennel. Itt megpecsételődött a sorsom, el is dőlt, hogy a következő szezont egy Niken nyergében kezdem. Dobra vertem az akkor 4 éves FJR-emet és az MT01-emet is, így jött össze a Niken ára. Március óta pedig folyamatosan vigyorgó tulajdonosa vagyok egy Niken GT-nek.
Akadt egy pár apróság, amit módosítanom kellett, hogy igazán az igényeinknek megfelelő legyen a masina. Párommal együtt viszonylag hosszabb túrákra is használjuk YaNi-t (eddig 5000km volt a leghosszabb utunk 16 napos kiránduláson).
Az FJR után neki kicsit kényelmetlen volt a hátsó ülés. Tommot szélesítette, magasította, zselésítette, így ez a gond már nem gond.
A GT magasabb plexije sem volt az igazi, a GIVI nagy plexije erre is megoldást kínált.
A gyári gumik hűvösebb, nedves időben használhatatlanok voltak, Michelin PR4 a megoldás
A gyári oldaldobozok gyengék, beáznak és kicsik is, Shad teljes szett volt a megoldás
Ennyit a negatívumokról.
Az ülés pozíció, térdszög igazán túrásan kényelmes. A napi 5-600km még kényelmes, a fölött azért már nem teljesen őszinte a mosoly érkezéskor, bár ez erősen fenékfüggő. 2 személlyel és csomagokkal is jócskán megpakolva sem éreztem egy percig sem, hogy kevés lenne a motor ereje. Igaz azért az FJR féle fensőbbség érzése időnként még mindig hiányzik. A futómű pedig egyszerűen zseniális. Az elsőt ugye mindenki kiemelte már sok cikkben, viszont a hátsóról senki nem tesz említést. Pedig az is zseniálisan teszi a dolgot, még rettentő szar utakon is. Az első pedig kivasal minden egyenetlenséget, nincs kanyarban bizonytalanság még kátyúba hajtva ledöntve sem. A hosszanti bordákon is úgy suhan keresztül, mintha ott sem lennének.
Tologatni nem könnyű, de nyeregbe pattanva, már egészen kis sebességtől ugyan úgy viselkedik, mint egy hagyományos motor, csak sokkal stabilabb mindennél, amin eddig ülhettem. Egy esetlegesen elkottázott kanyarban a fékre rámarva sem történik semmi drámai, egyszerűen csak lassul a gép, de brutálisan (pont elég a féke minden helyzetben), és marad az íven, esze ágában nincs felegyenesedni.
Egy dolgot nem lehet vele megtenni, láthatatlan maradni :-)
Megálláskor a legtöbbször még mindig akad érdeklődő, aki rácsodálkozik.
Sokan szokták kérdezni, hogy mi szükség van erre a motorra. A válasz: semmi, ugyan úgy ahogy másik 100 meg 100 típusnak sincs igazán létjogosultsága. De amikor olyan jóóóóó...
Hibalista
- Randa dolog lenne, ha egy szezon használat során bármi elromlana egy új gépen
Ide hordtam szervizbe
Yamaha Ivanics - ők az egyetlen szerviz, akik a Nikenhez nyúlhatnak hivatalosan itthon
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | FJR, MT01 | Következő motorja? | ki tudja |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |