Maja mia
Szöveges ítélet
Úgy 8 évvel ezelőtt kitaláltam, hogy nekem nem jó a BKV, inkább szelném a forgalom habjait egy 50-es motorral. Így lett egy Simsonom, amit egy halom alkatrészből raktam össze, külső segítséget is igénybe véve. 3 év után egyre sűrűbben csalogatott le a garázsba, így szívfájdalom nélkül váltam meg tőle. Közben kipróbáltam néhány robogót, így tudtam, ez kell nekem. Elég rájuk kevesebb ruha, valamint zuhogó esőben is emberként érkezhetünk munkahelyünkre, ha legalább egy magasabb plexi is van hozzá. Volt 3 kétüteműm, majd egy négyütemű Liberty következett. Úgy éreztem, megérkeztem. Végre száműztem az elégett szintetikus olaj fanyar szagát, vége a füstölésnek, a szopósmalac hangnak....meg a gyorsulásnak is. De szerettem. Fogtam a főtengelyét is. :)
Aztán változtak az igényeim, nagyobbik fiam megnőtt akkorára, hogy mászkálhattunk motorral a közelben, nekem többször el kellett menne elővárosi utakra, arra az 50ccm már erősen követelte az alázatot. Kedves ismerősömet elkezdtem kapacitálni, hogy adja el nekem a Majesty-ét, úgy éreztem, az nekem pont jó lesz, bár még üléspróbát sem vettem rajta sosem. Itt megkezdődött arab kereskedőket megszégyenítő alkudozásunk, majd egy 103 emailt számláló levéllánc végén megköttetett az üzlet. Januárban hazahoztam Maját folyó teleszkópokkal, és viseletes gumikkal, viszont mindössze 12 ezer kilométerrel a blokkjában. Ez egy "custom" gép, maga az alap '98-as, de a faceliftes ruháit hordja egy MBK Skyliner-nek (hogy ez mennyivel találóbb név), szintén a faceliftes Paioli futómű van alatta, megspékelve a 150-es Majesty hosszabb végáttételével és hátsó tárcsafékjével. Ahogy meglett használni kezdtem, és beköszöntött a zen. A kényelem fejedelmi a korábbi -most már hokedlinek tűnő- ötvenesek után. Ezen nem kezdem érezni a hátam 5 kilométer után, elmászkálok vele napi 50km-t is a városban. Pár hónappal a megvétel után beleakadtam egy félig elbontott gépbe, arról leimádkoztam a nagy plexit, azóta rajta is van. Ezzel tökéletes egész éves motor vált belőle, nyáron majd visszateszem a kicsit, mert meg lehet pusztulni 30 fok felett a szélcsendben a melegtől.Nyár elején meguntam a bólogatás, pont elkoptak a gumik is, így egyszerre felugrott két új Michelin City Grip, valamint megcsináltam az első villát is, 15W-s olajjal. Így sokkal kellemesebb lett minden, nem kopog a teló, nagyobb tempót enged rumplis kanyarokban is.
Akkor nézzük tételesen, mi mit tud.
A futómű a kis kerekek ellenére kellemesen rugózik. A nagy keresztbordák kifognak rajta, de összességében soha nem megy át a kellemetlenség határán. Az előfeszítés hátul könnyen állítható, nekem max állásban van, sokat megyek megrakva, az 52L-es Givi maxia és a a 80 liter körüli ülés alatti tárhely is sokszor tele van.
A fékek nagyon tetszenek, gyárilag fém csövesek, hátra szinter betétet tettem. A fékeknek jó a nyomáspontjuk, könnyen adagolhatóak, egy szavam nem lehet.
A motorerőre azt mondhatom, ami a Rolls-Royce szokott megadni: elegendő. Nem leszünk vele a piros lámpák királyai, nem fogunk vele sportgépeket leckéztetni, de a forgalom ritmusát bárhol bármikor fölényesen tartja városon belül. Az általános tévhitekkel ellentétben ez NEM Rotax blokkos, sosem volt olyan benne, ez Minarelli. Sok hisztije nincs, időben kell cserélni a megfelelő minőségű olajat.
A CVT automata egy csodás találmány, ennek ráadásul elég kis fordulaton összezár a kuplungja, nem kell túráztatni az induláshoz, de villámgyorsan vált, ha "menésre" van szükség.
A kényelemről már írtam, fejedelmi. A nagy plexivel tavaszi kesztyűben is járhatunk télen,lábunkat kb végtelen kombinációba tehetjük. Itt megjegyezném, az előző gazdi hívta rá fel a figyelmem, hogy ezeket a kanapé robogókat a legegyszerűbb úgy terelgetni, hogy kinyújtjuk előre a lábunkat, és talppal+fenékkel kormányzunk. Így könnyedén lehet vele "holland kapuzni" a sűrű forgalomban, macskát/fedlapot/kátyút kikerülni.
Összességében azt kell mondanom, imádom. Bónusz, hogy nekem a legszebb robogók között van, bár ezt a véleményem túl sokan nem osztják. Túragép, robogó kipipálva.
Még egy könnyű terepmotor és egy pályagép van tervben.
Majd.
Ha a gyerekek kirepültek.
És a kutya is megdöglött.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Magam szerelem
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 12000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | Gsxr 750, Yz125 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |