Kult motor,csak férfiaknak !
Szöveges ítélet
Vidéki motorosként mindig vonzódtam az endúrókhoz,náluk csak a veterán járművek tudnak jobban lázba hozni. Ennek tudható be hogy aránylag régóta /kb 25 éve/ járok külföldi börzékre, föleg Imola, Mannheim, Tulln. Egy imolai börzén figyeltem fel először a típusra,a 90-es évek végén. Itthon egy darabot sem láttam azokban az időkben ! Miután kint már akkor 2000 euró körül indultak a felújítás előtti árak, megértettem miért nem népszerű a behozatallal foglalkozók körében.Három darab jó állapotú XT600-at adtak 2000-ért akkortájt. Valahogy mégsem tudtam kiverni a fejemből csodálatos alu tankját ,széles kormányát ,vastag ülését. Utána olvastam a történetének , két első Dakar /79-80/ győzelem,szóval a típus kult motorrá vált az endúrók között. Minden évben szembesültem valamelyik börzén, ilyen motorom már nem lesz, az 550-est, a 600-ast dobták utánad , de ez csak drágult. Le is tettem róla,eltelt vagy tíz év.
Közben vállalkozó kedvű "honfitársaink" start up-jának köszönhetően beindult nálunk a "lomizás". Egy 2009-es piacon,egy lomis utánfutóján, két fűnyíró, három bicikli társaságában megpillantottam, és éreztem eljött az én időm :)
Pajta lelet, min 15 évet állt, viszont 100% eredeti. Probáltam felépíteni a "marketinget",először a fűnyirokra érdeklődtem,
a motort csak megkritizáltam , ember legyen a talpán , aki ezt életre kelti :) Meg mondom dobfékest már nem vesz senki,tíz éve :) Erre mondja a "tulajdonos" 120ezer az irányár, én meg magamban, nem roszz kezdet. Hosszas alku után,90-nél egymás kezébe csaptunk! Szerintem mindketten /én biztos/ életünk legjobb üzletét kötöttük. Egy régi, osztrák zöld műszaki matrica még volt az egyik villa száron, tehát nem német 27,hanem osztrák 33 lóerős változat.
Otthon meg sem próbáltam indítani,olaj le, karbi szét, szelepfedél le. Száraz helyen, nagyon sokat állhatott,minden össze volt gyógyulva, de semmi nem volt elkopva,reális volt az órában a 37ezer km. Vennem csak egy karbi felújító készletet,és egy gumi szívó csonkot kellett. Eljött az indítás pillanata,és megértettem miért van a youtube-on rengeteg video, XT500 "starting procedure" címmel !
Voltak nekem régen berúgós motorjaim, de ez ,ez nem viccel , ez tényleg eltöri a lábad ! Itt képben kell lenni ! Hideg-félmeleg-meleg !!! Hónapokba tellet mire kitapasztaltam,pedig műszaki embernek tartom magam /repülőgépszerelő/.
Elkezdtem motorozni vele,és azt vettem észre , hogy az újonnan vásárolt KTM640 LC4 motoromra eszem ágában sincs vissza ülni ! Rájöttem miért lett ez kult motor ! Szubjektív ,de ilyen jó motorral, én még nem mentem ! Hogy negatívat is írjak , az a gyönyörű tank csak 8 liter ,max 150 km hatótáv. A másik a 6 voltos rendszer,ami sok régi motornak átka, ha használni is akarod,nem csak nézegetni. Én több külföldi utat letudtam a 6 volttal, de tavaly rászántam magam egy 12voltos átalakító szettre, húzós , 700euró ,de megérte.
Tíz év alatt mentem 15 ezret vele, bontatlan blokk, gyári vézérmű, gyári kuplung , semmi mechanikus zörej ! Azért csak ennyit mentem,mert van mellette még pár darab más ,azokat is használgatom.
Azóta lett pár darab hazánkban , én 4-5 darabról tudok.
Hibalista
- Nem romlott el
Ide hordtam szervizbe
Saját magam
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1981 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 37000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (0) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | 640 LC4 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |