Kis Husikám
Szöveges ítélet
Túl a 40.000-dik kilóméterén ezeket a hibákat kellett javítanom: henger kissé ovális, hónolás kipufogó oldalon eltűnt, hengerkopás 0.05mm, gyűrűhézagok még kopási határ alatt, dugattyú csapszeg csereérett, kipufogó szelepvezető enyhén kopott, de még nem érdemes hozzányúlni, szívó szelepülés kisebb megigazítást igényelt. Szelephézagot egyszer beállítottam, aztán egyátalán nem csörömpöl, nyáron terepezés után azért felhangosodik, de ez ilyen konstrukció. (Télen például abszolút semmi szelephangja nincsen). Kipufogó leömlő a nyakánál papírvékony, ki is töredezett, kilukadt pár helyen. Kuplunglamellák bőven kopási határ alatt, kuplungrugók jók, egynél mértem határ közeli értéket, a kuplungkosáron viszont már mélyebb hornyok vannak. Generátor tekercsek bevonata egy-két helyen letöredezett ami sajnos bekerült a deknibe. Váltó százból egyszer üresből nem veszi az első fokozatot, dupla kuplungolás után viszont simán, amúgy gyönyörűen, gyorsan lehet kapcsolni mindegyik fokozatot fel is, le is. Első lánckerék kicsit féloldalasan kopott, lánckerék-rögzítő lemez hornyainak nyíródása miatt nem volt tengelyirányú a futása. Gyújtótrafó primer tekercs ellenállása tartós esőzés után 4-5 Ohm lett, és már nem is volt szikra. (Fekve is maradtam vele, tolhattam hazáig az esőben, haragudtam rá pár napig, de aztán megbocsátottam). Villaolaj simán bírta ezidáig, és még talán tovább is bírta volna, villarugó gyári méretű. Kormánycsapágyzsír betonkeményre kövült, de a golyók és tok is tisztítás után hibátlanok. Főfékhenger karmantyút cserélnem kellett, el volt repedve, szinte semmi nyomást nem produkált. A hátsó fék néha első pár fékezéskor koppan, visszarúg, aztán utánna már sima, a fékdob minimálisan ovális. Kerékcsapágyakkal egyenlőre nincs gond, a hátsó kerék küllőket kell néha utánfeszítenem, kilazulgatnak, de nincs benne sem nyolcas, sem tojás. A láncot feszítenem kell gyakrabban, mert már kb. 40mm lógáskor erőset ránt induláskor. Karburátort nem kellett eddig nagyon piszkálnom, a szivató szivatott egyszer, nem zárt le teljesen, így melegen alig-alig akart indulni. A műanyag úszóról apró szemcsék válnak le, a benzin kikezdte, egy hétig vakartam a fejem, hogy honnan-miből kerülnek az úszóházba, főfúvókába, tolattyúra a kis fekete pontok.
Kis sebességen kanyarodáskor a nagy széles gumik miatt kicsit labilis, de meg lehet szokni, terepen bazaltos, kavicsos úton azért dobálja a hátulját, ennek ellenére városban, terepen, földön-vízen-levegőben kezelhető, megy mint a rakéta. Átmegy mindenen, padkán, kátyún, kakaóscsigán, két méteres gazon. Sajnos ritka típus idehaza, pár alkatrészért igencsak utánna kellett mennem, hiába az SR 125-ös hasonlósága, "alkatrészbősége"...
Összességében imádom vezetni, szerelni, nézegetni. Soha nem adom el.
Hibalista
- Láncszett 12.000
- Főfékhenger javító 6.000
- Gyújtótrafó 5.000
- Első+hátsó gumi 58.000
- Fékbetétek első+hátsó 7.000
- Dugattyú+fúrás 15.000
- Izzók, olaj, szűrők, gyertya, markolat, csavarok, apróságok
Ide hordtam szervizbe
Sufni
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 36000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | Dio, S51, MZ | Következő motorja? | XT660 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |