Jóbarát
Szöveges ítélet
Gyerekkori álommal indult. Chopper kell, nincs mese. Tinikor...Virago-kat nézegettem.
Felnőttem, család, gyerek...majd az idén (2008) tavasszal jogsi. Első motor kellett, valami amit elbír a családi kassza és az álmom is teljesül: DragStar 650..és custom, mert még fiatal vagyok. :)
Keresgéltem a használtak között, amikor egy ismerősöm említette, hogy a keresztapja épp eladja a chopperjét...Öregúr...műszaki ember...szép a motor...Elmegyek, megnézem a dragot és szerelem lett első látásra. De látható is volt, hogy értő és gondoskodó kezek vigyázták. Külön szoba és ott is takaróval letakarva. :)
A gép hozza ami elvárható. A motorja nem túl erős, az tény, de épp elég ahhoz, hogy autópályán 110km/h utazóval akkor is belemenjen az ember egy teherautó megelőzésébe, ha a visszapillantóban látja, hogy jön az őrült a mercivel a belsőben. Alacsony fordulaton nagy nyomaték (relative), így 50-nél már ötödikbe és onnan 110-120-ra szinte észrevétlenül felugrik...Bár nálam is van, hogy ötödikből néha még váltanék felfelé.
Nagy sebességénél csak a szél az ellenség. De én sosem raknék chopperre plexit. Legtöbbször amúgy is örömmotorozom, ami azt jelenti, hogy 60-70-nel gurulok a cimbivel az országutakon a szép tájat nézve. Vagyis nekem kell a szél és a feeling.
Chopperhez képest kezes. Mindent meg lehet vele csinálni amit vezetéstechnikai tréningeken oktatnak. A szűk fordulót is. Kanyarban is stabil, ehhez járul hozzá az első keskenyebb gumi. Az elöl egy tárcsa és hátul dob pont elég. Jól adagolható a fékerő, bár dugóban araszolgatáskor, éppen csak gurulásból, hirtelen fog. Nagyobb sebességről viszont szépen lassít.
Menet közben, az aránylag kis tömege miatt a hirtelen manővereknél is meg lehet fogni.
183cm vagyok és 95kg így talán lehetne a lábtartó kicsit távolabb, de ez max hosszú távon kényelmetlen. Lévén, hogy nincs trepni, így a talp anatómiailag természetesen áll. Az ülés is csak hosszú távon kezd kényelmetlen lenni...100-150km után azért jól esik járkálni kicsit.
A kormány kényelmes helyzetben tartja a kart és a hátat. Tükrökből jól szétlátni és többnyire elférnek az autók között.. Ha nem, akkor egy gázfröccs és el fog férni. :)
Minden 6000km után olajok cseréje. Kardános, így más sem kell vele tenni. 10000km-es full kötelező az drága volt kicsit (38000Ft), de valahol megértem, mert ekkor már a szelephézagokat babrálják, az meg idő.
A fogyasztása 4-5 liter körül...5l akkor ha autópályán huzamosabban megy vele az ember 110-120 körül.
Említik néha a sok műanyag alkatrészt. Én csak használat közben vettem észre, hogy az is műanyag amiről azt gondoltam, hogy fém...Azért szerintem ezt a Yamaha szépen megcsinálta. Ami fontos az fém.. a többi meg igényes.
Küllőket szoktam nézni, de nem láttam még hogy valami lenne velük.
Előfordult sajnos vagy kétszer, hogy nagy dugóba kerültem vele. Ekkor a motor eléggé ontja a meleget a combok felé, de amúgy nem tapasztaltam, hogy bármi más változna a motor menetteljesítményében, hangjában, stb.
A motort nagyon szeretem. Szép és kezes. Szépen kell tartani, mosni...a sok krómozott felületet ápolni, az sok idő, de amúgy "igénytelen". Ami nekem bizalomgerjesztő volt benne mielőtt megvettem, az az egyszerűsége és az hogy maga a blokk egy jól bevált, régi léghűtéses konstrukció.
Ami külön kis jóság az a kis zárható tárolórekesz az ülés alatt...Sok choppernek nincs, pedig nagyon hasznos ;)
Szeretném lecserélni, de csak a lóerő miatt.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Yamaha World
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 6100 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6700 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |