Kisebb átverés...
Szöveges ítélet
A motort használtan vettem egy kereskedésből 2012 májusában, 29ezer kilométerrel.
Külföldről behozott, érvényes papírokkal rendelkezett. A vásárláskor látszott, hogy vissza volt tekerve a kilométerórája. Onnan lehetett látni, hogy az első féktárcsa teljesen kopott volt, valamint a hátsó felni más évjáratú volt. (A dobfék miatt 30-40 ezer km után kopik el.) Tehát jóval túlmutatott a 29ezren. Mindegy is, mert akkor még pár darab volt az országban belőle, így hát megvettem.
A szezon alatt 3-4ezer km ment bele. Hosszabb utakat is tökéletesen bírta. Ezalatt túl volt a szelepszár szimering, és a főtengely szimering cseréjén is, de a főtengelynél továbbra is szivárgott az olaj.
Legnagyobb gondja, hogy hidegen fulladozott, nem mindig tartotta az alapjáratot.
Most télen jött a felújítás. A szerelő szétkapta, és mint kiderült körülbelül 90 ezer km lehet benne. Elkopott a főtengely, ezért szivárgott az olaj, és fulladozott. Mondhatni szép...
Ezenkívül csak apróbb gondjai voltak.
A motor mint kiderült, jól bírja a kilométereket és az időt is.
Hosszú távon is kényelmes, puha a rugózása. A hátsó teleszkópok állíthatóak, és szükség is van rá, mivel a legpuhább állásban, kanyarban kicsit billegős. Az első tárcsafék (brembo) elég jól teszi a dolgát. Heidenau abronccsal kifogás nem lehet a tapadásra.
Fő előnye, hogy a lábat előre ki lehet nyújtani, így kényelmes és nagyrobogós érzést nyújt.
Típushibája, hogy a műanyag elemek csavartartó fülei idő után letörnek, és zörög a kasztni.
A motor ahhoz képest, hogy csak 125ccm meglepően jól megy. Gyorsulása elegendő a városi előzésekhez, elég ügyesen mozgatja a 140kg-ot. Végsebessége 120km/h, de hosszabb utakon 100-110 km/h az utazója.
Fogyasztása vegyesben 2,5-3 liter/100 km. Ennél többet nem tudtam megetetni vele nagy sebességnél sem.
Aki 125-ös motoron gondolkodik annak csak ajánlani tudom, mert elég megbízható motor, csak ki kell fogni a jó állapotú, nem széthajtott példányokat.
Hibalista
- Főtengely szimering,
- Szelepszár szimering,
- Hátsó fékbowden állítója berohadt
- Főtengely kopás, a visszatekerés miatt.
- Továbbá légszűrő, olaj, gyertya csere.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 29000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (0) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | SR 50 Di-tech | Következő motorja? | Majesty 400 |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.1/10) |