Megbízható,munkábajárós.
Szöveges ítélet
93as éjáratu németországból behozott Yamaha Zest,másnéven MBK Evolis 2. tulaja vagyok.
Ha jól olvastam Európában,MBK Evolis néven is forgalmazták és a Franciák gyártották.De azon Evolis név volt feltüntetve.
Amúgy ez is csak névben japán,ugyanis rövid fekvő olasz Minarelli blokkja van.Telljesen megeggyezik a Malaguti F10 blokkjával.Még a karburátorja is ugyanaz ,12mm TK Teikei.
2015ben cseréltem,így kerűlt hozzám.Német szervízszámlával,innen tudom ,hogy onnan hozták be.A gépes új variógörgőkkel,szíjjal,új gyertyával kaptam.7000km tettem bele kizárólag munkába járással.Csak tankoltam bele ,kipufogót,fékbetétet cseréltem,hajtómű olajat és ennyi,csak hajtottam.Nemhagyott cserben sosem,egésszen -4 fokig vele közlekedtem,köszönhető a jó szélvédelmének.Ugyanis az első idom kb 45 cm széles,a lábakat el lehet rejteni mögé,úgy van kiképezve hogy a kezeket is takarja a kormányon,+ egy plexi is fel lett szerelve ez a mellkast védi hatékonyan a szembeszéltől,esőtől.Legnagyobb esőben is száraz cipővel szállok le rólla,a karom és a combom ázik el csak.
Sajnos a nagy testsúlyom és a rossz ,kátyús út tönkretette a hátsó lengéscsillapítót ,egyébként kellemesen ringatós kis műszer volt.A kátyúknak nem örűlt a kerék se ami kicsi 10 collos ,de kárt nem tett benne.Sima úton fickós fürge gépecske,nekem Gps szerint 70km/h volt a vége.De a komfortot rossz úton lerontja a kis kerék.
Sajnos a vásárlás után 2-3e km után kipufogót kellett cserélnem ,mert megjavíthatatlanul szétégett a gyárija.Vettem egy olcsó no name kínai kipuffert ami hiba volt mert nagyon lomha,lassú lett vele.Sajna gyári rávalót nem sikerűlt szereznem,most egy Aprilia kipuffer van fenn ami nem rossz,de nem is olyan jó mint a gyári.Semmi tuning nincs a gépben,nem rajolni akarok vele,célom a kis fogyasztás,ami meg is van,3-3,5 ha OMV,AGIP és nem MOL kúton tankolok,mert a Mol os benzinből 4-5l is megeszik olyan szar.Ez tapasztalat.
8000 km környékén járok,nemrég lett megfúrva a henger,új dugó,gyűrű,csapszeg,tűgörgő is lett cserélve.Főtengely szimeringek is nagyon kopottak voltak,azok is cserélve lettek.
Szeretem ezt a kis mocit,de rövidesen lecserélem,mert szeretnék egy nagyobb,sportosabb,erőssebb gépet.Yamaha Aerox,Gilera Runner,Aprilia sr,Piaggio Nrg MC4 a kiszemelt,az ártól is függ melyik leesz.Lényeg hogy 13-14collos kereke legyen és elől hátul tárcsafékes.
Hibalista
- kipufogó kilyukadt,szétégett.levegőszűrőkönyökcső megkeményedett.hátsó lengéscsillapító tönkrement.Kilométeróra elromlott.19000 km környékén meg lett fúrva,dugó csere ,és főtengelyszimering csere is megtörtént.ekkor új szíjjat és variógörgőket kapott.
Ide hordtam szervizbe
Magam javítom.Engem egy szerelő se fog lehúzni,átverni.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 11000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | Gulliver AC | Következő motorja? | Runner 50 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |