A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha

YZF1000R 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Mé, mé, azé....

Szöveges ítélet

2010.05.29.
Eldöntöttem végre legalább azt, hogy milyen kategóriát szeretnék, olyan motort ami nyomatékos, van rajta ülés nemcsak egy pad, van teste és segge, szélvédelme, némi pakolós és nem fogyaszt 10 litert. Elsősorban motorozni használnám városon kívül, túrázni, kanyarogni, gyorsan menni, örülni neki, de kényelmesen. Nem is könnyű ilyen járgányt találni...
Szóval megnéztem mit vehetnék a sporttúrák közül. További szempont volt, hogy japán legyen és megálljunk 1,5 millánál. Honda felé húztam, előtte is az volt, de az XX túl nagy nekem, VFR-nek nem tetszett a 2 szelepes/4 szelepes váltás, CBF1000 drága volt akkoriban és nem is annyira fogott meg, CB1300 fejidomos még tetszett, de szintén zsák pénzbe került volna, Hayabusa túl brutál a többi suzi meg nem tetszik, Kawa-t Z750S-t néztem, néztem, de olyan roller volt a ThunderAce mellett, ZZR nem tetszett, a fiatal motorok meg vagy túrák vagy sportok. Nekem a kettő közötti kellett.
Aztán véletlenül találtam rá, hamar meg is lett. Szeretem ha tudom milyen a moci alattam, így átnéztük rendesen, széthúztuk az első, hátsó futóművet, mindenhol olajakat, gyertyákat, szűrőket meg mindenféle kopó alkatrészt cseréltünk, kentünk, ápoltunk amit kell, gumi, lánc, lánckerék, plexi, fém fékcső, fékbetétek, bukógomba, szimmeringek első telóhoz, hátsónál is kellett valamit, tettünk olajozó furatot a lengővillához, védőfólia a tankra és az első fényszóróra, egy kis "tuning", hogy összekötöttük a két első izzó tompított részét, hogy mindkettő világítson egyszerre illetve ekkor világít a két első indexben is egy-egy izzószál, a másik meg irányjelzéskor... Sajnos az előző tulaj megdőlt, cserélnem kellett a tükröt, javítani a fejidomot, első sárvédőt. Kb. 400 ezer HUF ment rá így múlt évben, meg sok meló, de tudom mivel megyek, mi van alattam, azóta tekertem kb. 8000 ezer km-t és tényleg csak tankolom és élvezem. Illetve a szépséghiba, bár a típusra jellemző, hogy csipegeti az olajat, az enyém is, olyan 1dl/1000km amit elfogyaszt. Ez nekem belefér. Most 58ezer km van benne, bár ki tudja valójában mennyi, két barátomnak is van ilyen típus, az egyikben 60ezer van a masikban olyan 80ezer, hibátlanul futnak azok is.
Ennyit az előzményekről, jöjjön a motor: szép testes járgány, ennek még van súlya, segge, széles tankja, nagy fejidoma. Látszik, hogy a Yamaha beladott apait-anyait, meg lehet nézni bárhol, minden ki van találva, szépen ki van dolgozva. Van ülése, kényelmes, alá nekem befért egy esőnadrág, elsősegély cucc, szerszámos, defektspray, csomagháló, egy pók, izzókészlet, biztosíték készlet, egy rongy, egy pilács, egy lapos lécdarab ha olyan helyen kell megállni ahol nincs igazán szilárd talaj. Ennél nekem nem kell több cucc. Szubjektív de gyönyörű a bordó-ezüst fényezés, az ezüst váz, ezüst felni és láncvédő így együtt. Nincs rajta fekete. Nincs rajta műanyag, minden alu. Szép és jó.
250 kg. Érezni amikor leveszem sztenderről vagy ha tolni kell. Aztán elindulok és már nem érezni. Egyesben nem igazán szoktam a gázzal játszani, minek 110Nm, 147Le elviszi mindenhol, kettesben már húztam kövéret, hármasban a legélvezetesebb, négyes csak úgy van, ötös meg mindenre jó 60-tól. Azért azt leírom, hogy amikor odatekertem neki kettőben(de nemm full-t) a hátsó ülés állított meg illetve az agyam a tarkómnál éreztem összenyomva, aztán háromba kövér után egy kis első kerék emelés, majd iszonyat tolás, 220-nál négyes majd egyből ötös. Kegyetlen. Legalábbis nekem. Végét még nem próbáltam 270-et többször is mentem, olyan 290 körül tud a jelenlegi lánckerekekkel szerintem. Igazából ami élvezet, hogy nincs emelkedő, megyek 90-el, egy finom gáz, balra döntök majd egyből vissza és már 160-al megyek is az autó előtt amit épp leelőztem. Aztán visszateszem kettőt és hátracsap megint. Már libabőrőzök is... Persze sokszor csak gurulunk 90-120 között, néha 200-220 vagy több ha hosszú az egyenes. :-) Ez egy normál túra. Ekkor olyan 6-6,5 liter körül hamikázik. Ennél többet sose! Öt sebességes, sokszor keresem a hatodikat még most is. Elférne simán. Még egy fontos dolog, hogy mivel van súlya, főleg elöl nem emelgeti az elejét, nem fújja el a szél, ott van az úton és kész. Csak egy péda, hogy egy R1-el azt éreztem, hogy kitépi a kezem, megyek mint az állat, emelgeti az elejét kövérnél, hasalok, küzdök, aztán a barátom olyan 220-nál otthagyott mint a szél a TunderAce-el... Nem megy el egy sportmotor igazából normál utcai körülmények között. Pályán persze igen, ez is biztos, de az már a sportoljunk kategória. Ami nekem még egy piros pont, a szélvédelem. Sajna kb. egy hete eláztam - bár ki nem ilyen fos időben - igazából vizet a nadrágom, csizmám, bukóm és a karom kapott, ha tudok menni olyan 90-100 -al akkor szépen eltereli a levegőt a fejidom. Igazából a kabátomon is szépen látszik jó időben, a vállánál bogaras, máshol tiszta. Ez is ad egy kis konfortérzetet, olyan 160-ig szépen egyenes háttal lehet gurulni. Szerintem a testtartás teljesen okés, nem hasalós, de azért dőlni kell, lábnak van elég hely, nincs guggolva motorozás. Még ami eszembe jutott a hátsó lámpánál is alkottak a japánok, két izzó van és valahogy úgy törik meg a fényt, hogy hátulról nézve két kis rombuszt rajzol ki a fény.... Ez jellemző az egész mnotorra egyébként, aprólékosan kidolgozott minden részletében, szerintem most is megállja a helyét mind utazási teljesítményben, komfortban, mind a külsejével, minőségével. Itt csak "made in Japan" feliratok vannak ellentétben a hondával...
Műszaki problémám nem volt vele, se az előző gazdájának, se a két cimborámnak akiknek ilyen típus van. Természetesen nem csöpög, lötyög, nyöszörög semmi sehol...
Összességében ajánlani tudom mindenkinek a típust aki hasonló kategóriában gondolkozik, lehet azért találni szép példányokat, ahogy néztem olyan 1 milla körül mennek most. Csak 98 utánit, előttieknél olajozó furat miatt hűtési problémák lehetnek ami miatt megszorulhat a motor, vagy valami ilyesmi hiba lehet.
Ha lesz még valami ami eszembe jut írok...

Hibalista

- Semmi, semmi...

Ide hordtam szervizbe

Saját szaki, akinek szintén ilyen mocija is van... :-)

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2000
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 50000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.