A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha » Yp 250 Majesty 1995 (250)

Yp 250 Majesty 1995 (250) 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Mi is ez tulajdonképpen??? Robogó? Motor?

Szöveges ítélet

Nos kezdeném azzal hogy sokan egy ekkora robogóról nem tudják mit gondoljanak. Méretei (210cm hossz,150cm tengelytáv,160kg önsúly), kényelme,lökettérfogata,menetteljesítményei alapján nem sok köze van az átlag robogókhoz. A kis kereke,felépítése,hajtáslánca végett viszont a robogókhoz sorolják. Akkor mi is ez? Motor? Robogó? Valahol mindkettő ugyanakkor egyik sem. A robogók legfőbb hibáját a kis kerekeket itt is megtalálni (igaz ezek már 12-es viszonylag ballonos kerekek) és a sokak által kifogásolt "váltóhiány" is robogós tulajdonság. Az ebbe a lökettérfogat-kategóriába tartozó hagyományos motorokhoz képest azonban egész jó a szél és esővédelem, gyárilag van nem kis és nem kevés rakodóhely, nagyon kényelmes ülés elöl-hátul valamint az üléspozíció is majdnem példás így 190cm-t alulról közelítve is (japánok tervezték és nem velünk kalkuláltak,mégis jó). Meló után (egész nap ülök szinte) egy Miskolc-Pest-Miskolc oda-vissza megállás nélkül megy,Pesten egy óra szünet azért van. És utána másnap van kedvem elugrani vele akárhová. :-)
Motorja városban bőven sok,1600ccm alatt nincs ellenfél az autók között,országúton egy személlyel egész jól lehet vele előzgetni,két személlyel már kell némi megfontoltság (UPDATE: a gyári 14-es görgők 11-esre cserélésével a városi forgalomban nemigen lesz ellenfél,a két személyt is sokkal jobban bírja, a végsebességet meg a fogyasztást viszont szinte nem befolyásolja! Ezt a gyár a 2000 utáni modelleken magától megtette),autópályán 115-ös tempó minenhol tartható kishazánkban,ezt szereti is,akár két személlyel is. Fékei elfogadhatóak még a hátsó dobfék is elmegy,képes megblokkolni a hátulját,akár utassal is. Általánosságban elmondható hogy kezes és könnyen vezethető gép,persze a kis gumikkal+nagy hátsó rugózatlan tömeggel számolni kell. Ha ezekkel tisztában van az ember jó gumikkal nem gond szinte a burkolatig lefektetni,amit sokan ki se néznének belőle. :-) Lejtőn parkolásnál főleg ha orral a lejtő felé kell megállni a rögzítőfék használata kötelező,volt már hogy oldalsztenderről megindult előre és csak a szerencsén múlott hogy meg bírtam fogni,de elöl az alsó borításra így is ráfeküdt.
Megbízhatóságára nálam nem lehet panasz,még azzal együtt sem hogy valamiért leforgott a főtengely végéről a varió anyája, mindíg indult (pedig gyalázatos volt a blokk),igazából hiba nem volt vele,elvégzett javítások lásd lejjebb.
Megvételkor amire érdemes pluszban odafigyelni hagyományos motorhoz képest:
- Ha nincs meg a 120 feletti végsebesség, és a motor hallhatóan üveghangon pörög akkor ott gáz van a varióban, ha 110 sincs meg akkor már nagy a gond. Ezt sokan karbantartásmentesnek gondolják,pedig marhára nem az,a javítása pedig elég költséges. Igaz,ha csak görgőzni kell akkor nincs vész,de a variócsere már igencsak 50e körüli tétel,holott gyakori (nekem 6e km-t ír a könyv) kimosással és újrazsírzással (MoS2 zsír kell bele!) kivédhető a gyors leharcolódás.
- A kis kerekeket hazánk tükörsima útjain elég könnyű megütni főleg utassal (nekem másnaposan-na nem én hanem a motor nálam-sikerült) és egy megütött felni nem annyira jó dolog,cserélni meg drága.
- A kormánynyakcsapágy szerintem elég erőteljesen alul van méretezve,a motor súlyához nem annyira igazodik a mérete így hazánk csodálatos állapotú útjai elég hamar hazavágják.
Szerelhetősége viszonylag jó,bár mint minden robogónál ennél is a legkissebb szerelési művelet is némi vetkőztetéssel jár. És egy szelepállításhoz ülés le,tank ki...
Alkatrészellátás: na igen. Gyáriban van minden de Freddy Krüger sosem volt olyan rémisztő mint a gyári alkatrészárak. Plexi 83e!!! Ft,első idomtartó konzol (kb 1m hosszú 10-es vascső meghajlítgatva) 63e Ft,főtengely 150e Ft,gyorsítószivattyú mebrán 7e Ft,rá gumiharmonika 2e Ft (ez egy 2 centi hosszú 5mm átmérőjű gumi!!!),Bontottban meg a nem igazán van alkatrész és az egyáltalán nincs alkatrész között félúton van az ellátottság. Ha gyorsan kell valami azt el lehet felejteni. Vagy E-bay,olaszból 3-400EUR-ért komplett donort behozni. Nekem is így van. :-)
Szívem szerint ajánlanám minenkinek aki 250ccm-ben gondolkodik és nem valami ekkora szupersportolóra vagy sártúróra vágyik,hanem olyanra ami melóbajárós-túrázgatós-asszonynakiskényelmes és el tudja fogadni a hátrányait. Továbbá ajánlom azoknak is akiknek második mocinak kellene valami, szintén melóba járni és 50-es p*csköszörűn gondolkodnak. Árban alig másfélszeres a különbség (állapot és évjártfüggő), fogyasztása max 1 literrel ha több,fenntartása pár ezres évente,de ez egy 50-eshez képest egy HAJÓ! :-) Mit hajó! Birodalmi csillagromboló. :-D Igaz ez Pesten nem annyira előny olykor egy Jog jobban tud a kocsik között lavírozni.
Nem igazán ajánlom azoknak akikenk egy 250-es gép állandóan nyélgázon járni kell mert arra egyrészt a tömege másrészt a 20 pacija nem teszi alkalmassá.
Ha valaki teheti és jó áron hozzájut érdemes inkább a 2000 utáni újabb verziót választani a megnövelt ülés alatti tárhely (2 zárt sisak) miatt.
Tetszik mert:
- kényelmes
- jó a szélvédelme
- hatékony első lámpa (éjszaka jól jön)
- jól pakolható (hátsó dobozzal kissebb hétvégi bevásárlás megoldható csak ne legyen a listán két zsugor ásványvíz)
- Nagyon alacsony súlypont,könnyen vezethető,nagyon jó iránytartás
Nem tetszik mert:
- Az iránytartás oltárán a forulékonyságot túlságosan feláldozták,fordulóköre vetekszik egy nyerges szerelvényével (némi túlzással persze :-D),egy átlag 2 sávos úton éppen csak nem kell Y-ban megfordulni vele.
- A kis kerekek rossz úton elég érdekes reakciókra képesek,jó úton nem venni észre a méretüket
- A nagy rugózatlan tömeg miatt a hátsó kerék elpattog rossz úton kanyarban (blokk-hajtáslánc-hátsó felfüggesztés egy öntvény+kipufi se könnyű)
- Valamiért zabálja a hátsó gumit,főleg középen eszi meg mert sokat megyek egyenesen. Ceat Rio robogógumi nem bírta 4e km-t,Bridgestone H02 7e km alatt adta meg magát,de lehet hogy a kisrobikra fejlesztett gumik nem bírják a teljesítményét meg a súlyát?

Hibalista

- Motorblokk kopott volt - ezt annyira nem láttam előre megvételkor,nem füstölt,hidegen könnyen indult,mégis megfalt fél liter 20W-50-es olajat 1000km-enként. Most végeztem a motorgenerállal egy donorból. Most nem falja az olajat és jobban is megy. :-)
- Varió tropa volt - egyrészt az első ékszíjtárcsák futófelülete volt elkopva (nem 18900 volt a gépben az tuti) másrészt karbantartás híján az ékpályák és a támasztótárcsa is kopott volt. Donorból szervátültetéssel megoldva
- Hajtószíj kopott volt - csere,Malossi kevlár szíj 12e Ft
- Karburátor gyorsítószivattyú membránja át volt szakadva. 7e+2e tömítő gumiharmonika
- Ezeket csak elhárítgattam a vételt követően.
- UPDATE: Valami oknál fogva a blokkfelújítást követően 2e km-rel leforgott a főtengely végéről a variót rögzítő csavar,mit ad isten épp egy kisebb (150km-esre tervezett) túra végén csinálta ezt a mutatványt. Azóta sem értem hogy mitől bírta 2e km-en keresztül. Mindenesetre gallyra ment a variószíj meg a görgők. Szíjam volt odahaza aranytartalék,de görgőt venni kellett 3200Ft.

Ide hordtam szervizbe

Jómgamhoz. Nem adok magamnak maximális osztályzatot mert trehány és kapkodós vagyok így egy problémát megoldva előfordul hogy előjön egy másik (bilincs,csavar meghúzatlanságból adódnak kellemetlenségek)

Értékelése: 8

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1999
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 18900
Megbízhatóság (10) Vezetett km 13000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.