Megbízható japán technika?
Szöveges ítélet
Újonnan vettem a motort, mert nagyon megtetszett, meg mert beszámították az öreg Vespát.
Szinte első látásra megtetszett. Végre új motor, nagyrobogó, gyorsaság, kényelem, megbizhatóság!
Megvettem.
Az összeszokás azért nem volt felhőtlen.
Kb. 380 km-nél 1 hetes korában eltörött az üzemanyagtartály elektromos elzáró szelepének müanyag rögzítő eleme, motor megáll, Yamaha Assistance felhív, majd a kisasszony közli: mentés csak holnap reggelre.
Mi van ha préri közepén robban le? Ott alugyak mellette? Motor hazatol, reggel elviszi az Assistance.
A javítás eltartott 1 hétig de a szervízben korrektül tájékoztattak a történésekről.
Kb. 500 km-nél, ekkor már 3 hetes volt, egy kanyarban megcsúszott a hátulja és majdnem elestem vele. Belenézek a visszapillantóba, vagy 20 méter olajnyom van mögöttem. Azonnal megálltam, megnézni mi van. Hát a motortér, a hajtóműház, hátsó gumi mind tele olajjal.
Na ekkor megfordult a fejemben hogy a japán technika megbízhatósága többé nem a régi. Ezt az előző öreg Vespa sem csinálta velem. Na meg persze hallgathattam a feleségemet, hogy ez a motor semmivel sem jobb mint az előző öreg, meg hogy hol a megbízhatóság.
Ismét szervíz, ahol kiderítették, hogy valami dekninek a gumitömítése kiszakadt ezen keresztül nyomta ki az olajat.
Ekkor már idegesek voltak a kereskedésben is mert ilyen még nem volt, hogy egy Yamahával valaki ilyen rövid időn belül 2-szer is állva maradjon.
Ekkor már sűrűn kérték az elnézést és el kell ismerni részükről mindent megtettek, hogy csökkentsék a keserűséget.
Az X-Max-ot egyébként is mint a megbizhatóság szimbólumát ajánlották a kereskedők.
Azóta mentem vele még 1000 km-t és hiba nélkül működik.
Az 1000-es szervíz után, már bátrabban lehet húzni a gázt, de veszi is. Jók a menetteljesítményei (a 250 ccm-hez képest), jó a futóműve, lehet vele szépen dönteni, illetve városban az egyik legjobb közlekedési eszköz, országúton a kamionokat simán előzöm vele.
A szélvédelme nekem még éppen megfelelő (171 cm), de tempósabb haladáshoz elkel a zárt sisak.
A fogyasztásról csak jókat tudok mondani 3 liter környékén van.
Az utóbbi benyomásaim kedvezőek, remélem így is marad
Hibalista
- Üzemanyagtartály elektromos szelep rögzítő müanyag - garanciális csere
- Szelepdekni gumitömítés - garanciális javítás
Ide hordtam szervizbe
Yamaha Delta Győr
A szervíz korrekt, a szervízóradíj szerintem magas, de mindenkivel nagyon informativan és nyíltan már szinte barátian kommunikálnak. Ez kicsit feledteti végösszeget.
Ajánlom mindenkinek
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 1500 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |