Kompakt túramotor
Szöveges ítélet
2000-ben úgy gondoltam nem lenne rossz egy nagyobb motort is kipróbálni, mint a Jawa..konkrét elképzelés nem volt, csak annyi, hogy ne füstöljön /végülis nem kétütemű/, lehetőleg ne kerüljön a világ pénzébe, és ha lehet elkerüljem, hogy pár hónapon belül sokat kelljen rákölteni...Na ez azt hiszem sikerült... Elkezdtem hirdetéseket kutatni.Több motort is megnéztünk, aztán véletlenül megláttam ezt a motort.Külsőre szakadt volt, de /már több negatív élménnyel a hátunk mögött el sem akartuk hinni!/ NEM füstölt!Aludtam rá egyet, és rövidúton meg is vettem.7 éve 260 Ezer Ft-ért.A vétel után tüzetesebben is átnéztük, hogy mégis mi szorul cserére, de különösebb problémás alkatrészt nem találtunk..Az első gumit kellett lecserélni, mert az teljesen le volt futva..Ez Májusban történt.
Ezután elkezdtem vele közlekedni, nyáron lementünk vele Horvátországba is, és a motor szó nélkül csinálta amit kellett neki../Két évvel később újra lementünk vele/A tengerparton az idősebb német turisták nosztalgiáztak is amikor meglátták..
Aztán az évek során cserére szorult a hátsó gumi is, illetve a fékbetétek, de ezzel körülbelül ki is merül a sor...Azért a fekete nagyon házi festés helyett kapott egy kék fényezést, hogy szalonképesebb legyen..
Tulajdonképpen csak tankolni, és olajat kellett benne cserélni 5000Km-enként.Annak ellenére, hogy egyszer hátulról belémcsúszott egy enyhénszólva is rutintalan kolléga..
Az is igaz, hogy nem hajtom halálra...90-110 között kényelmesen lehet vele utazni, túrázni, és nem is eszik sokat..5,5 literrel még városban is beéri, bár országúton volt már 4 liter is a fogyasztása 100km-en..Olajat a mai napig nem eszik láthatóan.A futóműve a mai motorokhoz képest nem mondható túl stabilnak, de 120ig nincs semmi probléma vele..Túrázni meg ne akarjon rohanva az ember...
Idén 25 éves, eszembe sem jut eladni.Most majd a saját megnyugtatásomra kap egy olajnyomásmérőt, mert azt ki tudja milyen megfontolásból a Yamaha cég nem tartotta fontosnak, viszont egy 25 éves járművön szerintem nem baj, ha látja az ember, hogy mi történik az olajnyomásával..Főleg, ha hosszútávra gondolkozik valaki...Egy kis csinosítás is ráfér megint..Remélem hogy lesz 5 év múlva egy veterán japán túragépem..
Hibalista
- -O-gyűrű a benzincsapban
- -Akkumulátor
- -Első teleszkópszárszimmering
- -Gyújtógyertya /1szer!/
-
- Ezeken kívül csak a fékbetéteket, gumikat kellett cserélni.
Ide hordtam szervizbe
Saját magam csinálok rajta minden szükséges beállítást.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1982 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 41000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 0 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |