Megbízható társ, born to be...
Szöveges ítélet
A motorozást (mint sokan mások) egy könnyen elérhető kategóriában kezdtem egy 1966-os Simson Schwalbe-val az élen. Rövid időn belül bele is szerelmesedtem a motorozásba és a mai napig nagyon élvezem. Következő kategóriám egy Yamaha XV250 Virago volt, ami maga volt a megtestesült álom. A 650-es DragStar számomra egy elérhetetlen álom volt csak, soha nem hittem volna, hogy birtokomba kerül egy tökéletesen meg voltam elégedve a Virago-val is.
Végül egy nagy szerencsének és alkalmi vételnek köszönhetően kb. fél áron jutottam hozzá, egy 1997 XVS650-es DragStar-hoz teljesen hibátlan állapotban és 13000 km-el. Első ami felmerült bennem, hogy motorikus hibája van/lopott/ esetleg vissza lett tekerve a kilométer órája, de szerencsére ezek közül mindent ki is zártam.
Imádom a feelinget, amit sugároz a kinézet páratlan! Króm mindenhol, csillog villog mindene, eszméletlen a hangja (nem hangos, nem halk és megfelelően öblös). Utána fordul mindenki aki látja. Ennyit a külsőségekről.
Teljesítmény és kényelem szempontjából azt nyújtja amit vártam; hosszabb túrákra két személlyel oldaltáskákkal országutakon tökéletes. Kényelmes és nem érzek gyengeséget hegyvidéki utakon sem. Könnyen veszi az akadályokat, jól manőverezhető (ehhez hozzátartozik a rutinos utas is, ha valaki össze vissza billegne mögöttem szerintem közel se lenne olyan jó a helyzet, de mindez csak szokás és rutin kérdése). A hátsó ülés tény és való hogy nem olyan kényelmes mint a vezetőé, de 2 óra utazás megállás nélkül simán vállalható. Üléspozíció megfelelő, stabilan megtartható lábbal (nem kell "pipiskedni") megbízható és nagy biztonságérzet ad. Kormány távolsága szintén megfelelő; kényelmes tartani, hosszabb utazás alkalmával sem fárasztó. Léghűtés elégnek bizonyul, dugóban és éreztem hátrányt belőle, a Japánok nagyon jól optimalizálhatták a hűtőbordák méreteit és elhelyezkedését. Sebesség tekintetében 150km/h körül lehet, számomra a kényelmes utazótempó 80-120km/h közé teendő, tény hogy vannak ennél gyorsabb motorok is, de számomra ez nem volt szempont soha A kategóriás tanulmányaimat egy 1000 cm3-is Kaván szereztem meg, de akkor megfogadtam, hogy többet ilyen nem :D, de tényleg...ismerem a korlátaimat, engem abszolút kiszolgál ez a típus, ennél gyorsabban meg nem is szeretnék menni. A motorozást nem azért szeretem mert menő, hanem mert szeretem érezni a motort, annak hangját viselkedését és a körülöttem lévő környezet ülő és nem fekvő pozícióban! Ezt csak ez a kategória tudja kiszolgálni nekem.
Sokan hiányolják az üzemanyag jelzőt, fordulatszám mérőt stb. Én amondó vagyok ez mind tök felesleges, soha nem volt szükségem rá. Ha plussz műszereket akarok nézegetni a motorozás élvezete helyett akkor inkább kocsiba ülök, ott van egy csomó szarság amit lehet buzerálni. Nekem nagyon tetszik ez a letisztultság. Ha valakinek komolyan fordulatszámmérőre szüksége van motorozáshoz az gyakoroljon tovább, ezt érezi kell, hogy mit kommunikál velünk. Üzemanyag tekintetében pedig tankolástól tankolásig 200 km megyek átlagban, de van tartalék állás is oda átlagban 300km után kell kapcsolni, ha jól tudom kb. 50km-re elegendő az is, de ennyire soha nem centiztem ki.
A magyarországi nyomvályús utak siralmasak, sajnos ez a típus se szereti, de mi az amit nem zavar? Tank? Kormányozhatóság szempontjából OK, hátsó lengővillával sincs probléma (utóbbi keménységét célszerű a súlyhoz beállítani).
Új gumikat vettem rá (Bridgestone), ezekkel a tapadás teljesen jó száraz/nedves úton egyaránt. Egy kisebb vagyonba kerül, de hosszútávon kiszolgál.
A kötelező javíttatásokon kívül (lentebb olvasható) semmire nem kellett költeni. Könnyen indul hidegben melegben. Üzemanyagból mindig OMW Max Motiont 95-öt használok, vagy Shell 95 Premium üzemanyagát. Ez nem valami sznob szarság, a negatív tapasztalatok miatt nem teszek bele akármit. Pl. más kutaknál átlagosan teljesítmény csökkenés volt 20-40% között tankolást követően, volt hogy a fogyasztás nőtt meg de olyan is, ezért voltam úgy hogy inkább nem kísérletezem tovább. Típushibával nem találkoztam.
Összességében teljesen meg vagyok elégedve vele, váltani biztos nem fogok amíg javítható :).
Széles utat mindenkinek!
Hibalista
- Kopó alkatrészeken kívül semmi!
-
- Évente cserélve (kötelezőek):
- Olaj (Repsol Moto V-Twin 4T 20W50) - 3L 5670Ft
- Olajszűrő (HF-145) - 1000 Ft
- Légszűrő - 4000 Ft
-
- 3 Évente cserélve:
- Kardán olaj (Castrol 80W90 Gl4 1L) - 2100 Ft
-
- Időszakosan cserélve:
- Karburátor szívócsonk (E-bay - 14000 Ft) - különösebb baj nem volt vele, biztonság kedvéért csak
-
- Új gumik (első, hátsó/külső, belső) szereléssel együtt: 65000 Ft
- Első: Bridgestone Exedra Max1F - 100/90-19 TT
- Hátsó: Bridgestone Exedra Max1RZ - 170/80B15 TL
Ide hordtam szervizbe
Budapesten szinte mindig máshová vittem (V2, Cribmoto, Motortire.hu) mindenhol TOP1 kiszolgálás és szakértelem!
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 13000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | XV250 (Virago) | Következő motorja? | XVS1300 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |