Józanság - mértéktelenül
Szöveges ítélet
Első nagymotorom, és tényleg azt adta, amit vártam: nagyon jó, megbízható kezdő motor. Nekem még szép is, nem véletlenül tetszett meg a Bandit tervezőinek is.)))
Semmi flanc, teljesen igénytelen léghűtéses blokk, kezdő - megfontolt családapa kategóriában nagyon barátságos, nem rángató, 3000-től már élénk motor, szép férfias hang (S4) gyári kipufogóval ( ugyanakkor alapjáraton egész csendesen duruzsol).
Érdekes módon minden fórumon írják a nehézkes hideg indítást, nekem ezzel nem volt gondom. Viszont a jobb oldali tükör x-aktába illő zörgését én is tapasztalom.
Nem egy aszfalt-szaggató, de az autós világhoz képest még mindig egy gyorsulási bajnok, nem okoz gondot az átlagos közúti szituációk megoldása. 2-3 napos (800-1000 km-es) túrákat tettünk meg együtt ( 1 személlyel), ezekre tökéletesen megfelel, szélvédelme is ok, bár egy hosszú autópályás "döngetés" (én 130-140 -nél többet huzamosan nem szívesen hozok ki belőle, elvileg a végsebessége is 160 körül van) után a csuklyásizom bizony elfárad (igaz, nekem egy kicsit magasabb túra-kormányom van, így jobban be kell húznom a vállam). Az ülés már eléggé felpuhult, így aki szereti, ha gyorsan elzsibbad a segge, annak kiváló, egyébként talán újra kellene tömetni, amúgy széles, kényelmes az ülésforma.
A kanyarstabilitása valóban hagy kívánnivalókat maga után, főleg a puha villák miatt, de hát nem is kanyarvadászatra termett.
Még egy első féktárcsás az enyém, ami a fékteljesítményre nyilván nincs pozitív hatással, azonkívül ismert gyenge pontja itt is a puha első villa, ami beesésre kicsit hajlamos (talán érdemes sűrűbb olajat rakatni ), bár nem olyan vészes.
A 2.-3. henger hűtése állítólag nem tökéletes, talán ezért- ezek a gyertyák jobban kormozódnak, de nagyon jól szerelgethető ilyen szinten otthon is, jó alibi legalábbis egy kis szabadidőhöz.
Néha az egyest álló helyzetben nem veszi egyből, de egy kis kuplungolás megoldja a dolgot, amúgy jó, precíz, igazi Yamahás a váltó.
Egy szó, mint száz: szeretem, ár/érték arányban verhetetlen, pláne ez az évjárat: 4-500.000 Ft-ért jó kis túra moci, és rákölteni gyakorlatilag nem kell.
Hibalista
- Csak kopó alkatrészek: olaj-, légszűrő, teleszkóp szimmering, fékbetét, gyertya
- Volt egy idő, amikor 3-4 alkalommal az önindító meg se mukkant, aztán valahogy öngyógyult a folyamat.
Ide hordtam szervizbe
Yamaha-Harmati, Száva utca.
Értékelése: 7
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 23000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |