Lelketlen munkába járós
Szöveges ítélet
Miután a biztosítóm úgy döntött nem hajlandó biztosítani szeretett motoromon, az előző évi esés következtében, így valami kisebb motor után kellet néznem. Hosszas kalkulációk, excel táblák után az derült ki, hogy egy ilyen jóképű Yamaha xj6 lesz a legjobb választás. Szerintem nem kéne hagyni, hogy emberek excel táblán válasszanak motort...
Február elején mentem a motorért. A marka szervizben valakinek a születésnapja lehetett előtte, mert az egyik fele a társaságnak segg részeg volt, míg a másik fele a másnapóságtól haldoklott. Később kiderült ez nem eseményszerű, hanem állandó állapot náluk. Azért sikerült átvenni a motort és hazamenni vele. Hat olyan semmilyen volt. Nem dobogtatta meg a szívemet. Utána sem, sohasem.
Hamar kiderült, hogy számomra a motor kényelmetlen. A legjobb orvosság ez ellen egy komplett kipufogó rendszernek látszott, így hat meg is rendeltem, köszönhetően a Yamaha nagyszerű ötletének, hogy a négy leömlőt belehegesztettek egy kenyeres dobozba. Ronda volt, nehéz volt, és embertelen hülye hangja volt. Legszívesebben az ember leállítana, hogy abba maradjon ez a kínzás amire a kipufogó hang alapján következtetni lehet. Szóval a kényelem várhat felkiáltassál rendeltem rá valami szép olasz rendszert. Az volt a legolcsóbb. Felszereltem, a hang jobb lett. A Motorkarakterisztika meg ment a lecsóba. Ha mar lúd legyen kövér, sebtiben kicseréltem a légszűrőt is valami nagyobb áteresztő képességűre. Végkép összecsomóztam a nyomatékgörbét. Ez azért kellet, mert a környékemen a lóerőpados ember a megítélésem szerint kezdő és neki próbáltam kedveskedni, hogy könnyen érhessen el jó eredményt. Szóval utolsó lepésként megrendeltem egy Two Brother Juice boxot is, hátha azzal sikerül rendbe rakni nagyszerű gányolásom eredményét. Sajnos ezt benéztem, mert a lóerőpados fickó azóta is arról álmodik remeket, hogy a motoromat kell beállítania. A nyitott rövid kipufogó és a nyitott légszűrő együtt azzal, hogy valami középtartomány kéne a motorba, elég sok megpróbáltatás elé állította az embert.
Közben kényelem terén is történtek próbálkozások, eleinte a teleszkóp szarak egy centis leengedésévél, majd új ülés készítéssel, majd lábtartó cserével, és egy Renthal kormányrúd cserével. Az ég egy adta világon semmi hatásuk nem volt a kényelemre... Megelégelvén, hogy mar a második lábtartó indul kopásnak rajta, kicseréltem a hátsó rugós tagot is egy Nitro Sport-ra, állítható magassággal, az első teleszkópokban a rugót Ohlinsre cseréltem és jó vastag olajat kezdtem használni, más légréssel. Ezzel megemeltem a hátulját és közben visszahúztam az elejét, megtartva a geometriát, de megemelve az egész motort. Legalább a lábtartó nem ért le olyan sűrűn ezután.
Ezen kívül a fékek voltak enyhen szólva katasztrofálisak, lassításkor az elfehéredett ujjvégek és hittanórán tanult miatyánk részleteinek félidézése mar teljesen rutinszerűen működött volna, ha jártam volna hittanara. Ezt áthidalandó a magyar nyelv egyéb területeiről kölcsönzött szókinccsel illetem annak a mérnöknek a felmenő ági rokonságát aki az egész fékrendszert tervezte. Itt kerek tőle és a családjától elnézést a csuklások miatt. Kapott fém fékcsöveket ami ezen az ABS-es verzión nem igazan segített sokat. Fékbetétek HH-ra cserelese egy kicsit lendített a dolgon, de valójában az igazi javulást az ABS kikötése hozta. Na ettől sem lett viperaként harapó fék rajta, de legalább a nyomáspont közel azonos helyen jelentkezett.
A motor napi használatban volt, és amikor szabadságra mentem akkor sem hagytam beken. Vagy europaban túrázgatott velem, vagy valamelyik angol versenypályán kellett keményen hajtanom az utolsó helyért. Ez idő alatt elkopott rajta a gyári gumi, Dunop Roadsmart (ez tuti egy motorra gyártott volt, mert a hátsó feladta úgy 5000 km alatt. Itt kapott egy "rendes" Roadsmart-ot azzal nem volt gond) Volt rajta Dunlop SportSmart készlet is de az erősen túlzás volt ennek a motornak, és 1600km után egy defekt javításánál ki is végeztem. Ezután Avon 3D Sport következett. Nem adott elég visszajelzést de legalább hamar elkopott. Utoljára egy szett jó öreg Michelin PilotPower-el használtam, a második generációból. az a gumi jól illik a motorozásomhoz, mindig szerettem, itt sem vallott szégyent, ez a gumi volt rajta eladáskor.
A szervizek határozottan hulladékok voltak. Minden kötelező szervizre oda hordtam, de valójában magam szervizeltem. Nem kell agysebésznek lenni hozza, elég egyszerű szerkezet.
Egyszóval megbízhatóságból igen jó, soha nem hagyott ki egyetlen ütemet sem, a pénzért az elvárt minőséget simán hozta. De ha egy kicsit is szeretned elvezni a motorozást akkor lehet nem ez a motor amit venned kell...
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
West London Yamaha
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Woking Yamaha
Értékelése: 1
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | Speed Triple | Következő motorja? | CBR600F |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (4.9/10) |