MAJESTY, a fenséges óriás
Szöveges ítélet
Egy internetes hirdetésben láttam először, személyesen azelőtt soha. Igazából az alakja és a „big” jelleg miatt döntöttem úgy, hogy veszek egy ilyet. Robogóim voltak korábban is, de ez sok mindenben más. Szerkezetileg természetesen örökölte a Minarelli motorok jellemzőit, így az egyszerűséget is. Vízhűtéses, fekvőhengeres, 1 dugós 4 ütemű blokk fokozat nélküli automata sebességváltóval (CVT) házasítva. A 20 lovas motor 7500-as fordulaton adja le a csúcsteljesítményét, ezért az alsó fordulatszám-tartományban kicsit lomha. Egy személlyel használva elég virgonc gép, utassal már kicsit erőtlenebb, hiányzik még vagy 8-10 lóerő. Nem véletlen, hogy létezik 400 köbcentis gép is ebből a típusból. Ez a sorozat – a korábbitól eltérően – már hátul is tárcsafékkel szerelt, sőt léteznek ABS-szel szerelt változatai is. Az utazási kényelem igen jó, hosszabb túrákon sem kell sűrűn megállni és kinyújtózkodni. A magyar utakat sajnos nem szereti, már gyárilag is elég kemény (de nem sportos!) a rugózása. Az útfekvése és kanyarstabilitása igen szuper, minőségi gumikkal akár spoiler-ig dönthető a gép. A motor pakolhatósága elég jó, a tárolóhelyek viszonylag nagyok. Az ülés alatti sisaktárolóban egy zárt sisak fér csak el, igaz a nyitott változatból összeforgatva kettő is bemegy. A fogyasztás átlagos, 3,5-3,9 literrel járok vele, igaz soha nem hajtom 100 fölé. Végsebessége új görgőkkel és szíjjal olyan 120 körül van, kopottan 100-110 között megy. Autópályára nem igazán való, utazója 80-90 közötti.
Pozitívumok:
-igen kényelmes
-városi szaladgálásra tökéletes
-bárhová megyek, mindenhol megnézik
-alacsony fogyasztás
-alacsony súlypont, jó egyenesfutás még kis sebességnél is
-könnyen szerelhető
-az idomok viszonylag rugalmas anyagból vannak
- bontóban gyakran előforduló típus, szinte mindent lehet hozzá kapni
Negatívumok:
-drága gyári alkatrészek
-kemény rúgózás
-hidegindításnál az 1 henger miatt „kicsit” morcos járás és a felmelegedésig finom vibráció
-gyakori olajcsere (3000km), nincs benne ugyanis olajszűrő, amúgy átlagos olajfogyasztó, 1000km-en 2-2,5 decit eszik.
-két személynél hiányzó lóerők
-javításnál szinte teljesen le kell öltöztetni
-ha lemerül az akku bikázni kell (nincs berúgókar és betolni sem lehet :-)) )
-újonnan nagyon drága (1,33 M! egy robogóért?), bár használtan elérhető áron mennek (8-12 évesen 350-450 EFt)
Hibalista
- Cserék: varió görgők, bordásszíj, fékbetétek, hátsó teleszkópok, kerékcsapágyak, akkumulátor
Ide hordtam szervizbe
Jómagam. Kisebb javításokat, cseréket elvégzek (szíj, görgők, kerékcsapágyak stb), igaz nem túl gyorsan, de figyelek arra, hogy mit lehet javítani és mit kell feltétlenül cserélni. Mielőtt valamit lebontok vagy javítok mindig megnézem a javítási dokumentációt (javítási anyagok itt vannak: majestyscooter.uw.hu )
Értékelése: 5
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 28000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |