Kistermetű szupersport-robogó
Szöveges ítélet
3YK-ZR (Super Jog ZR),
a Z és a Next Zone típusok mellett ez a 3. darab a 3YK sorozatból.
Első robogóm, idén júliusban lesz két éve, hogy megvettem. Jelenleg is használom. Átlagban heti 60-100 km teszek bele. Igazából a megbízhatóságát emelném ki, mivel már körülbelül másfél éve nem volt szervízben, nagyon jól szuperál, bárhogy is hajtom igényei nincsenek, maximum akkor kell kicsit megrugdosni mikor 4 napnál többet áll huzamosabb ideig a garázsban, de örömmel áldozom rá azt a 2-3 percet, tudván milyen élményeket kapok cserébe a megtett út során. Amúgy önindítóval villámgyorsan kel életre, persze ha 2 napon belül mentem már vele azt megelozoen. A 7,2 Lóerőt talán nem mondanám kevésnek, de soknak sem, teljesen átlagosan megy tőle a kisJog, bármennyire is ez a legerősebb sportváltozat. Viszont a 60-63 km/h-s utazótempót stabilan tartja a körülményektől független, városon kívül is lazán használható. Sugármeghajtás-szeruen lő ki a lámpánál, és ehhez a beindítás utáni kevéske pörgetésnél/járatásnál többet nem is kér, állandó formát nyújt. Ez talán a magas lóerő számnak köszönheto. Az autókat nyilvánvalóan állva hagyja, bárhogy is erőlködnek néha. 25-35 km/h környékén némi erotlenséget mutat, de 40től ismét magára talál és nem kegyelmez. Ha jól meg van tankolva ált. Mol Tempo95-tel, akkor a legélvezetesebb hajtani, ilyenkor konstans bivalyerő áll rendelkezésre egész 62km/h-ig. Városban nincs párja csak irigye.
2x borultunk, egyszer pedig öcsém állt vele egykerékre, de mintha erre lenne kitalálva az igénytelen műanyag oldalidom, gyakorlatilag tökéletesen újszeru állapotban van a bukások ellenére is. A külsőn sokat dob az első Brembo tárcsafék, és a metálhatású egyedi gyárifényezés. De az oldalsó légbeömlok és a hátsó szárny is egyértelmuen tudatja nemhétköznapi-átlagrobogós mibenlétét. Egyszerűen szép, van egyfajta egyedi bukéja, stílusos, ritka darab: a "Jog-ok királya".
Költségek: havi 2000-3000 Ft a benzin (nem mindennapos, min. hétvégi használatok mellett), olajcsere is ritkán.
Egyszóval, lazán azonos súlycsoportban van a mai fél milliós 50cc-s robogócsodákkal, sőt. Kortalan, mint a jó évjáratú bor.
Hibalista
- kilométer számláló bowden elkopott (csere kb: 1000Ft)
- akkumulátor: 4000Ft
-
Ide hordtam szervizbe
Wilker (Vác)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Yamaha Vác
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 5000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 4800 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |