Kis gonosz
Szöveges ítélet
2002-ben vettem a gépet használtan kb. 300 km-rel. Akkor még nem tudtam, hogy olasz barátom - merthogy onnan hozták be - eldobta egyszer, és az első teló felső csöve a bilincsnél kissé elgörbült. Ez a teló puhulását okozta, amit a szervízben vett észre a srác. Folyt az olaj. A cső olcsó és gyors cseréje orvosolta a problémát. (Persze bontottat vettem, mert a gyári indokolatlanul drága.) De így is bőven megérte az árát. 300-ért vettem bukóval. A boltban akkor kb. 600-ért kaptam volna.
A motor pikantériája, hogy MBK Stunt néven fut, de minden gyári Yamaha tartozék tökéletesen illik rá a fékbetéttől a csomagtartóig. Olyannyira, hogy az olajsapán eredetileg is ott a Yamaha logó. Ráadásul a Yamahások is foglalkoznak velem a szervízben az MBK felirat ellenére is.
Nekem ez az első motoros kétkerekű járművem, így már az 50-es gyári blokkal is elégedett voltam. Simán ágaskodott az első kerék gázadásra is ha kicsit hátrébb toltam az ülésen az ülepem.
De azért azt az erőt hamar ki lehet motorozni belőle. Igaz a 85-90-et úgy is tudta. Aztán belekerült egy hetvenes blokk, görgök, karbi, minden ami kell. Pirelli gumik is segítenek a kanyarokban. Így már-már sportmotorosan döntögethető. A rövid tengelytáv miatt pedig egyméletlen fordulékony. A (felújított) lengéscsillapítók és a gyári Brembo fékek is igencsak jó szolgálatot tesznek a pesti utakon. Eddig kétszer sikerült eldobnom, de az oldalán lévő idomok cseréjével (kb. 3-4 ezer forint a gyári szett) máris olyan, mintha nem történt volna semmi. Főleg miután már raktapaszaid sincsenek... Rendkívülmasszív a gép.
Én a tuningot úgy állítottam, hogy 100-nál ne nagyon menjen többet, mert tök fölösleges, hanem addig haladjon rendesen! A kilóméteróra úgy kúszik fel, mintha egy régi diesel fordulatszámmérőjét figyelnéd. Kevés olyan jármű van az utakon, ami 60-70ig tudná tartani a lépést. Azok is inkább kétkerekűek.
Az is jó benne, hogy nem az az átlagos robogó formát hozza. Éppen ezért meg is szoktak nézni sokszor rajta. Az MBK gyártmány miatt fekete, amit én piros felnikkel és plexivel egészítettem ki. A Yamaha nem is gyárt feketét a mociból. Az kevésbé fontos, hogy az embert megnézik rajta, mint az, hogy a magas kiképzés miatt (és talán a 190 centim miatt) simán ellátok a kocsisor fölött, ami sokkal biztonságosabbá teszi a motorozást. Jó előre ki lehet szúrni az idegesebb kormánymozdulatokkal operáló polgártársainkat. Ráadásul kényelmes is, és én is elférek rajta, sőt már a barátnőmmel is sokszor mentünk vele ketten. (nyilván csak zárt pályán bukóban ;) )
Azt hiszem az elvégzett tuningokkal ez egy igazi városi élménymotor lett, ami azért érdekes, mert emellett a mindennapi használatra is tökéletesen megfelel, bár ehhez egy doboz sok segítséget nyújt, amit egy könnyed mozdulattal lekapok, ha csak gurulgatni szeretnék. Nem is tervezek semmi változtatást, és az is biztos, hogy ha lesz is nagyobb motorom, ezt megtartom.
Hibalista
- semmi, illetve az első teló görbült, de az sem magától :)
Ide hordtam szervizbe
Yamaha Budaörs
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 300 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |