Második szerelmem :-))
Szöveges ítélet
2001 december 4-én jutottam hozzá hirdetés utján. Kisebb teljesitményű gépet szerettem volna, de "rábeszéltek". Soha addig nem vezettem ekkora mocit. 20 év után Mz-ről váltottam. Kipróbálni sem tudtuk, késő este jutottunk az eladóhoz, neki meg sürgős volt eladni... kellett a pénz. Amikor megláttam a pincegarázsban azonnal beleszerettem. Aki már átélt ilyen pillanatot tudja miről beszélek. Teljes menetfelszereléssel volt eladó, ugy mint Nonfangó dobozok hátul és oldalt és sisakokkal. Éjjel 1 óra volt mire hazavittük egy furgonban. Másnap próba.... Mit mondjak, majréztam. Óvatosan indultam, de kb 50 méter után tudtam, hogy Ő nekem lett teremtve :-)) Iszonyatosan jóindulatú gép. Azóta sokat túráztunk. Nem egy kanyarvadász, de odafigyeléssel terelhető, a kanyarokban esetleges fékezéskor szeretne függőlegesen állni. Fékei nagyon jók. A motorja nyomatékkal álldott, igy nem gond az előzés vagy a gyorsitás. A menetszél 160 km/h-ig elviselhető. 130 körüli az utazója, amikor a legsimábban gurul. Rosszindulatú vibrációt megpakolva 2 személlyel sem tapasztaltam. A leghoszabb úton, ami nekünk 930 km volt, a szokásos fáradtságon kivül nem volt kényelmetlen. Nehéz irnom a motorról elfogultság nélkül, nekem az XJR a motor, a klasszikus motor. Lehet nem egy korszerü konstrukció /futómü, karbi/ de hiszem, hogy a magamfajta öreg motoros, még sokáig túrázik hosszu utakon, bámészkodva, élvezve a motor jóindulatát, kényelmét és megbízhatóságát. Még 1 ! A gondos szervizelést meghálálja, ugy mint 6000 kmként olaj és olajszűrő csere, ugyanakkor levegőszűrő tisztitás vagy csere. Gyertya 10000 kmként cserélve. Mivel nem mai gyerek, igy ment már szintetikus és sima olajjal is, bármelyiket elfogadja, de a szintetikussal talán csendesebb. Olajfogyasztása minimális. A sebességváltója néha zavaróan hangos, de megnyugtattak, hogy ez igy müxik.... Az olajhűtés ellenére birja a nyári forróságot. Végezetül, aki ilyen motorral szemezget nem fog csalódni. Mutatja az is, hogy kevés eladó XJR van a hirdetésekben.
Hibalista
- Lánc, lánckerék csere 23000 km, kuplung lamellák megcsusztak /megpakolva 2fő hegymenetben/ 32000 km, cserélve.
Ide hordtam szervizbe
Tompa Tamás Szajol
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 1260 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 38000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |