Megéri az árát...
Szöveges ítélet
Újonnan vettem a gépet egy kereskedésben. A meglepetés akkor ért mikor mentem átvenni, mert a kiválasztott fekete helyett kéket hoztak és irattak a nevemre. Persze csak azért lett (volna) fekete, mert "ahhoz jobban lehet öltözködni" és jobban ment az asszonykám szemeszínéhez. :) Én nem bántam egy cseppet sem, de azóta asszonypajtinak is jobban tetszik!
A gixxer után némileg más érzést nyújtott az első kilómétereken a belvárosban. Hosszabb rugók, magasabb súlypont, de sokkal kezelhetőbb mint elődje! A vibrációkból érzi az ember hogy a hengerszám az előző negyede, amivel nincs is gond mindaddig, amíg ki nem megyünk vele az autópályára. Itt érezni igazán a szélvédelem hiányát. Ennek ellenére megtettünk hosszabb távokat is ami 600-650km volt.
A motor nagyon szuperul viselkedett egész úton, nem volt vele semmi gond! Igaz nem is hajtottam csak 105-115 körül (saját óra szerint). Hamár itt tartunk megemlítem, természetesen én is kíváncsi voltam "mit megy" a gép. Max. 165km/ó mutatott a kilóméteróra. Ha valaki jobban járatja talán ki lehet hajtani belőle 170km/ó-t is. Hallottam már 180-190km/ó-ról is, de szerintem ez csak süket duma!
Ami a vezethetőséget illeti, igazi gyöngyszem! Nagyon kezes! Jól és kis ívben fordul. Kanyarokban is kiváló, bár gondolom az X-es változatnak jobb telói vannak a szerpeninekhez. Ez is nagyon jó! A gumi szerintem jó választás volt a Yamahától. 16000km-nél járok, és most jutottam el oda hogy cserlem mindkettőt. Bár még két három ezer még van benne mivel még mindíg 3mm van a felületen (a limit 1,6mm). Hozzáteszem nem sportos vezetési stílus mellett, viszont legalább a felét két személlyel+ csomaggal! Remekül tapadnak vizes úton is! Két hosszabb túrán vettünk részt vele a feleségemmel. Volt autópálya, szerpentin, pici földút, hideg-meleg, szóval szinte minden. Zokszó nélkül ment végig az utakon ilyen terheléssel is! Felszereltem rá egy 35l-es Kappa hátó-, és oldalra kapható 2x40l-es Kappa oldaldobozokat. Kulcsal zárható ill. leszedhető dobozokba kényelmes pakolni. A vízállóságát csak a felsőnek volt alkalmam letesztelni mivel ezt korábban vettem, amivel nem is volt gond. A koffereket egy GIVI tartóra szereltem (ez volt azonnal raktárról), de ez is ugyan az mint a Kappa. Ami nem tetszett benne az az volt, hogy a távtartóit és a csavarjait nem igazán a gyári felső csomagtatróhoz méretezték, ezért új távtartókat és csavarokat kellett legyártanom, beszereznem. (Állítólag a gyári kézvédőkhöz jól illeszkedik.) Ráadásul a lapított csőrészeket satuban még picit hajtanom kellett, mert mikor felraktam úgy állt mint tehénen a gatya. Most már szuper az egész és jól meg is pakolható (kb. 12-13kg/oldal) Én azt tapasztaltam, hogy terhelve sokkal stabilabb nagyobb sebeségnél.
A fogyasztásra igazán nem lehet panasz, 4-5liter. Városban is fogyasztott már 4 litert, de sosem ment 5 liter fölé!!! Ha egy picit kergettem akkor sem.
Szerviz: A szalonban Shell olajat kapott amivel jól ment ugyan, de én nem szeretem ezt a márkát. Ez van. A 10000 szervíznél viszont Motul olajjal töltötték fel. Ez hiba volt. Szerintem túl híg. Zajosabb lett a gép! Én a Castrol-ra és a Valvolin-ra esküszöm, bár ehhez a motorhoz még nem próbáltam egyiket sem.
A váltó nagyon finoman kapcsolható. A motor is jól húz már alapjárat közeléből is, de rángatja is a láncot. Amit még fontos megjegyezni, az a alacsony fordulaton érezhető rángatás a sebesség tartása mellett. Ez idegtépő az araszolgatásoknál. Azt hallottam hogy van rá megoldás, igaz nem a gyár részéről. Én is utánna fogok járni! A műszerfal is informatív, csak én a fékcső miatt pont nem látom a visszajelző lámpákat. Szerintem ezt is be lehet állítani magasság fügvényében, de ez legyen a legnagyobb baja!
A kipufogót én nem cseréltem le nyitottra, mert szerintem a gyárinak is szép a hangja és hosszabb túrákon sem szeretnék meghülyülni tőle!
Alapvetően egy nagyon kellemes bringa, sok öröme lesz benne annak aki csak örömmotorozásra használja! könnyű vezetni, könnyen fentertható motor. Néhány hibát leszámítva csak ajánlani tudom!
Jó utat és baleset mentes közlekedést kívánok mindenkinek!!!
Hibalista
- 2500km körül szelephang hallatszott, szelepbeállítást igényelt a dolog. Más eddig nem volt
Ide hordtam szervizbe
Yamaha City
Nem tudok rájuk seemi rosszat mondani! Volt egy szelepállításom (igen korán). Leadtam, megcsinálták gariba és ennyi.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Yamaha J&B Halásztelek
Velük sem volt semmi bajom, bár nem értetem miért nem tudnak a motorba Castrol olajat tölteni ha van a polcon és kifizetem a különbséget?! Ettől függetlenül OK!
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |