A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha » Fz6 2004 (600)

Fz6 2004 (600) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Könnyűdrog két kerékkel

Szöveges ítélet

18 éves koromban végetért a körzeti megbízott előli menekülés, apám kifizetett egy jogsi kategóriát: a B-t csináltam meg praktikus okokból. A véremmel viszont nem bírtam, bő 10 évre rá megcsináltam az A-t is. Fél év spórolás után és 1 hónap keresgélés után megtaláltam Őt: az előző tulajnak túl gyors volt, lecserélte egy Dragstarra (de előtte összelilázta a hátsó féktárcsát...). Nekem meg 250-ért lista ár alatt lett egy Fazerem.

Fenntartása egészen olcsó, olaj 5-6e-enként, gumi, meg 10e-ként kötelező szervíz, ami nem vészes. Egyszer pereceltem vele, de az 50% hitel miatt kellett a casco, legalább kihasználtam a havi részleteket. Ja igen, ki kell cserélni a fékcsöveket fémre, utána sokat javul az ember fékezési tudása is, nem csak a fék megbizhatósága...

Nem igazán romlott el semmi rajta, egyszer kellett beállítani a váltó tolórudját, ennyi volt az össz probléma vele.

A blokk közismerten 2002 R6-osból jött, saját hengerfejet terveztek rá. A környezetvédelmi normák miatt trükköztek vele, mellékhatásként 5500-6000 között rémesen tud vibrálni, általában át is húzom gyorsan ezen a tartományon. A sportszív pozítiv öröksége a kategóriában szokásos skizofrén viselkedés, 4-5e-en gazdaságosan elpöfög, 6e felett meg jön a nyomatékgörbe meredek része. :) El lehet forgatni 14000-ig óra szerint, de 9000-ig is csak ’összekoptatás’ üzemmódban forgatom, és ekkor is elég temposan haladok. Két személlyel, csomagokkal ez persze kicsit változik, de csak alul látványos ez a terhelés, közepes tartományban már nem gond.
A váltó részével nem voltam kibékülve, aztán a Castrol helyett ment bele a Motul 300W Ester. Imádja, megszünt a csattogás, sokkal finomabb lett tőle a kapcsolás. Persze nem a legolcsóbb olaj, de ez jobb neki is, meg nekem is. Gépkönyv szerint 5100 Ester (10W40 félszinti) kellene bele, de ezzel sem lesz semmi baja...
Kis fokozatban nem szabad nagyon pörgetni (...), de 3-astól már dinamikusan használható.

Futómű eleje szintén a 02-es R6-ból ismert teló, nem állítható.Hátul is csak az előfeszítés, 7 fokozatában, de ez nem sportmotor, átlag motoros meg nem versenyző és ne tekergesse el...

A gyári BT020-at sokan szidják, de szerintem erre a motorra nem rossz, tartós gumi. Egyedüli gond talán az volt vele, hogy úgy éreztem, dolgoznom kell vele, hogy az íven maradjon. Viszont a sok egyenesen motorozás mellett is elmentem vele 15e km-t (típustárs túrázás üzemmódban használva 20e felett cserélte).

A hűtésen is érződik ,hogy inkább a városon kívüli kanyarvadászat illetve túrázás a fő profilja: városban könnyen melegszik, ezzel el KELL menni a sorok között (egyébként elég keskeny is hozzá).
Üléspoziciója 2m körüli magaságommal is variálható, hosszútávon egy kvázi cruiseres pozícióban ki lehet vele menni a világból, pályán is ráhajtogathatja magát az ember a megfelelő kanyarokhoz, s bár nem ilyed meg a zárt aszfaltcsíktól de nem oda termett, ami csak lehet -lábttartó, standerek- karcolja az aszfaltot.

Pakolással nem volt gondom, bár a csomagtartója csak a kötelező dolgokra+gumijavító készletre korlátozódik, a tankja is kicsit púpos, figyelni kell a tanktáska elhelyezésére, szokásos hálórögzító konzolok nincsenek rajta, mindent az egyébként nagy és jól kialakított utaskapaszkodón kell rögzíteni hátul.

A motorral van egy nagy probléma: ha megszereted, nagyon nehezen fogsz tőle megválni (eh, a szokásostól nehezebben). Ha volna pont ilyen 750-esben, nem volna gond, de elég nehéz az utódját megtalálni.

Végül egy szubjektív dolog: 1.5 éve van meg a kicsike, de még mindig töretlen a szerelem, az esztétikájában órákig tudnék gyönyörködni, ha nem kapna el a műélvezet közben a ’guruljunk egyet’ érzés...

Hibalista

- Semmi. Egyszer kellett állítani váltó tolórúdját utánállítani.

Ide hordtam szervizbe

Yamaha World, Kozma Tamás alias Kozmax - nem ma kezdte, tapasztalt ügyes, megbízható szerelő, és rengeteget tanultam is tőle.
Csak azért kap 9-et, mert 10-est max. a Gépészet Istenének adnék...

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2004
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 1406
Megbízhatóság (10) Vezetett km 16000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.