Maya Gold
Szöveges ítélet
3 éve került hozzám gombokért. Krónikus motorozás hiányban szenvedtem, elődje elhunyt egy nyergesvontatóval történt affér következtében. Béke poraira, imádtam. Motort kerestem, de pont nem volt semmi, ami az én igényeimnek (inkább használati tárgy, mint ruházati kiegészítő)megfelelt volna, vagy csak horror áron. Így hát megvettem életem első robogóját. A mai napig endurósan ülök rá...A szine metál bézs,(hivatalosan barna)Korából adódóan (na meg a hozzáértő gazdák, szerelők miatt) számos bosszantó aprósággal. Ezek egy hónap elfoglaltságot jelentettek. Ez után két év gondtalan motorozás következett. Tankoltam, mentem, és kész. Aztán jött egy nagyobb szerviz, szij, görgő,variátor, stb, (maximalista vagyok sajnos). Megláttam az alkatrész árakat és sírtam. Hosszan ,és sokáig. Aztán megtudtam hogy ezt a típust gyártják még Linhai Monarch néven... Én inkább Ali Babával üzleteltem, a negyven rabló hoppon maradt....Probléma megoldva, gombokért van hozzá minden. Szerelni horror volt , szinte minden meló miatt meg kellet "hámozni". Ez a porlasztó beállításnál bosszantó(CV karbi, automata szívatóval) állít, burkolat, tank helyére,ülés vissza , próba menet,nem jó, kezdjük elölről. Már annyira nem szerettem az öreglányt.Közben belefutottam pár partizán megoldásba, amitől ízes, magyaros kifejezések fakadtak ajkaimról. Túl éltem, elkészültem vele, minden gyári értéken, és ekkor az önindító szabadonfutója megadta magát.Berúgókar az meg nincs. Szerelmünk barátsággá szelídült finoman fogalmazva. Majdnem felgyújtottam. Egy kis szünet után,( fontosabb dolgom volt) ezt is kicseréltem. Végre próbakör,jobban megy most mint valaha. Ennyit erről a példányról.
A típus félelmetesen jól megtervezett. Amire készült arra tökéletes. Kényelmes, 3 óra lazán ülhető rajta, sebessége max 120km/h körül van, de azt gond nélkül eléri,elég dinamikus, . Az ülés alatti gyerekkádba egy zárt bukó meg egy jet belefér.Na meg ott van még a kesztyűtartó is. Én egy személlyel,5-200km távolságra használom-használtam, városban és autó úton(autópályán nem használtam) meg voltam-vagyok vele elégedve, teljesen korrekt. Városi dugókban bujkálni egy kicsit hosszú, de megoldható.A futómű pont jó.Teszi a dolgát, se nem puha se nem kemény
Negatívum a kis kerék. Szép fővárosunkban nincs egy négyzetméter egyenes felület,na meg kráter is akad bőven,hát nagyobb kerék nem ártana. Sajnos az én tökön-babon stílusomat az alacsony hasmagasság sem támogatja..
Végül is nagyon jó robogó, a legnagyobb baja, hogy nagyon nem csitri már. A blokk maga nagyon tartós, strapabíró, nincs gond vele. Ha porlasztó oda van lőve, ahova kell, akkor meglepően dinamikus. Nincs mese, ehhez a típushoz "jóvanazúgy" szerelés nagyon nem jó. Olajból tényleg azt kell belerakni amit kér.
Hibalista
- Hátsó fékbetétek, önindító szabadonfutója.
Ide hordtam szervizbe
Maximalista ,konok elmerogyant, csak a 100% fogadja el azt is duzzogva, egyszóval én.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 48000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | Tuareg | Következő motorja? | Superlight 125 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |